RA0647 Kursu bloks "Dzirdes traucējumi": Pedagoģiskās atbalsta sistēmas organizācija un darbība

Kods RA0647
Nosaukums Kursu bloks "Dzirdes traucējumi": Pedagoģiskās atbalsta sistēmas organizācija un darbība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Uldze Strazdiņa, Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursā tiek aplūkota individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrāde, īstenošana un izvērtēšana, izglītojamā ar dzirdes traucējumiem attīstības dinamikas novērtēšana, atbalsta komandas darbība un sadarbība ar vecākiem. Studiju kursā studenti tiks iepazīstināti ar atbalsta pasākumiem izglītojamiem ar dzirdes traucējumiem vispārējās izglītības programmas apguvē. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrāde, īstenošana un izvērtēšana 6 8 2 12
Izglītojamā ar dzirdes traucējumiem attīstības dinamikas novērtēšana 6 8 2 12
Faktori izglītojamā ar dzirdes traucējumiem integrācijai vispārizglītojošajā izglītības iestādē 4 8 2 10
Atbalsta komandas darbība 6 8 2 12
Sadarbība ar vecākiem 4 8 2 10
Atbalsta pasākumi izglītojamiem ar dzirdes traucējumiem vispārējās izglītības programmas apguvē 6 8 2 12
Kopā: 32 48 12 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: sniegt zināšanas un prasmes pedagoģiskās atbalsta sistēmas organizācijā un darbībā mācību procesā izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem. Uzdevums: sniegt zināšanas par individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrādi, īstenošanu un izvērtēšanu, izglītojamā ar dzirdes traucējumiem attīstības dinamikas novērtēšanu, atbalsta komandas darbību un sadarbību ar vecākiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: • studējošais pārzina pedagoģiskās atbalsta sistēmas organizāciju un darbību mācību procesā izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem; • studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem integrēšanas iespējas vispārizglītojošajā mācību iestādē. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (individuālā plāna izstrāde, attīstības dinamikas novērtēšana, atbalsta pasākumu izvēle) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Prasmes • prast sastādīt individuālo izglītības programmas apguves plānu, to īstenot un izvērtēt • prast novērtēt izglītojamā ar dzirdes traucējumiem attīstības dinamiku; • prast sadarboties ar izglītojamā vecākiem. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (individuālā plāna izstrāde, attīstības dinamikas novērtēšana, atbalsta pasākumu izvēle) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Kompetence • būs kompetents darboties atbalsta komandā; • būs kompetents sniegt rekomendācijas pedagogiem un vecākiem izglītojamo ar dzirdes traucējumiem apmācībā. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (individuālā plāna izstrāde, attīstības dinamikas novērtēšana, atbalsta pasākumu izvēle) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 20%
Trīs starppārbaudījumu (individuālā plāna izstrāde, attīstības dinamikas novērtēšana, atbalsta pasākumu izvēle) veikšana - 60%
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 20%
 
Priekšzināšanas Dzirdes traucējumu medicīniskā un pedagoģiskā diagnostika, dzirdes uztveres attīstības īpatnības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, dzirdes traucējumu klasifikācija, dzirdes traucējumu pakāpes ietekme izglītojamā dzirdes un runas attīstībā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]