Kods | RA0636 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mācību tehnoloģijas iekļaujošā izglītībā: Sociālā un pilsoniskā joma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vladislavs Malahovskis, Mārīte Rozenfelde, Inta Klāsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss studentiem sniedz izpratni par Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetu (sociālās zinības un Latvijas un pasaules vēsture) saturu, mācīšanas metodiku, iegūstot zināšanas un prasmes, kuras nepieciešamas skolotājam sekmīga mācību procesa nodrošināšanā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sniegt studentiem teorētiskos un praktiskos priekšstatus par Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetu (sociālās zinības, Latvijas un pasaules vēsture) saturu, mācīšanas metodiku. Uzdevumi: 1. Izpētīt, analizēt un veidot izpratni par Sociālās un pilsoniskās jomas skolotāja darba didaktisko sistēmu (mācību programmas, standarts, mācību metožu un līdzekļu izvēle, mācību stundas plānošana, vērtēšana u.c.). 2. Apgūt praktiskās iemaņas mācību stundas plānošanā, izmantojot atbilstošus mācību līdzekļus, metodes, darba formas. 3. Apgūt praktiskās iemaņas izglītojamo izvērtēšanai, vērtēšanas kritēriju izstrādei. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1.Pārzina valsts izglītības standartus un paraugprogrammas Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetos.
2.Izprot Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetu tēmām piemērotākos apguves organizēšanas paņēmienus, mācību metodes un līdzekļus, mācību procesa izvērtēšanu atbilstoši skolēnu vecumposma īpatnībām.
3.Izprot Sociālo un pilsonisko zinību jomas mācību priekšmetu vietu un lomu izglītības sistēmā. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde.
Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. PRASMES: 1.Izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus Sociālās un pilsoniskās jomas saturā un metodikās, spēj plānot un veikt mācību procesu, atbilstoši izvirzītajam mācību mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem. 2.Spēj analizēt un izvērtēt izglītības standartus un paraugprogrammas, spēj saskatīt, aktualizēt un risināt mācību priekšmetu satura aktivitātes un apguves problēmas. 3.Prot izvērtēt mācību procesa norisi, izvēloties piemērotākās mācību snieguma pārbaudes formas un vērtēšanas kritējus un, saņemot atgriezenisko saiti, plāno turpmāko mācību procesu skolēniem un skolotāja darba pilnveidei un profesionālajai izaugsmei, kā arī sniedz skolēniem atgriezenisko saiti. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. KOMPETENCE: 1.Spēj veidot intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi. 2.Spēj integrēt kursā gūtās zināšanas un prasmes praktiskā darbībā, piedāvājot izglītojamiem atbilstošu mācību procesu Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetos. 3.Spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas profesionālās darbības pilnveidei, ievērojot profesionālo ētiku un balstoties uz patstāvīgi iegūto, kritiski atlasīto un analizēto informāciju un pieredzes izvērtējumu. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi - 30%
Semināri (prezentācijas) - 30% Ieskaites darba izpilde - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas bērnu psiholoģijā un pedagoģijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|