Kods | RA0651 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kursu bloks "Garīgās attīstības traucējumi": Skolas speciālā pedagoģija (7 mācību jomas) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde, Ilze Jansone | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss studentiem sniedz izpratni par speciālās didaktikas pamatnostādnēm, jēdzieniem, pamatprincipiem; sagatavo pedagogus gan teorētiski, gan praktiski darbam ar izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sniegt studentiem teorētiskos un praktiskos priekšstatus par speciālās didaktikas pamatnostādnēm, jēdzieniem, pamatprincipiem, speciālās izglītības saturu, tā apguves, organizācijas, mācību procesa īpatnībām darbā ar izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem. Uzdevumi: 1.Izpētīt, analizēt un veidot izpratni par skolotāja darba didaktisko sistēmu (mācību programmas, standarts, mācību metožu un līdzekļu izvēle, mācību stundas plānošana, vērtēšana u.c.) darbā ar izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem valodas, matemātikas, sociālās un pilsoniskās mācību jomās. 2.Apgūt praktiskās iemaņas mācību priekšmetu programmu pielāgošanai izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem. 3.Apgūt praktiskās iemaņas mācību stundu plānošanā, izmantojot atbilstošus mācību līdzekļus, metodes, darba formas darbā ar izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem. 4.Apgūt praktiskās iemaņas izglītojamo izvērtēšanai, vērtēšanas kritēriju izstrādei. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1.Izprot speciālās didaktikas pamatnostādnes, jēdzienus, pamatprincipus.
2.Izprot izglītojamo ar garīgās attīstības traucējumiem individuālās attīstības īpatnības, mācīšanās vajadzības, iespējamās grūtības mācību procesā.
3.Pārzina mācību priekšmetu programmu modifikācijas iespējas.
4.Pārzin atbilstošas mācību metožu un darba formu pielietojumu dažādu tipu stundās visās izglītības jomās izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem, nodrošinot diferencētu mācību procesu.
5.Pārzina mācību stundu vadīšanas metodiku visās izglītības jomās izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem, realizējot noteikumos par valsts standartu pamatizglītībā noteikto izglītības jomu saturu.
6.Ir izpratne par pedagogam nepieciešamajām kompetencēm un personiskajām īpašībām, strādājot ar izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde.
Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. PRASMES: 1.Spēj individuāli vai sadarbībā ar kolēģiem visās izglītības jomās plānot izglītojamo ar garīgās attīstības traucējumiem mācību procesu, izvirzot diferencētus sasniedzamos rezultātus, izvēloties atbilstošas metodes, paņēmienus, mācību līdzekļus. 2.Spēj identificēt pedagoģiskajā procesā izglītojamā ar garīgās attīstības traucējumiem individuālās attīstības un mācīšanās vajadzības, noteikt grūtības un šķēršļus mācībās. 3. Prot veikt nepieciešamo modifikāciju mācību programmā atbilstoši izglītojamā ar garīgās attīstības traucējumiem speciālajām vajadzībām. 4.Prot atlasīt un pielietot pētījumos balstītus pedagoģiskos paņēmienus darbā ar izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. KOMPETENCE: 1.Spēj veidot emocionāli un fiziski drošu izglītojamā ar garīgās attīstības traucējumiem mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu vidi. 2.Spēj integrēt kursā gūtās zināšanas un prasmes praktiskā darbībā, piedāvājot izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem uz individualizāciju vērstu, diferencētu mācību procesu (mācību metodes, paņēmieni, mācību līdzekļi u.c.). 3.Spēj argumentēti aizstāvēt savu viedokli prezentācijās un diskusijās, plānot, īstenot un izvērtēt savu profesionālo pilnveidi. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi. - 30%
Semināri (prezentācija). - 30% Eksāmena darba izpilde. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par mācību procesu 7 mācību jomās. Zināšanas speciālajā pedagoģijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|