Kods | RA0644 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kursu bloks "Darbs ar valodas un runas traucējumiem": Lasīšanas, rakstīšanas, skaitļošanas traucējumi un to korekcijas metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Regīna Ogriņa, Mārīte Rozenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa ietvaros studenti iepazīstas ar lasīšanas, rakstīšanas un skaitļošanas traucējumiem, apgūst prasmes, kuras nepieciešamas, lai veiktu korekcijas darbu un uzlabotu skolēnu sekmes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sniegt zināšanas par valodas un runas traucējumu radītiem sekundāriem traucējumiem bērna vispārējā attīstībā, teorētiski un praktiski iepazīstināt ar to korekcijas metodēm, kā arī profilakses iespējām. Uzdevumi: 1. Veidot izpratni par lasīšanas traucējumiem, to noteikšanu un korekcijas darbu. 2. Apkopot informāciju par rakstīšanas traucējumiem, to korekcijas darba virzieniem. 3. Definēt skaitļošanas traucējumus un to korekcijas iespējas. 4. Plānot profilakses darba virzienus lasīšanas, rakstīšanas un skaitļošanas traucējumu gadījumā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Spēj parādīt izglītības zinātņu un speciālās izglītības jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni
2. Ir zināšanas par komunikatīvās kompetences struktūru, attīstības iespējām skolēniem ar valodas un runas problēmām, vērtēšanas kritērijiem un rādītājiem. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde.
Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. Prasmes 1. Spēj formulēt un analītiski aprakstīt problēmas un risinājumus skolēnu lasīšanas un rakstīšanas problēmu risinājumam, argumentēti par tām diskutēt 2. Spēj demonstrēt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemoties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot savu izglītojamo vai citu pedagogu darbu. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūtās izpratnes un apgūto prasmju kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. Kompetence 1. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt nepieciešamo informāciju. 2. Spēj veidot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, apgūto prasmju kvalitātes un attīstītās kompetences, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgi veikts darbs par lasīšanas rakstīšanas, skaitļošanas traucējumiem. - 40%
Mācību līdzekļu izvēle korekcijas darba veikšanai. - 40% Ieskaites rezultāts. - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšstats par MT iedalījumu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|