RA0639 Mācību tehnoloģijas iekļaujošā izglītībā: Matemātikas joma

Kods RA0639
Nosaukums Mācību tehnoloģijas iekļaujošā izglītībā: Matemātikas joma
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Jānis Dzerviniks, Dace Kūma, Kristiana Cetrovska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss ir veidots, lai nodrošinātu studējošajiem iespēju apgūt pedagoģiskās tehnoloģijas, kas atbilst valsts pamatizglītības standartā noteiktajai pieejas maiņai un sasniedzamajiem rezultātiem matemātikas jomā. Kurss veicina skolotāja darba sistēmas attīstību, orientējoties uz skolēnu sasniegumu uzlabošanu un iekļaujošas izglītības principu īstenošanu..
Studiju kursa rezultātā studenti apgūs, kā plānot, organizēt un vadīt mācīšanās procesu matemātikas jomā un kā novērtēt sasniegtos rezultātus, izmantojot daudzveidīgas mācību metodes un formas, lai sekmētu zināšanu, prasmju un kompetenču attīstību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Mācīšana un mācīšanās matemātikas jomā. Obligātā mācību satura ietvars. Mācību jomas, caurviju prasmes un tikumi. Matemātiskā izpratība. Pieejas un principi matemātikas apguvē. 3 6 2 7
Matemātikas jomas mācību saturs pamatizglītībā. Matemātikas jomas mācību mērķi, lielās idejas. Ieskats matemātikas jomas sasniedzamajos rezultātos. Matemātikas mācību programmas paraugs. 4 4 2 6
Mācību līdzekļu izpēte un analīze. Mācību līdzekļu sistēma matemātikā. Mācību grāmatas un darba burtnīcas. Metodiskie līdzekļi Uzskates līdzekļi un izdales materiāli. Digitālie mācību līdzekļi. 4 4 1 7
Pētnieciskā darbība matemātikas mācībās. Pētnieciskā pieeja mācību procesā, pētnieciskās prasmes veidošanās skolēniem. Priekšmetiskā darbība. Mērīšana un datu reģistrēšana. 4 4 1 7
Mācību darba organizācija matemātikā. Mācību stunda, tās uzbūves principi. Ierosināšanas, apjēgšanas, lietošanas un refleksijas fāzes. Āra nodarbības, projektu darbs, kooperatīvā mācīšanās, mācīšanās darot. 4 6 1 9
Skolēnu snieguma vērtēšana matemātikā. Formatīvā vērtēšana. Atgriezeniskās saites sniegšana. Pašvērtēšana un savstarpējā vērtēšana. Summatīvā vērtēšana. Pārbaudes darbs, tā veidošana, vērtēšanas kritēriji. 4 10 1 13
Matemātikas mācību nodarbību plānošanas modeļi. Mācību mērķu, sasniedzamo rezultātu formulēšana, mācību metožu un darba formu izvēle. Matemātikas mācību nodarbību piemēru iepazīšana un analīze. 4 6 1 9
Matemātikas mācību nodarbības plāna prezentēšana un analīze. Mācību nodarbības plāna izstrāde, prezentācija un izvērtēšana studējošo grupā. 5 12 3 14
Kopā: 32 52 12 72
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis: radīt iespēju studējošajiem apgūt pedagoģiskās tehnoloģijas iekļaujošajā izglītībā atbilstoši valsts pamatizglītības standartā iestrādātajai pieejas maiņai un sasniedzamajiem rezultātiem matemātikas jomā un veicināt uz rezultātu sasniegšanu tendētas skolotāja darba sistēmas attīstību. Uzdevumi: 1.Nodrošināt skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamo metodisko zināšanu apguvi par matemātikas jomas saturu un mācību procesa organizāciju; 2.Veicināt prasmi pielietot apgūtās zināšanas matemātikas mācību nodarbību modelēšanā un izvērtēšanā, attīstot skolēnu matemātisko izpratību; 3.Attīstīt prasmi analizēt un izvērtēt skolēnu sniegumu un sniegt atgriezenisko saiti.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1.Izprot mācību saturu matemātikas jomā un tā starpdisciplinaritāti. 2. Demonstrē zināšanas par matemātikas terminoloģiju, apzinās tās nozīmi izglītojamā kompetenču attīstībā. 3. Izprot skolēnu mācību metodoloģiju un mācīšanās pieejas matemātikā. 4.Pārzina mācību līdzekļus un digitālos rīkus matemātikas apguvei. - Metodes: 1., 2., 3., 6.patstāvīgā darba uzdevumu izpilde un prezentācija, eksāmens. Kritēriji: atbilstība tēmai un uzdevumam, loģiska izpildes secība, lietoti atbilstoši termini, akadēmiski korekta valoda, oriģinalitāte, skaidra vizuāla informācija, informācijas analīze, personīgā interpretācija.
Prasmes 1.Prot strukturēt mācību saturu, plānot un modelēt mācību procesu matemātikā, ņemot vērā dažādas skolēnu mācīšanās vajadzības un mācīšanās kontekstus. 2.Prot adaptēt un patstāvīgi izstrādāt mācību metodiskos materiālus matemātikā (t.sk.digitālos). 3.Prot izvērtēt matemātikas mācību procesa norisi, izvēloties piemērotākās mācību snieguma pārbaudes formas, metodes un kritērijus. - Metodes: 1., 4., 5., 6.patstāvīgā darba uzdevumu izpilde un prezentācija, eksāmens. Kritēriji: atbilstība tēmai un uzdevumam, loģiska izpildes secība, lietoti atbilstoši termini, akadēmiski korekta valoda, oriģinalitāte, skaidra vizuāla informācija, informācijas analīze, personīgā interpretācija.
Kompetence 1.Spēj plānot un analizēt matemātikas mācību procesu, ņemot vērā mācību mērķus un skolēnu spējas. 2.Spēj izvēlēties un matemātikas mācību procesā integrēt dažādus mācību paņēmienus, metodes un tehnoloģijas. 3.Spēj īstenot mācību aktivitātes, kas rosina skolēnu pētnieciskās prasmes attīstību, zināšanu pārnesi dažādos kontekstos un praktiskajā lietojumā. 4.Spēj kritiski reflektēt par savu mācīšanās pieredzi un analizēt profesionālās kompetences izaugsmi matemātikas metodoloģijā. - Metodes: 4., 6.patstāvīgā darba uzdevumu izpilde un prezentācija, eksāmens. Kritēriji: atbilstība tēmai un uzdevumam, loģiska izpildes secība, lietoti atbilstoši termini, akadēmiski korekta valoda, oriģinalitāte, skaidra vizuāla informācija, informācijas analīze, personīgā interpretācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
6 patstāvīgo darbu izstrāde un prezentācija (1.-4.patstāvīgais darbs – 5%, 5. patstāvīgais darbs – 10%, 6.patstāvīgais darbs – 20%). - 50%
Eksāmena darba izpilde. - 50%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas pedagoģijā un psiholoģijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]