Kods | RA0642 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kursu bloks "Darbs ar valodas un runas traucējumiem": Fonētiskie skaņu izrunas traucējumi un to korekcijas metodes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde, Gundega Tomele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa ietvaros studenti iegūs un spēs praktiski pielietot iegūtās zināšanas un prasmes atpazīt, novērtēt bērna skaņu izrunas traucējumus, savstarpēji sadarbojoties ar speciālistiem, plānot un veikt pareizas skaņu izrunas attīstīšanai nepieciešamo korekcijas darbu mācību procesā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: sniegt teorētiskos un praktiskos priekšstatus par skaņu izrunas artikulācijā iesaistīto struktūru darbību, etioloģiju un patoģenēzi, iespējamajiem skaņu izrunas traucējumiem un skaņu izrunas attīstīšanai nepieciešamo korekcijas darbu mācību procesā. Studiju kursa uzdevumi: 1.Iepazīties ar runas orgānu anatomiski fizioloģiskajiem mehānismiem. 2.Gūt izpratni par skaņu izrunas traucējumu veidiem, to korekcijas darba etapiem. 3.Gūt izpratni par skaņu izrunas traucējumu izvērtēšanas procesu, korekcijas darba plānošanu un organizēšanu dažādām skaņu grupām. 4.Gūt izpratni par pedagogu un vecāku sadarbību sadarbība bērnu skaņu izrunas traucējumu novēršanas procesā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1.Spēj veikt, novērtēt un analizēt bērna skaņu izrunu un izrunas traucējumu veidus.
2.Ir zināšanas par skaņu izrunas traucējumu novēršanu, korekcijas darba etapiem. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde.
Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem PRASMES: 1.Veicot skaņu izrunas traucējumu korekciju, prot izvēlēties skaņu traucējuma veidam atbilstošākos paņēmienus.2. Pielieto dažādas metodes, pareizas skaņu izrunas nostiprināšanai visos darba etapos. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par fonētisko skaņu izrunas traucējumu korekcijas metodēm. 2. Spēj veikt pilnvērtīgu skaņu izrunas korekcijas darbu, sadarbojoties ar logopēdu un bērna vecākiem; izmantot iegūtās zināšanas un praktiskās iemaņas skaņu izrunas traucējuma novēršanai. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīvas un rezultatīvas līdzdalības lekcijās un praktiskajās nodarbībās - 10%
Praktisku iemaņu demonstrēšana nodarbību laikā - 20% Praktisks darbs pāros – pareizas skaņu izrunas veidošana - 20% Seminārs nodarbība par dažādu skaņu grupu automatizācijas darba etapiem - 20% Eksāmena vērtējums - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas bērna attīstības fizioloģijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|