Kods | RA0638 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mācību tehnoloģijas iekļaujošā izglītībā: Dabaszinātņu joma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Dzerviniks, Kristiana Cetrovska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir veidots, lai nodrošinātu studējošajiem iespēju apgūt pedagoģiskās tehnoloģijas, kas atbilst valsts pamatizglītības standartā noteiktajai pieejas maiņai un sasniedzamajiem rezultātiem dabaszinātņu jomā. Kurss veicina skolotāja darba sistēmas attīstību, orientējoties uz skolēnu sasniegumu uzlabošanu un iekļaujošas izglītības principu īstenošanu. Studiju kursa rezultātā studenti apgūs, kā plānot, organizēt un vadīt mācīšanās procesu dabaszinātņu jomā un kā novērtēt sasniegtos rezultātus, izmantojot daudzveidīgas mācību metodes un formas, lai sekmētu zināšanu, prasmju un kompetenču attīstību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: radīt iespēju studējošajiem apgūt mācību tehnoloģijas iekļaujošajā izglītībā atbilstoši valsts pamatizglītības standartā iestrādātajai pieejas maiņai un sasniedzamajiem rezultātiem dabaszinātņu jomā un veicināt uz rezultātu sasniegšanu tendētas skolotāja darba sistēmas attīstību. Uzdevumi: 1. Nodrošināt skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamo metodisko zināšanu apguvi par dabaszinātņu jomas saturu un mācību procesa organizāciju; 2. Veicināt prasmi pielietot apgūtās zināšanas dabaszinību mācību nodarbību modelēšanā un izvērtēšanā; 3. Attīstīt prasmi pielietot pētniecisko pieeju mācību procesa organizēšanā, attīstot skolēnu dabaszinātnisko izpratību; 4. Attīstīt prasmi analizēt un izvērtēt skolēnu sniegumu un sniegt atgriezenisko saiti. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot mācību saturu dabaszinātņu jomā un tā starpdisciplinaritāti.
2. Demonstrē zināšanas par dabaszinātņu terminoloģiju, apzinās tās nozīmi izglītojamā kompetenču attīstībā.
3. Izprot skolēnu mācību metodoloģiju un mācīšanās pieejas dabaszinībās.
4. Pārzina mācību līdzekļus un digitālos rīkus dabaszinībās. - Metodes: 1., 2., 3., 6.patstāvīgā darba uzdevumu izpilde un prezentācija, eksāmens.
1.patstāvīgais darbs.
1.patstāvīgais darbs, eksāmens.
6.patstāvīgais darbs, eksāmens.
2.-3.patstāvīgais darbs, eksāmens
Kritēriji: atbilstība tēmai un uzdevumam, loģiska izpildes secība, lietoti atbilstoši termini, akadēmiski korekta valoda, oriģinalitāte, skaidra vizuāla informācija, informācijas analīze, personīgā interpretācija. Prasmes 1.Prot strukturēt mācību saturu, plānot un modelēt mācību procesu dabaszinībās, ņemot vērā dažādas skolēnu mācīšanās vajadzības un mācīšanās kontekstus. 2. Prot adaptēt un patstāvīgi izstrādāt mācību metodiskos materiālus dabaszinībās (t.sk.digitālos). 3. Prot izvērtēt dabaszinību mācību procesa norisi, izvēloties piemērotākās mācību snieguma pārbaudes formas, metodes un kritērijus. - Metodes: 1., 4., 5., 6.patstāvīgā darba uzdevumu izpilde un prezentācija, eksāmens. 1.,6.patstāvīgais darbs, eksāmens. 4.-6.patstāvīgais darbs. 5.-6.patstāvīgais darbs, eksāmens. Kritēriji: atbilstība tēmai un uzdevumam, loģiska izpildes secība, lietoti atbilstoši termini, akadēmiski korekta valoda, oriģinalitāte, skaidra vizuāla informācija, informācijas analīze, personīgā interpretācija. Kompetence 1. Spēj plānot un analizēt dabaszinību mācību procesu, ņemot vērā mācību mērķus un skolēnu spējas. 2. Spēj izvēlēties un dabaszinību mācību procesā integrēt dažādus mācību paņēmienus, metodes un tehnoloģijas. 3. Spēj īstenot mācību aktivitātes, kas rosina skolēnu pētnieciskās prasmes attīstību, zināšanu pārnesi dažādos kontekstos un praktiskajā lietojumā. 4. Spēja kritiski reflektēt par savu mācīšanās pieredzi un analizēt profesionālās kompetences izaugsmi dabaszinātņu metodoloģijā - Metodes: 4., 6.patstāvīgā darba uzdevumu izpilde un prezentācija, eksāmens. 6.patstāvīgais darbs, eksāmens. 6.patstāvīgais darbs, eksāmens. 4.,6.patstāvīgais darbs. Eksāmens. Kritēriji: atbilstība tēmai un uzdevumam, loģiska izpildes secība, lietoti atbilstoši termini, akadēmiski korekta valoda, oriģinalitāte, skaidra vizuāla informācija, informācijas analīze, personīgā interpretācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
6 patstāvīgo darbu izstrāde un prezentācija (1.-4.patstāvīgais darbs – 5%, 5. patstāvīgais darbs – 10%, 6.patstāvīgais darbs – 20%). - 50%
Eksāmena darba izpilde. - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas pedagoģijā un psiholoģijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|