Kods | RA0647 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kursu bloks "Dzirdes traucējumi": Pedagoģiskās atbalsta sistēmas organizācija un darbība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Uldze Strazdiņa, Mārīte Rozenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek aplūkota individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrāde, īstenošana un izvērtēšana, izglītojamā ar dzirdes traucējumiem attīstības dinamikas novērtēšana, atbalsta komandas darbība un sadarbība ar vecākiem. Studiju kursā studenti tiks iepazīstināti ar atbalsta pasākumiem izglītojamiem ar dzirdes traucējumiem vispārējās izglītības programmas apguvē. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sniegt zināšanas un prasmes pedagoģiskās atbalsta sistēmas organizācijā un darbībā mācību procesā izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem. Uzdevums: sniegt zināšanas par individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrādi, īstenošanu un izvērtēšanu, izglītojamā ar dzirdes traucējumiem attīstības dinamikas novērtēšanu, atbalsta komandas darbību un sadarbību ar vecākiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
• studējošais pārzina pedagoģiskās atbalsta sistēmas organizāciju un darbību mācību procesā izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem;
• studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem integrēšanas iespējas vispārizglītojošajā mācību iestādē. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās
Trīs starppārbaudījumu (individuālā plāna izstrāde, attīstības dinamikas novērtēšana, atbalsta pasākumu izvēle) veikšana
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm Prasmes • prast sastādīt individuālo izglītības programmas apguves plānu, to īstenot un izvērtēt • prast novērtēt izglītojamā ar dzirdes traucējumiem attīstības dinamiku; • prast sadarboties ar izglītojamā vecākiem. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (individuālā plāna izstrāde, attīstības dinamikas novērtēšana, atbalsta pasākumu izvēle) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm Kompetence • būs kompetents darboties atbalsta komandā; • būs kompetents sniegt rekomendācijas pedagogiem un vecākiem izglītojamo ar dzirdes traucējumiem apmācībā. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (individuālā plāna izstrāde, attīstības dinamikas novērtēšana, atbalsta pasākumu izvēle) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 20%
Trīs starppārbaudījumu (individuālā plāna izstrāde, attīstības dinamikas novērtēšana, atbalsta pasākumu izvēle) veikšana - 60% Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dzirdes traucējumu medicīniskā un pedagoģiskā diagnostika, dzirdes uztveres attīstības īpatnības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, dzirdes traucējumu klasifikācija, dzirdes traucējumu pakāpes ietekme izglītojamā dzirdes un runas attīstībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|