Kods | RA0643 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kursu bloks "Darbs ar valodas un runas traucējumiem": Valodas sistēmas nepietiekama attīstība un to korekcijas metodes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde, Gundega Tomele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa ietvaros tiek sniegtas zināšanas par valodas sistēmas nepietiekamu attīstību kā runas un valodas attīstības sistēmisku traucējumu, tā izpausmes veidiem un pedagoģiskās korekcijas procesu. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: sniegt teorētiskos un praktiskos priekšstatus valodas sistēmas nepietiekamu attīstību kā sistēmisku traucējumu, tā izpausmes veidiem, korekcijas procesa plānošanu un organizēšanu, pedagoģiskā darba metodēm un paņēmieniem darbā ar bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Uzdevumi: 1. Iepazīties ar valodas sistēmas nepietiekamas attīstības būtības, cēloņu un likumsakarību teorētiskajiem aspektiem. 2. Gūt izpratni par bērna ar VSNA pedagoģisko raksturojumu, psiholoģiskajām, emocionālās un sociālās jomas problēmām. 3. Gūt izpratni par koriģējoši attīstošās darbības virzieniem un saturu dažādos valodas sistēmas nepietiekamas attīstības līmeņos. 4. Gūt izpratni par skolotāju darbu traucējumu novēršanas procesā, skolotāju un vecāku līdzdalība runas un valodas traucējumu korekcijas procesa atsevišķos posmos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Ir zināšanas par runas un valodas traucējumu klasifikāciju.
2. Izprot valodas sistēmas nepietiekamas attīstības (VSNA) būtību, cēloņus un izpausme veidus.
3.Izprot runas un valodas koriģējoši attīstošās darbības virzienus, zina veicamā pedagoģiskā darba saturu bērniem ar dažādu VSNA līmeni ( I, II, III). - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un
diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma
materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde.
Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un
kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. PRASMES: 1. Spēj praktiski izmantot iegūtās zināšanas par VSNA izpausmēm dažādos vecuma posmos, izvērtējot bērna runas un valodas attīstību, nosakot runas un valodas traucējumu. 2. Spēs plānot valodas korekcijas darbā nepieciešamos darbības virzienus VSNA gadījumā. Varēs izvēlēties valodu veicinošus uzdevumus un paņēmienus. 3. Veiks runas un valodas korekcijas darbu ievērojot pakāpenības, sistemātiskuma principu. 4. Spēs izvērtēt bērnu runas un valodas korekcijas darba attīstības dinamiku. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. KOMPETENCE: 1. Spēj atpazīt bērnu ar runas un valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, izvērtēt valodas attīstības VSNA līmeni, 2. Spēj argumentēti paskaidrot bērnu runas un valodas izpētes rezultātus. 3. Spēj, savstarpēji sadarbojoties ar logopēdu, plānot runas un valodas korekcijas procesu, izvērtēt tas attīstības dinamiku. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Referāta – Saistītas runas veidošana bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību./Gramatisko kategoriju apgūšana pirmsskolas vecumā bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. - 20%
Gatavošanās semināra nodarbībām u.c. praktiskajām nodarbībām - 20% Praktisks darbs –gadījumu analīze - 20% Korekcijas darba plāna sastādīšana un prezentēšana VSNA I līmenim - 20% Korekcijas darba plāna sastādīšana un prezentēšana VSNA II – III līmenim, didaktiskā materiāla sagatavošana. - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas bērna attīstības fizioloģijā, runas un valodas attīstības likumsakarības. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|