Kods | RA0650 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kursu bloks "Garīgās attīstības traucējumiem": Pirmsskolas speciālā pedagoģija (7 mācību jomas) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde, Inese Tīģere | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa ietvaros studējošie izzinās pirmsskolas speciālās pedagoģijas mērķus un uzdevumus, pirmsskolas mācību jomu metodiku, gūs izpratni par vērtēšanas pamatprincipiem, strādājot ar bērniem, kuriem ir attīstības traucējumi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: veidot izpratni par speciālās didaktikas pamatnostādnēm, jēdzieniem, principiem, sagatavot pedagogus teorētiski un praktiski darbam ar bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Uzdevumi: 1. Veidot izpratni par darbu ar bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem pirmsskolā, pratību pamatu mācību jomās, nodrošinot diferencētu un kompetenču pieejā balstītu mācību procesu. 2. Gūt izpratni par mācību procesā izmantojamām metodēm un paņēmieniem mācību satura apguvei bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem pirmsskolas mācību jomās. 3. Gūt izpratni par vērtēšanas pamatprincipu ievērošanu mācību procesā, izvērtējot bērna attīstības dinamiku, ievērojot katra izglītojamā individuālās attīstības vajadzības. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzin speciālās pedagoģijas mērķus un uzdevumus, pirmsskolas jomu metodiku strādājot ar bērniem, kuriem ir attīstības traucējumi.
2. Ir izpratne par mācību jomu saturu, tajās izmantojamajām metodēm un paņēmieniem satura apguvei bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem.
3. Zina vērtēšanas pamatprincipus, strādājot ar bērniem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros.
Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūtās izpratnes un apgūto prasmju kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. Prasmes: 1. Studiju kursa apguves rezultāta students pratīs organizēt mācību darbību bērniem ar garīgas attīstības traucējumiem, pielietojot attīstošas un atbalstošas metodes. 2. Spēs veikt bērnu izpēti katrā mācību jomā, izstrādāt un īstenot bērnam individuālo attīstības plānu. 3. Pratīs izvēlēties bērnam ar garīgas attīstības traucējumiem piemērotas mācību metodes un paņēmienu, didaktiskos mācību līdzekļus, diferencēti pielietot tos, atbilstoši bērna individuālajām īpatnībām. 4. Būs apgūta prasme izvērtēt gan bērna mācību jomas sasniegumus, gan bērna individuālo attīstības dinamiku un sastādīt novērtēšanas ziņojumu. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūtās izpratnes un apgūto prasmju kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. Kompetences: Spēs iekļaut pirmsskolas vecuma bērnu ar garīgas attīstības traucējumiem pirmsskolas izglītības procesā, ņemot vēra bērna attīstības traucējumu izpausmes, izvērtēt bērna attīstības dinamiku, analizēt pirmsskolas izglītības iestādes darbu iekļaujošas izglītības procesa aspektā. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūtās izpratnes un apgūto prasmju kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva un rezultatīva līdzdalība lekcijās. - 10%
Izstrādāts referāts” Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem iekļaušana pirmsskolas izglītības mācību procesā, nodrošinot diferencētu un individualizētu pieeju”. - 10% Individuālā pirmsskolas izglītības programmas apguves plāna sastādīšana un īstenošana noteiktam bērnam. - 20% Semināra kopvērtējums par nodarbību satura plānošanu. - 30% Bērna attīstības dinamikas izvērtējams vienā no pirmsskolas mācību jomām, ņemot vērā vērtēšanas procesa pamatprincipus un bērna individuālās attīstības vajadzības. - 20% Prezentācija par atbalsta komandas darbu pirmsskolas izglītības iestādē. - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par bērnu attīstības fizioloģiju, pamatzināšanas par dažādiem bērnu attīstības traucējumiem un to korekcijas iepējām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|