Kods | RA0652 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Studiju darbs III | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss veicina studentu kompetenču attīstību teorētiskajā un empīriskajā pētniecībā, kā arī pētniecisko rezultātu analīzē un prezentācijā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Attīstīt studentu teorētiskās un empīriskās pētniecības prasmes un kompetences, veicot pedagoģiskas problēmas izpēti speciālās izglītības jomā, balstoties uz zinātniskās literatūras analīzi un praktiskā darba pieredzi. Uzdevumi: identificēt un formulēt pedagoģisku problēmu, kas saistīta ar speciālo vai iekļaujošo izglītību, izvēlētajā specializācijā vai profesionālajā praksē; atlasīt un analizēt zinātnisko literatūru, kas atbilst pētāmās problēmas tematikai; izstrādāt teorētisko pētījuma daļu, balstoties uz aktuāliem avotiem un pētniecības atziņām; plānot un īstenot empīrisku pētījumu speciālās vai iekļaujošās izglītības iestādē, izmantojot piemērotas pētījuma metodes; analizēt un interpretēt iegūtos datus, izmantojot atbilstošas datu apstrādes metodes; ievērot zinātniskās ētikas principus un tos ievēro pētnieciskajā darbā; skaidri strukturēt, prezentēt un argumentēti aizstāvēt savu pētījumu un secinājumus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Demonstrē izpratni par pedagoģisko pētījumu principiem un metodoloģiju.
Pārzina kvalitatīvās un kvantitatīvās pētījumu metodes, kas tiek pielietotas izglītības jomā.
Izprot speciālās pedagoģijas teorētiskos pamatus, terminoloģiju un konceptuālās pieejas pētniecības kontekstā. - Izstrādāts un aizstāvēts studiju darbs. Prasmes: Spēj izvēlēties vairākas piemērotas pētniecības un datu apstrādes metodes mikro-pētījumam speciālās izglītības vai iekļaujošās vispārējās izglītības iestādēs. Spēj analizēt iegūtos datus, izdarīt atbilstošus secinājumus turpmākajam darbam un prezentēt savu teorētisko un praktisko pētījumu. Spēj diskutēt par konkrēto pētniecības tēmu, argumentējot savu viedokli un iekļaujot dažādus skatupunktu - Izstrādāts un aizstāvēts studiju darbs. Kompetences: Kompetenti vērtē un diskutē par jautājumiem, kas saistīti ar speciālās izglītības īstenošanu. Spēj izvēlēties pētniecībai nepieciešamo teorētisko un faktisko materiālu, kā arī veikt tā analīzi un interpretāciju. - Izstrādāts un aizstāvēts studiju darbs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studiju darba izstrāde, saturs - 80%
Studiju darba prezentēšana, aizstāvēšana - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studentiem jābūt priekšzināšanām akadēmisko datubāzu izmantošanā un statistisko datu analīzē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|