Kods | RA0637 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mācību tehnoloģijas iekļaujošā izglītībā: Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā joma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Apele, Inta Klāsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss studentiem sniedz izpratni par Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetu (literatūra, vizuālā māksla, teātra māksla, mūzika) saturu, mācīšanas metodiku, iegūstot zināšanas un prasmes, kuras nepieciešamas skolotājam sekmīga mācību procesa nodrošināšanā. Kurss sniedz studentiem izpratni par dažādu mākslas veidu mijiedarbību, to izteiksmes līdzekļiem, jaunrades procesu vizuālās mākslas, mūzikas, literatūras un teātra mākslas stundās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sniegt studentiem teorētiskos un praktiskos priekšstatus par Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetu saturu, mācīšanas metodiku. Uzdevumi: 1. Izpētīt, analizēt un veidot izpratni par Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas skolotāja darba didaktisko sistēmu (mācību programmas, standarts, mācību metožu un līdzekļu izvēle, mācību stundas plānošana, vērtēšana u.c.). 2. Apgūt praktiskās iemaņas mācību stundas plānošanā, izmantojot atbilstošus mācību līdzekļus, metodes, darba formas. 3. Apgūt praktiskās iemaņas izglītojamo izvērtēšanai, vērtēšanas kritēriju izstrādei. 4. Izpētīt, analizēt un veidot izpratni par izteiksmes līdzekļu izmantošanu, jaunrades procesu, mākslas veidu mijiedarbību Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1.Pārzina valsts izglītības standartus un paraugprogrammas Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetos.
2.Izprot Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetu tēmām piemērotākos apguves organizēšanas paņēmienus, mācību metodes un līdzekļus, atbilstoši skolēnu vecumposma īpatnībām.
3.Ir izpratne par dažādu mākslas veidu mijiedarbību, to izteiksmes līdzekļiem, jaunrades procesu. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde.
Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. PRASMES: 1.Izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas saturā un metodikās, spēj plānot un veikt radošu, inovatīvu mācību procesu, atbilstoši izvirzītajam mācību mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem. 2.Spēj analizēt un izvērtēt izglītības standartus un paraugprogrammas. 3.Prot izvērtēt mācību procesa norisi, izvēloties piemērotākās mācību snieguma pārbaudes formas un vērtēšanas kritējus un, saņemot atgriezenisko saiti, plāno turpmāko mācību procesu skolēniem un skolotāja darba pilnveidei un profesionālajai izaugsmei, kā arī sniedz skolēniem atgriezenisko saiti. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. KOMPETENCE: 1.Spēj veidot intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi. 2.Spēj integrēt kursā gūtās zināšanas un prasmes praktiskā darbībā, piedāvājot izglītojamiem atbilstošu mācību procesu Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomas mācību priekšmetos. 3.Spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas profesionālās darbības pilnveidei, ievērojot profesionālo ētiku un balstoties uz patstāvīgi iegūto, kritiski atlasīto un analizēto informāciju un pieredzes izvērtējumu. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi - 30%
Semināri (prezentācijas) - 30% Ieskaites darba izpilde - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas bērnu psiholoģijā un pedagoģijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|