RA0640 Mācību tehnoloģijas iekļaujošā izglītībā: Tehnoloģiju joma

Kods RA0640
Nosaukums Mācību tehnoloģijas iekļaujošā izglītībā: Tehnoloģiju joma
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Aina Strode
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa apguve dod studentiem iespēju gūt tehnoloģiskās un profesionālās zināšanas un prasmes pedagoģiskai darbībai iekļaujošās izglītības modelī dizaina tehnoloģiju apguvei mācību stundās. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
I daļa Dizaina un tehnoloģiju mācību saturs 1.-9.klasēs Izglītības normatīvie dokumenti. Tehnoloģiju jomas priekšmetu standarts, programmas paraugs. 4 6 2 10
II daļa Darbs ar materiāliem un to apstrādes tehnoloģijas. Mācību metodika Materiālu apstrādes tehnoloģiju (papīrs) mācību metodika. Uzdevumu sastādīšana. Izstrādājumu veidi Materiālu apstrādes tehnoloģiju (dabas materiāli) mācību metodika. Uzdevumu sastādīšana. Izstrādājumu veidi Materiālu apstrādes tehnoloģiju (tekstils) mācību metodika. Uzdevumu sastādīšana. Izstrādājumu veidi Materiālu apstrādes tehnoloģiju (cietie materiāli: koks, metāls, kompozīt materiāli) mācību metodika. Ld2 Materiālu apstrādes tehnoloģiju (kombinētie, otrreiz lietojamie materiāli) mācību metodika. Uzturmācība: gatavošanas tehnoloģijas, kultūra un mācību metodika Inženiertehnisku risinājumu izstrāde. Robotizētu risinājumu mācību metodika 20 32 10 36
III daļa Vides risinājumu izstrādes metodika Interjera un vides dizaina mācību metodika. 2 3 2 7
IV daļa Mācību vide, mācību procesa plānošana un mācību rezultātu vērtēšana Darba vide, darba drošība un ētika dizaina risinājumu izstrādē Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšana tehnoloģiju jomā. Mācību procesa plānošana tehnoloģiju jomā. 6 11 2 15
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir attīstīt studentu dizaina domāšanas prasmes, izzinot daudzveidīgu materiālu īpašības, pielietošanas iespējas, apstrādes tehnikas un lietpratību mācību procesa nodrošināšanai mācību priekšmetā “Dizains un tehnoloģijas” Uzdevumi: 1. Veicināt studentu kritiskās un radošās domāšanas prasmes dizainā un tehnoloģijās, apgūstot materiālu apstrādes tehniskās prasmes, nodrošinot dizaina procesa uzskatāmību; 2. Iepazīstināt ar Tehnoloģiju jomas un Dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmeta saturu un mācību līdzekļiem, atbilstošo materiālu izmantošanas iespējām tēmu apguvē. 3. Sekmēt studentu izpratni par mācību uzdevumu atbilstību pamatizglītības Tehnoloģijas jomas Latvijas Republikas Ministru kabinetu noteikumiem vispārējā izglītībā. 4. Attīstīt prasmi veidot radošus mācību metodiskos līdzekļus materiālu tehnoloģijās, izvērtēt radošo pieredzi, spēt novērtēt mācību uzdevumu atbilstību vecuma grupai vai individuālai attīstībai, izvērtēt dizaina un tehnoloģiju prasmes starppriekšmetu tēmu un caurviju prasmju apguves kontekstā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas 1. Pārzina Tehnoloģiju jomas un Dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmeta saturu un mācību līdzekļus, atbilstošo materiālu izmantošanas iespējas tēmu apguvē. 2. Pārzina caurviju prasmjes, to attīstīšanas iespējas Dizaina un tehnoloģiju stundās 2. Izprot un raksturo dizaina izstrādes procesa posmus, to izstrādes metodiku. - Prezentācija Seminārs Diskusija
Prasmes 1. Prot izvērtēt un izmantot Dizaina un tehnoloģiju mācību metodiskos līdzekļus noteiktai izglītojamo mērķu grupai. 2. Prot veikt jaunrades un pētniecisku darbu materiālu dizaina un tehnoloģiju mācību satura jomā, kritiski izvērtēt dizaina procesu, plānot un īstenot radošas idejas dizaina un tehnoloģiju jomā. 3. Spēj izmantot dažādas materiālu (papīrs, dabas materiāli, plastiskie materiāli, tekstils, koks) apstrādes tehnikas, 4. Prot analizēt, vērtēt un prezentēt vingrinājumu un izstrādājumu dizaina procesu. - Praktiskais darbs Dizaina procesa prezentācija Studentu savstarpējais vērtējums Kritēriji: Izstrādātā uzdevuma oriģinalitāte; atbilstība standartam; atbilstība vecumposmam. Mācību metodisko līdzekļu saprotamība.
Kompetence 1. Izprot jautājumus par materiālu apstrādes tehnoloģiju un uztura tēmu saturu, to īstenošanas iespējām, spēj sagatavot mācību stundām nepieciešamos metodiskos uzskates un teorētiskos materiālus, strādājot patstāvīgi un komandā. Strukturē savu tālāko mācīšanos. - Darbu skate, Diskusija Savstarpējais vērtējums
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Prezentācija - Caurviju prasmes raksturojums - 20%
Prezentācija – APLIKĀCIJU VEIDI - 20%
Dizaina un tehnoloģiju satura tematiskā plānojums vienai izvēlētajai tēmai (1.-4.klasei, stundu skaits >10), atbilstoši programmas paraugā noteiktajam stundu skaitam un sasniedzamajiem rezultātiem. - 20%
Dizaina un tehnoloģiju satura tematiskā plānojums vienai izvēlētajai tēmai (5.-9.klasei), atbilstoši programmas paraugā noteiktajam stundu skaitam un sasniedzamajiem rezultātiem. Izstrādāt produkta paraugu - 20%
Prezentācija - Dizaina izstrādes procesa dienasgrāmata izgatavotajam produktam - 20%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]