RA0645 Kursu bloks "Dzirdes traucējumi": Speciālo vajadzību izpausmes bērniem ar dzirdes traucējumiem

Kods RA0645
Nosaukums Kursu bloks "Dzirdes traucējumi": Speciālo vajadzību izpausmes bērniem ar dzirdes traucējumiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Uldze Strazdiņa, Mārīte Rozenfelde, Dina Bethere
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā studenti iegūst teorētiskās un praktiskās zināšanas par dzirdes traucējumu būtību, klasifikāciju un tehnisko palīglīdzekļu lietošanu. Studiju kursā tiks dota iespēja apgūt dzirdes traucējumu noteikšanas paņēmienus un iegūto rezultātu interpretāciju ar mērķi pielāgot mācību procesu katra izglītojamā ar dzirdes traucējumiem speciālajām vajadzībām..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Dzirdes traucējumu medicīniskā un pedagoģiskā diagnostika 6 8 2 12
Dzirdes uztveres attīstības īpatnības izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem 6 8 2 12
Dzirdes traucējumu klasifikācija 6 9 2 12
Dzirdes traucējumu pakāpes ietekme izglītojamā dzirdes un runas attīstībā 6 8 2 12
Nepieciešamie mācību procesa pielāgojumi dažādu dzirdes traucējumu gadījumā 6 8 2 12
Dzirdes traucējumu kompensatorās ierīces, kohleārā implantācija 2 8 2 9
Kopā: 32 49 12 69
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: iepazīstināt studentus ar dzirdes traucējumu specifiskajām īpatnībām un to ietekmi uz mācību procesu izglītojamajiem ar dzirdes traucējumiem. Uzdevumi: sniegt zināšanas audioloģijā; veidot izpratni par dzirdes traucējumu diagnostiku, klasifikāciju, dzirdes traucējuma pakāpes ietekmi dzirdes un runas attīstībā; sniegt zināšanas par dzirdes kompensatoriem līdzekļiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: • studējošais zina dzirdes traucējumu medicīniskās un pedagoģiskās diagnostikas veidus; • studējošajam ir izpratne par dzirdes traucējumu kompensatoro ierīču izmantošanu, kohleārās implantācijas iespējām; • izprot diagnostikas rezultātus un interpretē tos saistībā ar nepieciešamajiem individuālajiem mācību procesa pielāgojumiem. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze, pedagoģiskā diagnostika) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Prasmes • prast veikt dzirdes traucējuma pedagoģisko diagnostiku individuāliem izglītojamajiem; • prast noteikt nepieciešamos mācību procesa pielāgojumus izglītojamajiem ar dažādas pakāpes dzirdes traucējumiem; • prast sadarboties ar pedagogiem un atbalsta personālu, pārliecinot par noteikto atbalsta pasākumu nepieciešamību. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze, pedagoģiskā diagnostika) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Kompetence • būs kompetents veidot iekļaujošu vidi ikvienam izglītojamajam ar dzirdes traucējumiem; • spēja pieņemt lēmumus, kas darbojas izglītojamā interesēs; • spēja izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi. - Lekciju un semināru apmeklējums un aktīva līdzdarbošanās Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze, pedagoģiskā diagnostika) veikšana Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju un semināru apmeklējuma un aktīvas līdzdarbošanās - 30%
Trīs starppārbaudījumu (pētījums, analīze, pedagoģiskā diagnostika) veikšana - 40%
Eksāmena darbs par studiju kursā gūtajām profesionālajām kompetencēm - 30%
 
Priekšzināšanas Zināšanas par bērnu attīstības fizioloģiju, pamatzināšanas par dažādiem bērnu attīstības traucējumiem un to korekcijas iespējām.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]