Kods | RA0641 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mācību tehnoloģijas iekļaujošā izglītībā: Veselības un fiziskās aktivitātes joma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aivars Kaupužs, Helēna Vecenāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz zināšanas un praktiskas iemaņas par mācību metožu izmantošanu veselības un fizisko aktivitāšu jomā iekļaujošās izglītības kontekstā. Kursa ietvaros tiek apgūtas zināšanas un prasmes, kas ir nepieciešamas studentu pedagoģiskās kompetences pielāgoto fizisko aktivitāšu jomā. Integrētajā kursā tiek apgūtas pamata zināšanas par veselību ietekmējošajiem faktoriem, galvenajiem saslimšanas riska cēloņiem un profilaktiskajiem pasākumiem, tajā skaitā, optimālas fiziskās aktivitātes nodrošināšana ikdienā. Kursa ietvaros tiks apgūtas prasmes fizisko aktivitāšu plānošanā un to adaptēšanas iespējām atbilstoši bērnu spējām. Apgūtās zināšanas un prasmes, veicinās studentu izpratni par bērnu attīstības, veselības un vides, kā vienota veseluma sastāvdaļu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sekmēt studentu izpratni par veselību, kā cilvēka vienota veseluma sastāvdaļu, apgūstot pielāgoto fizisko aktivitāšu izmantošanas pedagoģiskās iemaņas. Studiju kursa uzdevumi: 1. Apgūt zināšanas par veselību raksturojošiem un to ietekmējošiem faktoriem. 2. Padziļināt zināšanas par fizisko aktivitāšu nozīmi veselības veicināšanā. 3. Attīstīt prasmi pielāgot fizisko aktivitāšu saturu, lai veicinātu bērnu interesi par sportu un motivāciju iesaistīties daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas un problēmrisināšanas prasmes, īstenojot veselību veicinošās fiziskās aktivitātes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina veselību raksturojošos un ietekmējošos komponentus.
2. Ir izpratne par fiziskās slodzes fizioloģisko ietekmi uz bērna organismu.
3. Izprot fizisko aktivitāšu veicināšanas nozīmi pedagoģiskajā procesā, fizisko un garīgo spēju attīstīšanai - Pārbaudes darbs: tests par veselību raksturojošiem komponentiem un fiziskās slodzes ietekmi uz organismu. PRASMES: 1. Prot pielietot pedagoģiskās iemaņas veselību veicinošo pasākumu organizēšanā. 2. Prot izvēlēties piemērotu veselību veicinošo fiziskās aktivitātes veidu un pielāgot nepieciešamās fiziskās slodzes apjomu un intensitāti. 3. Prot veikt pieejamās informācijas kritisko analīzi par pielāgoto fizisko aktivitāšu nozīmi iekļaujošajā izglītībā. - Pārbaudes darbs: prezentācija par pielāgoto fizisko aktivitāšu izmantošanu iekļaujošajā izglītībā. KOMPETENCE: 1 Spēj izmantot dažādus informācijas avotus tēmas izpētei un analīzei. 2. Spēj organizēt un novadīt pielāgotās fiziskās aktivitātes. 3. Izmanto zināšanas skolēnu intereses un motivācijas veicināšanai iesaistīties daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs. - Pārbaudes darbs: prezentācija par pielāgoto fizisko aktivitāšu izmantošanu iekļaujošajā izglītībā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs: tests par veselību raksturojošiem komponentiem un fiziskās slodzes ietekmi uz organismu. - 30%
Pārbaudes darbs: prezentācija par pielāgoto fizisko aktivitāšu izmantošanu iekļaujošajā izglītībā. - 30% Ieskaite: veselību veicinošā pasākuma izglītības satura izstrāde un prezentācija. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Iekļaujošā un speciālā izglītība, Mācīšana un mācīšanās, Psiholoģija skolotājiem, Bērnu attīstības bioloģiskie resursi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|