Kods | RA0639 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mācību tehnoloģijas iekļaujošā izglītībā: Matemātikas joma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Dzerviniks, Dace Kūma, Kristiana Cetrovska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir veidots, lai nodrošinātu studējošajiem iespēju apgūt pedagoģiskās tehnoloģijas, kas atbilst valsts pamatizglītības standartā noteiktajai pieejas maiņai un sasniedzamajiem rezultātiem matemātikas jomā. Kurss veicina skolotāja darba sistēmas attīstību, orientējoties uz skolēnu sasniegumu uzlabošanu un iekļaujošas izglītības principu īstenošanu.. Studiju kursa rezultātā studenti apgūs, kā plānot, organizēt un vadīt mācīšanās procesu matemātikas jomā un kā novērtēt sasniegtos rezultātus, izmantojot daudzveidīgas mācību metodes un formas, lai sekmētu zināšanu, prasmju un kompetenču attīstību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: radīt iespēju studējošajiem apgūt pedagoģiskās tehnoloģijas iekļaujošajā izglītībā atbilstoši valsts pamatizglītības standartā iestrādātajai pieejas maiņai un sasniedzamajiem rezultātiem matemātikas jomā un veicināt uz rezultātu sasniegšanu tendētas skolotāja darba sistēmas attīstību. Uzdevumi: 1.Nodrošināt skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamo metodisko zināšanu apguvi par matemātikas jomas saturu un mācību procesa organizāciju; 2.Veicināt prasmi pielietot apgūtās zināšanas matemātikas mācību nodarbību modelēšanā un izvērtēšanā, attīstot skolēnu matemātisko izpratību; 3.Attīstīt prasmi analizēt un izvērtēt skolēnu sniegumu un sniegt atgriezenisko saiti. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1.Izprot mācību saturu matemātikas jomā un tā starpdisciplinaritāti.
2. Demonstrē zināšanas par matemātikas terminoloģiju, apzinās tās nozīmi izglītojamā kompetenču attīstībā.
3. Izprot skolēnu mācību metodoloģiju un mācīšanās pieejas matemātikā.
4.Pārzina mācību līdzekļus un digitālos rīkus matemātikas apguvei. - Metodes: 1., 2., 3., 6.patstāvīgā darba uzdevumu izpilde un prezentācija, eksāmens.
Kritēriji: atbilstība tēmai un uzdevumam, loģiska izpildes secība, lietoti atbilstoši termini, akadēmiski korekta valoda, oriģinalitāte, skaidra vizuāla informācija, informācijas analīze, personīgā interpretācija. Prasmes 1.Prot strukturēt mācību saturu, plānot un modelēt mācību procesu matemātikā, ņemot vērā dažādas skolēnu mācīšanās vajadzības un mācīšanās kontekstus. 2.Prot adaptēt un patstāvīgi izstrādāt mācību metodiskos materiālus matemātikā (t.sk.digitālos). 3.Prot izvērtēt matemātikas mācību procesa norisi, izvēloties piemērotākās mācību snieguma pārbaudes formas, metodes un kritērijus. - Metodes: 1., 4., 5., 6.patstāvīgā darba uzdevumu izpilde un prezentācija, eksāmens. Kritēriji: atbilstība tēmai un uzdevumam, loģiska izpildes secība, lietoti atbilstoši termini, akadēmiski korekta valoda, oriģinalitāte, skaidra vizuāla informācija, informācijas analīze, personīgā interpretācija. Kompetence 1.Spēj plānot un analizēt matemātikas mācību procesu, ņemot vērā mācību mērķus un skolēnu spējas. 2.Spēj izvēlēties un matemātikas mācību procesā integrēt dažādus mācību paņēmienus, metodes un tehnoloģijas. 3.Spēj īstenot mācību aktivitātes, kas rosina skolēnu pētnieciskās prasmes attīstību, zināšanu pārnesi dažādos kontekstos un praktiskajā lietojumā. 4.Spēj kritiski reflektēt par savu mācīšanās pieredzi un analizēt profesionālās kompetences izaugsmi matemātikas metodoloģijā. - Metodes: 4., 6.patstāvīgā darba uzdevumu izpilde un prezentācija, eksāmens. Kritēriji: atbilstība tēmai un uzdevumam, loģiska izpildes secība, lietoti atbilstoši termini, akadēmiski korekta valoda, oriģinalitāte, skaidra vizuāla informācija, informācijas analīze, personīgā interpretācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
6 patstāvīgo darbu izstrāde un prezentācija (1.-4.patstāvīgais darbs – 5%, 5. patstāvīgais darbs – 10%, 6.patstāvīgais darbs – 20%). - 50%
Eksāmena darba izpilde. - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas pedagoģijā un psiholoģijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|