Kods | RA0645 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kursu bloks "Dzirdes traucējumi": Speciālo vajadzību izpausmes bērniem ar dzirdes traucējumiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Uldze Strazdiņa, Mārīte Rozenfelde, Dina Bethere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti iegūst teorētiskās un praktiskās zināšanas par dzirdes traucējumu būtību, klasifikāciju un tehnisko palīglīdzekļu lietošanu. Studiju kursā tiks dota iespēja apgūt dzirdes traucējumu noteikšanas paņēmienus un iegūto rezultātu interpretāciju ar mērķi pielāgot mācību procesu katra izglītojamā ar dzirdes traucējumiem speciālajām vajadzībām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: iepazīstināt studentus ar dzirdes traucējumu specifiskajām īpatnībām un to ietekmi uz mācību procesu izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem. Uzdevumi: sniegt zināšanas audioloģijā; veidot izpratni par dzirdes traucējumu diagnostiku, klasifikāciju, dzirdes traucējuma pakāpes ietekmi dzirdes un runas attīstībā; sniegt zināšanas par dzirdes kompensatoriem līdzekļiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
• studējošais zina dzirdes traucējumu medicīniskās un pedagoģiskās diagnostikas veidus;
• studējošajam ir izpratne par dzirdes traucējumu kompensatoro ierīču izmantošanu, kohleārās implantācijas iespējām;
• izprot diagnostikas rezultātus un interpretē tos saistībā ar nepieciešamajiem individuālajiem mācību procesa pielāgojumiem. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze, pedagoģiskā diagnostika) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm Prasmes • prast veikt dzirdes traucējuma pedagoģisko diagnostiku individuāliem izglītojamajiem; • prast noteikt nepieciešamos mācību procesa pielāgojumus izglītojamajiem ar dažādas pakāpes dzirdes traucējumiem; • prast sadarboties ar pedagogiem un atbalsta personālu, pārliecinot par noteikto atbalsta pasākumu nepieciešamību. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze, pedagoģiskā diagnostika) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm Kompetence • būs kompetents veidot iekļaujošu vidi ikvienam izglītojamajam ar dzirdes traucējumiem; • spēja pieņemt lēmumus, kas darbojas izglītojamā interesēs; • spēja izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze, pedagoģiskā diagnostika) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 30%
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze, pedagoģiskā diagnostika) veikšana - 40% Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par bērnu attīstības fizioloģiju, pamatzināšanas par dažādiem bērnu attīstības traucējumiem un to korekcijas iespējām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|