RA0649 Kursu bloks "Redzes traucējumi": Bērni ar redzes un kompleksiem traucējumiem

Kods RA0649
Nosaukums Kursu bloks "Redzes traucējumi": Bērni ar redzes un kompleksiem traucējumiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā studentiem tiks dota iespēja iepazīties ar agrīnās rehabilitācijas nodrošinājuma iespējām, sociālo prasmju attīstīšanu un pilnveidošanu, socializēšanos, multisensoro stimulēšanu bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem; noskaidrot kā pilnveidot komunikācijas prasmes, matemātiskos priekštatus un attīstīt valodu, izstrādāt un realizēt Individuālos plānus izglītojamajiem ar kompleksiem traucējumiem un redzes traucējumiem..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Agrīnās rehabilitācijas nodrošinājuma iespējas un tā nepieciešamība. 4 5 1 7
Individuālā plāna sastādīšana- iepazīšanās ar bērna attīstība vēsturi, bērna novērošana. 4 8 1 11
Multisensorā stimulēšana (skolēna reakcijas un atbildes reakcijas) 4 6 2 8
Individuālā darba metodes. 4 6 2 8
Mācību materiālu daudzveidību bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem. 4 6 2 8
Sociālās prasmes; socializēšana/iesaistīšana apkārtējā vidē. 4 6 1 9
Komunikācijas prasmes/ matemātiskie priekšstatu veidošana/valodas apgūšanas prasmes. 4 6 1 9
Attīstības dinamika. 4 6 2 9
Kopā: 32 49 12 69
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: iepazīstināt studentus par bērnu ar redzes un kompleksajiem traucējumiem iekļaušanu un iesaistīšanu mācību procesā. Uzdevumi: sniegt zināšanas par agrīnās rehabilitācijas nodrošinājuma iespējām, sociālo prasmju attīstīšanu un pilnveidošanu, socializēšanos, multisensoro stimulēšanu bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem; Sniegt zināšanas kā pilnveidot komunikācijas prasmes, matemātiskos priekštatus un attīstīt valodu; Likt saprast individuālā darba nozīmīgumu un mācību materiālu daudzveidību bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem; Mācīt sastādīt Individuālo plānu, veidot attīstības dinamiku un to izvērtēt.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS Ir zināšanas kā iekļaut bērnu ar redzes un kompleksajiem traucējumiem mācību procesā. Spēs demonstrēt zināšanas par mācību materiālu daudzveidību bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Pastāvīgā darba -praktiski pielietojamu metodisko/ mācību materiālu izstrādne un prezentēšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
PRASMES Pratīs sastādīt individuālo plānu un izveidot attīstības dinamikas kritērijus bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem. Ievērojot izglītojamā ar redzes un kompleksajiem traucējumiem individuālās attīstības īpatnības un vajadzības, spēs atspoguļot skolēna prasmes, zināšanas un iemaņas attīstības dinamikā. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Pastāvīgā darba -praktiski pielietojamu metodisko/ mācību materiālu izstrādne un prezentēšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
KOMPETENCE Spēs izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi. Būs kompetents veidot atbilstošu mācību vidi. Spēs pielāgot un veidot mācību materiālus, uzskates līdzekļus bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Pastāvīgā darba -praktiski pielietojamu metodisko/ mācību materiālu izstrādne un prezentēšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju un semināru apmeklējums un aktīvas līdzdarbošanās - 10%
Pastāvīgā darba -praktiski pielietojamu metodisko/ mācību materiālu izstrādne un prezentēšana - 50%
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. - 40%
 
Priekšzināšanas Vispārējā un speciālajā psiholoģijā un pedagoģijā, izglītības procesa nodrošināšana bērniem ar redzes traucējumiem.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]