Kods | RA0648 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kursu bloks "Redzes traucējumi": Izglītības procesa nodrošināšana bērniem ar redzes traucējumiem | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz vispārējas speciālās psiholoģijas zināšanas par bērniem ar redzes traucējumiem, iepazīstina ar redzes traucējumu specifiskajām īpatnībām un to ietekmi mācību procesā; māca mācību līdzekļu pielāgošanu individuāliem izglītojamajiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: iepazīstināt studentus ar speciālās psiholoģijas bērniem ar redzes traucējumiem vispārīgajiem jautājumiem, tās uzdevumiem un metodēm. Uzdevumi: Radīt priekšstatu par kognitīvās, valodas, sociālās un personības attīstības īpatnībām cilvēkiem ar redzes traucējumiem, iepazīstināt studentus ar redzes traucējumu specifiskajām īpatnībām un to ietekmi uz mācību procesu bērniem ar dažādas smaguma pakāpes redzes traucējumiem. Studiju kursā tiks dota iespēja apgūt funkcionālās redzes izpētes paņēmienus un iegūto rezultātu interpretāciju ar mērķi pielāgot mācību procesu katra izglītojamā ar redzes traucējumiem specifiskajām vajadzībām. Īpaša uzmanība tiks pievērsta praktiskai izpētes darbībai un konkrētu mācību līdzekļu pielāgošanai individuāliem izglītojamajiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS
• Studējošajam būs izpratne izmantojamām mācīšanas metodēm dažādos mācību priekšmetos.
• Studējošais pārzinās vājredzīgu un neredzīgu bērnu un jauniešu attīstības un izglītības psiholoģiskos aspektus - 1.Lekciju un semināru apmeklējums un aktīvas līdzdarbošanās.
2. Trīs starppārbaudījumu (pārskatu) veikšana.
3. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. PRASMES • Studējošais spēs nodrošināt vājredzīgu un neredzīgu izglītojamo mācīšanai atbilstošas mācību metodes un paņēmienus; • Pratīs dažādos mācību priekšmetos izmantot nepieciešamos mācību procesa pielāgojumus izglītojamajiem ar dažādas smaguma pakāpes redzes traucējumiem; • pratīs sadarboties ar pedagogiem un atbalsta personālu, pārliecinot par konkrētu mācīšanas metožu lietderību. - 1.Lekciju un semināru apmeklējums un aktīvas līdzdarbošanās. 2. Trīs starppārbaudījumu (pārskatu) veikšana. 3. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. KOMPETENCE • būs kompetents veidot iekļaujošu vidi ikvienam izglītojamajam ar redzes traucējumiem; • spēs pieņemt lēmumus, kas darbojas izglītojamā interesēs; spēs izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi. - 1.Lekciju un semināru apmeklējums un aktīvas līdzdarbošanās. 2. Trīs starppārbaudījumu (pārskatu) veikšana. 3. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīva līdzdarbošanās
Trīs starppārbaudījumu (pārskatu) veikšana
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 10%
Trīs starppārbaudījumu (pārskatu) veikšana - 60% Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārējā un speciālajā psiholoģijā un pedagoģijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|