RA0644 Kursu bloks "Darbs ar valodas un runas traucējumiem": Lasīšanas, rakstīšanas, skaitļošanas traucējumi un to korekcijas metodes

Kods RA0644
Nosaukums Kursu bloks "Darbs ar valodas un runas traucējumiem": Lasīšanas, rakstīšanas, skaitļošanas traucējumi un to korekcijas metodes
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Regīna Ogriņa, Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursa ietvaros studenti iepazīstas ar lasīšanas, rakstīšanas un skaitļošanas traucējumiem, apgūst prasmes, kuras nepieciešamas, lai veiktu korekcijas darbu un uzlabotu skolēnu sekmes..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Valodas un runas traucējumu radītie sekundārie traucējumi: izziņas darbības, uzvedības un komunikācijas traucējumi. Intelektuālā pasivitāte. Riska faktoru analīze 4 5 2 8
2.Pedagoģiskā procesa organizācija: vajadzību apzināšana, mācību līdzekļu, metožu un paņēmienu izvēle 4 5 2 7
3.Lasīšanas traucējumi, lasītprasmes pārbaude. 3 5 1 7
4.Praktiska nodarbība. Balstoties uz teorētiskajām atziņām ,izveidot uzdevumu kompleksu lasītprasmes pārbaudei. 3 5 1 7
5.Rakstīšanas traucējumi, rakstītprasmes pārbaude 3 5 1 7
6. Praktiska nodarbība. Balstoties uz teorētiskajām atziņām ,izveidot uzdevumu kompleksu rakstītprasmes pārbaudei. 3 5 1 7
7.Skaitļošanas traucējumi. 3 5 1 7
8. Praktiska nodarbība. Balstoties uz teorētiskajām atziņām ,izveidot uzdevumu kompleksu rakstītprasmes pārbaudei. 3 6 1 7
9.Lasītprasmes, rakstītprasmes, skaitļošanas korekcijas darbs. 3 4 1 7
10.Lasītprasmes, rakstītprasmes, skaitļošanas profilakse. 3 4 1 6
Kopā: 32 49 12 70
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: sniegt zināšanas par valodas un runas traucējumu radītiem sekundāriem traucējumiem bērna vispārējā attīstībā, teorētiski un praktiski iepazīstināt ar to korekcijas metodēm, kā arī profilakses iespējām. Uzdevumi: 1. Veidot izpratni par lasīšanas traucējumiem, to noteikšanu un korekcijas darbu. 2. Apkopot informāciju par rakstīšanas traucējumiem, to korekcijas darba virzieniem. 3. Definēt skaitļošanas traucējumus un to korekcijas iespējas. 4. Plānot profilakses darba virzienus lasīšanas, rakstīšanas un skaitļošanas traucējumu gadījumā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Spēj parādīt izglītības zinātņu un speciālās izglītības jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni 2. Ir zināšanas par komunikatīvās kompetences struktūru, attīstības iespējām skolēniem ar valodas un runas problēmām, vērtēšanas kritērijiem un rādītājiem. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
Prasmes 1. Spēj formulēt un analītiski aprakstīt problēmas un risinājumus skolēnu lasīšanas un rakstīšanas problēmu risinājumam, argumentēti par tām diskutēt 2. Spēj demonstrēt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemoties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot savu izglītojamo vai citu pedagogu darbu. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūtās izpratnes un apgūto prasmju kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
Kompetence 1. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt nepieciešamo informāciju. 2. Spēj veidot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, apgūto prasmju kvalitātes un attīstītās kompetences, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgi veikts darbs par lasīšanas rakstīšanas, skaitļošanas traucējumiem. - 40%
Mācību līdzekļu izvēle korekcijas darba veikšanai. - 40%
Ieskaites rezultāts. - 20%
 
Priekšzināšanas Priekšstats par MT iedalījumu.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]