Kods | RA0649 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kursu bloks "Redzes traucējumi": Bērni ar redzes un kompleksiem traucējumiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studentiem tiks dota iespēja iepazīties ar agrīnās rehabilitācijas nodrošinājuma iespējām, sociālo prasmju attīstīšanu un pilnveidošanu, socializēšanos, multisensoro stimulēšanu bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem; noskaidrot kā pilnveidot komunikācijas prasmes, matemātiskos priekštatus un attīstīt valodu, izstrādāt un realizēt Individuālos plānus izglītojamajiem ar kompleksiem traucējumiem un redzes traucējumiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: iepazīstināt studentus par bērnu ar redzes un kompleksajiem traucējumiem iekļaušanu un iesaistīšanu mācību procesā. Uzdevumi: sniegt zināšanas par agrīnās rehabilitācijas nodrošinājuma iespējām, sociālo prasmju attīstīšanu un pilnveidošanu, socializēšanos, multisensoro stimulēšanu bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem; Sniegt zināšanas kā pilnveidot komunikācijas prasmes, matemātiskos priekštatus un attīstīt valodu; Likt saprast individuālā darba nozīmīgumu un mācību materiālu daudzveidību bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem; Mācīt sastādīt Individuālo plānu, veidot attīstības dinamiku un to izvērtēt. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS
Ir zināšanas kā iekļaut bērnu ar redzes un kompleksajiem traucējumiem mācību procesā. Spēs demonstrēt zināšanas par mācību materiālu daudzveidību bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās
Pastāvīgā darba -praktiski pielietojamu metodisko/ mācību materiālu izstrādne un prezentēšana.
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. PRASMES Pratīs sastādīt individuālo plānu un izveidot attīstības dinamikas kritērijus bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem. Ievērojot izglītojamā ar redzes un kompleksajiem traucējumiem individuālās attīstības īpatnības un vajadzības, spēs atspoguļot skolēna prasmes, zināšanas un iemaņas attīstības dinamikā. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Pastāvīgā darba -praktiski pielietojamu metodisko/ mācību materiālu izstrādne un prezentēšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. KOMPETENCE Spēs izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi. Būs kompetents veidot atbilstošu mācību vidi. Spēs pielāgot un veidot mācību materiālus, uzskates līdzekļus bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Pastāvīgā darba -praktiski pielietojamu metodisko/ mācību materiālu izstrādne un prezentēšana. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējums un aktīvas līdzdarbošanās - 10%
Pastāvīgā darba -praktiski pielietojamu metodisko/ mācību materiālu izstrādne un prezentēšana - 50% Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārējā un speciālajā psiholoģijā un pedagoģijā, izglītības procesa nodrošināšana bērniem ar redzes traucējumiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|