RA0637 Mācību tehnoloģijas iekļaujošā izglītībā: Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā joma

Kods RA0637
Nosaukums Mācību tehnoloģijas iekļaujošā izglītībā: Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā joma
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Diāna Apele, Inta Klāsone
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss studentiem sniedz izpratni par Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetu (literatūra, vizuālā māksla, teātra māksla, mūzika) saturu, mācīšanas metodiku, iegūstot zināšanas un prasmes, kuras nepieciešamas skolotājam sekmīga mācību procesa nodrošināšanā. Kurss sniedz studentiem izpratni par dažādu mākslas veidu mijiedarbību, to izteiksmes līdzekļiem, jaunrades procesu vizuālās mākslas, mūzikas, literatūras un teātra mākslas stundās..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas būtība, satura komponenti. Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācīšanas metodikas studiju kursa mērķis un uzdevumi. Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmeti vispārizglītojošās skolas darba sistēmā. 4 4 2 8
2. Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas standarts, mācību programmas. Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetu standarts. Mācību priekšmetu literatūrā, mūzikā, teātra mākslā un vizuālajā mākslā paraugprogrammas. 4 5 2 12
3. Mācību līdzekļu izmantojums Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetos. Digitālie mācību līdzekļi. Vizuālo mācību līdzekļu izmantošana (uzskate, atgādnes u.c.). Mācību spēles. Darba lapas. Interaktīvās galda spēles mūzikas mācību procesā. Mācību līdzekļu izstrāde. 6 10 2 12
4. Mācību metodes Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetu apguvei. Mācību metožu, paņēmienu izvēle un izmantošana stundās. Verbālās metodes. Pētnieciskās metodes (projekts, mācību ekskursija, muzejstunda u.c.). Spēles elementu izmantošana stundās. Radošie uzdevumi. Jēdzienu mācīšana. Darbs ar interneta resursiem, uzziņu literatūru. Praktiskie uzdevumi. Grupu, pāru darbs. Diskusijas, debates. Drāma kā metode mūzikas stundās. Improvizācijas un komponēšanas process mūzikas stundās. 6 10 2 12
5.Mākslas paņēmienu un izteiksmes līdzekļu apguve un izmantošana, jaunrades process Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetos. Izteiksmes līdzekļi un to izmantošana.Stratēģijas darbā ar tekstu literatūras stundās. Vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļu apguve un izmantošana jaunrades procesā. teātra mākslas paņēmienu un izteiksmes līdzekļu apguve teātra mākslas stundās. Dažādu mākslu veidu izteiksmes līdzekļu kombinēšana radošajā darbībā. 6 10 2 12
priekšmetos. Formatīvā vērtēšana.. Summatīvā vērtēšana. Diagnosticējošā vērtēšana. Vienota pieeja vērtējuma izteikšanai. Sasniedzamie rezultāti. Vērtēšanas kritēriji, izglītojamo izvērtējums. Atgriezeniskā saite. Refleksija. Pašvērtējums. Vērtēšanas kritēriju izstrāde. 6 10 2 12
Kopā: 32 49 12 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: sniegt studentiem teorētiskos un praktiskos priekšstatus par Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetu saturu, mācīšanas metodiku. Uzdevumi: 1. Izpētīt, analizēt un veidot izpratni par Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas skolotāja darba didaktisko sistēmu (mācību programmas, standarts, mācību metožu un līdzekļu izvēle, mācību stundas plānošana, vērtēšana u.c.). 2. Apgūt praktiskās iemaņas mācību stundas plānošanā, izmantojot atbilstošus mācību līdzekļus, metodes, darba formas. 3. Apgūt praktiskās iemaņas izglītojamo izvērtēšanai, vērtēšanas kritēriju izstrādei. 4. Izpētīt, analizēt un veidot izpratni par izteiksmes līdzekļu izmantošanu, jaunrades procesu, mākslas veidu mijiedarbību Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetos.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1.Pārzina valsts izglītības standartus un paraugprogrammas Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetos. 2.Izprot Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetu tēmām piemērotākos apguves organizēšanas paņēmienus, mācību metodes un līdzekļus, atbilstoši skolēnu vecumposma īpatnībām. 3.Ir izpratne par dažādu mākslas veidu mijiedarbību, to izteiksmes līdzekļiem, jaunrades procesu. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
PRASMES: 1.Izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas saturā un metodikās, spēj plānot un veikt radošu, inovatīvu mācību procesu, atbilstoši izvirzītajam mācību mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem. 2.Spēj analizēt un izvērtēt izglītības standartus un paraugprogrammas. 3.Prot izvērtēt mācību procesa norisi, izvēloties piemērotākās mācību snieguma pārbaudes formas un vērtēšanas kritējus un, saņemot atgriezenisko saiti, plāno turpmāko mācību procesu skolēniem un skolotāja darba pilnveidei un profesionālajai izaugsmei, kā arī sniedz skolēniem atgriezenisko saiti. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
KOMPETENCE: 1.Spēj veidot intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi. 2.Spēj integrēt kursā gūtās zināšanas un prasmes praktiskā darbībā, piedāvājot izglītojamiem atbilstošu mācību procesu Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetos. 3.Spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas profesionālās darbības pilnveidei, ievērojot profesionālo ētiku un balstoties uz patstāvīgi iegūto, kritiski atlasīto un analizēto informāciju un pieredzes izvērtējumu. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgie darbi - 30%
Semināri (prezentācijas) - 30%
Ieskaites darba izpilde - 40%
 
Priekšzināšanas Zināšanas bērnu psiholoģijā un pedagoģijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]