Kods | RA0646 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kursu bloks "Dzirdes traucējumi": Izglītības procesa nodrošināšana bērniem ar dzirdes traucējumiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studentiem tiek dota iespēja iepazīties ar iekļaujošas izglītības vides veidošanas principiem izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, mācību metodēm un pieejām, mācību procesa un valodas apguves specifiku izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem: runas uztveres un valodas attīstīšanas metodiku, mācību materiālu pielāgošanu un sagatavošanu izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem, vieglās valodas principiem, komunikācijas prasmju pilnveidošanas iespējām. Kursā tiek aplūkotas izglītojamo ar dzirdes un kompleksiem traucējumiem apmācības īpatnības un problēmas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iepazīstināt studentus ar nepieciešamo mācību procesa nodrošinājumu, pamatojoties uz dzirdes traucējumu izraisītajām specifiskajām vajadzībām. Uzdevumi: Sniegt zināšanas par izglītojamo ar dzirdes traucējumiem un kompleksiem traucējumiem specifiku mācību procesā un ar to saistītām grūtībām un problēmām; skaidrot runas uztveres un valodas attīstīšanas metodiku, attīstīt prasmes mācību materiālu pielāgošanā un sagatavošanā izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
- studējošais pārzina iekļaujošas izglītības vides veidošanas nosacījumus izglītojamo ar dzirdes traucējumiem mācību procesā;
- studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem apmācības metodes un nosacījumus;
- studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem runas uztveres un valodas attīstības likumsakarības;
- studējošais pārzina izglītojamo ar dzirdes traucējumiem valodas mācīšanas metodiku. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar
LR Ministru kabineta 13.06.2023. noteikumiem Nr.305, summējot pozitīvos vērtējumus, ievērojot šādus kritērijus:
iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte,
iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Patstāvīgais darbs: Iekļaujošas izglītības vides veidošana izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Patstāvīgais darbs: Bimodāli bilingvālās izglītības modelis manā skolā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Patstāvīgais darbs: Mācību materiālu veidošana vieglajā valodā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Projekta darbs: Mācību stundas modelis izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem (praktiska nodarbības vadīšana).
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: - prast noteikt izglītojamā ar dzirdes traucējumiem spējām atbilstošu apmācības metodi; - prast sistemātiski plānot izglītojamā ar dzirdes traucējumiem runas uztveres un valodas attīstīšanas procesu; - prast pielāgot un sagatavot mācību materiālu izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem; - prast modelēt mācību vidi un mācību stundu atbilstoši izglītojamo ar dzirdes traucējumiem vajadzībām. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar LR Ministru kabineta 13.06.2023. noteikumiem Nr.305, summējot pozitīvos vērtējumus, ievērojot šādus kritērijus: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Patstāvīgais darbs: Iekļaujošas izglītības vides veidošana izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Patstāvīgais darbs: Bimodāli bilingvālās izglītības modelis manā skolā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Patstāvīgais darbs: Mācību materiālu veidošana vieglajā valodā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Projekta darbs: Mācību stundas modelis izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem (praktiska nodarbības vadīšana). Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: - būs kompetents pielāgot mācību vidi izglītojamā ar dzirdes traucējumiem vajadzībām; - spēja vadīt runas uztveres un valodas attīstīšanas nodarbības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem; - spēja izvērtēt izglītojamā runas uztveres un valodas attīstības prasmes; - spēja analizēt savu izvēlēto metožu atbilstību izglītojamajam, videi un situācijai. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar LR Ministru kabineta 13.06.2023. noteikumiem Nr.305, summējot pozitīvos vērtējumus, ievērojot šādus kritērijus: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Patstāvīgais darbs: Iekļaujošas izglītības vides veidošana izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Patstāvīgais darbs: Bimodāli bilingvālās izglītības modelis manā skolā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Patstāvīgais darbs: Mācību materiālu veidošana vieglajā valodā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Projekta darbs: Mācību stundas modelis izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem (praktiska nodarbības vadīšana). Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuāli/ grupu patstāvīgie darbi - 30%
Projekta darbs/ prezentācija - 30% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par bērna runas attīstību un bērna attīstības fizioloģiju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|