RA0648 Kursu bloks "Redzes traucējumi": Izglītības procesa nodrošināšana bērniem ar redzes traucējumiem

Kods RA0648
Nosaukums Kursu bloks "Redzes traucējumi": Izglītības procesa nodrošināšana bērniem ar redzes traucējumiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 9.0
Daļas 1
Anotācija Kurss sniedz vispārējas speciālās psiholoģijas zināšanas par bērniem ar redzes traucējumiem, iepazīstina ar redzes traucējumu specifiskajām īpatnībām un to ietekmi mācību procesā; māca mācību līdzekļu pielāgošanu individuāliem izglītojamajiem..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Speciālā psiholoģija bērniem ar redzes traucējumiem. 7 10 2 15
Sporta mācīšanas metodika neredzīgiem izglītojamajiem. 19 30 7 43
Vizuālās un taustāmās mākslas mācīšanas metodika neredzīgiem izglītojamajiem. 18 30 7 43
Mājturības un tehnoloģiju mācīšanas metodika neredzīgiem izglītojamajiem. 22 30 10 42
Braila raksta mācīšanas metodika neredzīgiem izglītojamajiem. 28 40 10 64
Kopā: 94 140 36 207
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: iepazīstināt studentus ar speciālās psiholoģijas bērniem ar redzes traucējumiem vispārīgajiem jautājumiem, tās uzdevumiem un metodēm. Uzdevumi: Radīt priekšstatu par kognitīvās, valodas, sociālās un personības attīstības īpatnībām cilvēkiem ar redzes traucējumiem, iepazīstināt studentus ar redzes traucējumu specifiskajām īpatnībām un to ietekmi uz mācību procesu bērniem ar dažādas smaguma pakāpes redzes traucējumiem. Studiju kursā tiks dota iespēja apgūt funkcionālās redzes izpētes paņēmienus un iegūto rezultātu interpretāciju ar mērķi pielāgot mācību procesu katra izglītojamā ar redzes traucējumiem specifiskajām vajadzībām. Īpaša uzmanība tiks pievērsta praktiskai izpētes darbībai un konkrētu mācību līdzekļu pielāgošanai individuāliem izglītojamajiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS • Studējošajam būs izpratne izmantojamām mācīšanas metodēm dažādos mācību priekšmetos. • Studējošais pārzinās vājredzīgu un neredzīgu bērnu un jauniešu attīstības un izglītības psiholoģiskos aspektus - 1.Lekciju un semināru apmeklējums un aktīvas līdzdarbošanās. 2. Trīs starppārbaudījumu (pārskatu) veikšana. 3. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
PRASMES • Studējošais spēs nodrošināt vājredzīgu un neredzīgu izglītojamo mācīšanai atbilstošas mācību metodes un paņēmienus; • Pratīs dažādos mācību priekšmetos izmantot nepieciešamos mācību procesa pielāgojumus izglītojamajiem ar dažādas smaguma pakāpes redzes traucējumiem; • pratīs sadarboties ar pedagogiem un atbalsta personālu, pārliecinot par konkrētu mācīšanas metožu lietderību. - 1.Lekciju un semināru apmeklējums un aktīvas līdzdarbošanās. 2. Trīs starppārbaudījumu (pārskatu) veikšana. 3. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
KOMPETENCE • būs kompetents veidot iekļaujošu vidi ikvienam izglītojamajam ar redzes traucējumiem; • spēs pieņemt lēmumus, kas darbojas izglītojamā interesēs; spēs izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi. - 1.Lekciju un semināru apmeklējums un aktīvas līdzdarbošanās. 2. Trīs starppārbaudījumu (pārskatu) veikšana. 3. Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (pārskatu) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 10%
Trīs starppārbaudījumu (pārskatu) veikšana - 60%
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 30%
 
Priekšzināšanas Vispārējā un speciālajā psiholoģijā un pedagoģijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 9.0 49.0 50.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]