Kods | RA0653 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izvēles modulis "Garīgās attīstības traucējumi": Skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem socializācija un profesionālā pamatizglītība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde, Ilze Jansone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir paredzēts profesionālās bakalaura studiju programmas "Speciālā izglītība" studējošiem. Studiju kursa ietvaros tiek dota iespēja studentiem veidot izpratni par skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem socializācijas specifiskajām īpatnībām un grūtībām, sociālo adaptāciju ietekmējošiem faktoriem, sociālās adaptācijas iespējām. Praktiski tiks apgūti sociāli sadzīvisko normu apmācības principi un metodes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot studentu izpratni par skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem socializācijas specifiskajām īpatnībām un grūtībām, sociālo adaptāciju ietekmējošiem faktoriem, sociālās adaptācijas iespējām. Uzdevumi: 1.Izpētīt, analizēt un veidot izpratni par sociālo adaptāciju skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem. 2.Izpētīt, analizēt un veidot izpratni par skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem socializācijas un sociālās adaptācijas veicināšanu. 3.Apgūt praktiskās prasmes organizēt efektīvu skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem sociālās adaptācijas procesu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1.Izprot skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem socializācijas nepieciešamību, lai viņi varētu patstāvīgi dzīvot, iesaistoties jaunā sociālajā vidē.
2.Izprot skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem socializācijas un sociālās adaptācijas procesa īpatnības, ietekmējošos faktorus.
3.Ir izpratne par sociāli sadzīvisko normu apmācības principiem un metodēm, sociālās adaptācijas iespējām skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem.
4.Ir izpratne par profesionālās pamatizglītības apguves nepieciešamību izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem, lai viņi varētu iekļauties sabiedrībā un iesaistīties darba tirgū.
5.Ir izpratne par profesionālās pamatizglītības programmām skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem.
6.Ir izpratne par pedagogam nepieciešamajām kompetencēm un personiskajām īpašībām, strādājot ar skolēniem garīgās attīstības traucējumiem. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, metodisko materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde.
Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. PRASMES: 1.Spēj identificēt pedagoģiskajā procesā skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem sociālās adaptācijas grūtības, izvērtēt viņu vajadzības un spējas, sociālās prasmes. 2.Strādājot komandā (sociālais pedagogs, psihologs, skolotāji u.c.) spēj radīt vidi un apstākļus, kas veicina skolēnu sociālo adaptāciju. 3.Spēj izprast un novērtēt katra skolēna ar garīgās attīstības traucējumiem intereses, spējas, prasmes un vajadzības, piedāvājot konkrētas profesionālās pamatizglītības programmas apguvi. 4.Prot atlasīt un pielietot pētījumos balstītus pedagoģiskos paņēmienus sociālās adaptācijas veicināšanai darbā ar skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, metodisko materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. KOMPETENCE: 1.Spēj veidot emocionāli un fiziski drošu vidi, kas sekmē skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem socializāciju un sociālo adaptāciju. 2.Spēj integrēt kursā gūtās zināšanas un prasmes praktiskā darbībā. 3.Spēj argumentēti aizstāvēt savu viedokli prezentācijās un diskusijās, plānot, īstenot un izvērtēt savu profesionālo pilnveidi. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, metodisko materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi. - 30%
Semināri (prezentācija). - 30% Eksāmena darba izpilde. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par mācību procesu 7 mācību jomās. Zināšanas speciālajā pedagoģijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|