RA0652 Studiju darbs III

Kods RA0652
Nosaukums Studiju darbs III
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss veicina studentu kompetenču attīstību teorētiskajā un empīriskajā pētniecībā, kā arī pētniecisko rezultātu analīzē un prezentācijā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.Tēmas izvēle un tās aktualitātes pamatojums. Izvēlēties pētījuma tēmu un pamatojot tās nozīmīgumu un aktualitāti pedagoģiskajā praksē vai speciālajā izglītībā. 2 10 2 10
2.Atbilstošas literatūras atlase, analīze. Veikt zinātniskās literatūras meklēšanu, atlasi un kritisku analīzi, kas saistīta ar izvēlēto tēmu. 2 10 2 10
3.Teorētiskās daļas izstrāde. Izstrādāt pētījuma teorētisko pamatu, definēt galvenos jēdzienus un konceptus. 2 10 2 10
4.Pētījuma organizācija, plānošana, norise. Izstrādāt pētījuma plānu, noteikt metodoloģiju un īstenot pētījumu praksē. 2 10 2 10
5.Datu apstrādes metožu izvēle. Izvēlēties piemērotas metodes datu apstrādei un analīzei. 2 10 2 10
6.Pētījumā iegūto datu apstrāde. Apstrādāt un analizēt iegūtos pētījuma datus, sagatavot secinājumus. 2 9 2 10
7.Studiju darba prezentācija Sagatavot un prezentēt studiju darbu, aizstāvot pētījuma rezultātus. 3 4 2 4
Kopā: 15 63 14 64
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis: Attīstīt studentu teorētiskās un empīriskās pētniecības prasmes un kompetences, veicot pedagoģiskas problēmas izpēti speciālās izglītības jomā, balstoties uz zinātniskās literatūras analīzi un praktiskā darba pieredzi. Uzdevumi: identificēt un formulēt pedagoģisku problēmu, kas saistīta ar speciālo vai iekļaujošo izglītību, izvēlētajā specializācijā vai profesionālajā praksē; atlasīt un analizēt zinātnisko literatūru, kas atbilst pētāmās problēmas tematikai; izstrādāt teorētisko pētījuma daļu, balstoties uz aktuāliem avotiem un pētniecības atziņām; plānot un īstenot empīrisku pētījumu speciālās vai iekļaujošās izglītības iestādē, izmantojot piemērotas pētījuma metodes; analizēt un interpretēt iegūtos datus, izmantojot atbilstošas datu apstrādes metodes; ievērot zinātniskās ētikas principus un tos ievēro pētnieciskajā darbā; skaidri strukturēt, prezentēt un argumentēti aizstāvēt savu pētījumu un secinājumus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Demonstrē izpratni par pedagoģisko pētījumu principiem un metodoloģiju. Pārzina kvalitatīvās un kvantitatīvās pētījumu metodes, kas tiek pielietotas izglītības jomā. Izprot speciālās pedagoģijas teorētiskos pamatus, terminoloģiju un konceptuālās pieejas pētniecības kontekstā. - Izstrādāts un aizstāvēts studiju darbs.
Prasmes: Spēj izvēlēties vairākas piemērotas pētniecības un datu apstrādes metodes mikro-pētījumam speciālās izglītības vai iekļaujošās vispārējās izglītības iestādēs. Spēj analizēt iegūtos datus, izdarīt atbilstošus secinājumus turpmākajam darbam un prezentēt savu teorētisko un praktisko pētījumu. Spēj diskutēt par konkrēto pētniecības tēmu, argumentējot savu viedokli un iekļaujot dažādus skatupunktu - Izstrādāts un aizstāvēts studiju darbs.
Kompetences: Kompetenti vērtē un diskutē par jautājumiem, kas saistīti ar speciālās izglītības īstenošanu. Spēj izvēlēties pētniecībai nepieciešamo teorētisko un faktisko materiālu, kā arī veikt tā analīzi un interpretāciju. - Izstrādāts un aizstāvēts studiju darbs.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Studiju darba izstrāde, saturs - 80%
Studiju darba prezentēšana, aizstāvēšana - 20%
 
Priekšzināšanas Studentiem jābūt priekšzināšanām akadēmisko datubāzu izmantošanā un statistisko datu analīzē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 0.0 0.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]