RA0636 Mācību tehnoloģijas iekļaujošā izglītībā: Sociālā un pilsoniskā joma

Kods RA0636
Nosaukums Mācību tehnoloģijas iekļaujošā izglītībā: Sociālā un pilsoniskā joma
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Vladislavs Malahovskis, Mārīte Rozenfelde, Inta Klāsone
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss studentiem sniedz izpratni par Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetu (sociālās zinības un Latvijas un pasaules vēsture) saturu, mācīšanas metodiku, iegūstot zināšanas un prasmes, kuras nepieciešamas skolotājam sekmīga mācību procesa nodrošināšanā. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.Sociālās un pilsoniskās jomas būtība, satura komponenti. Sociālās un pilsoniskās jomas mācīšanas metodikas studiju kursa mērķis un uzdevumi. Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmeti vispārizglītojošās skolas darba sistēmā. 4 4 2 8
2. Sociālās un pilsoniskās jomas standarts, mācību programmas. Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetu standarts. Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetu paraugprogrammas. 4 9 2 12
3.Mācību līdzekļi sociālo zinību, Latvijas un pasaules vēstures apguvei. Digitālie mācību līdzekļi.Vizuālo mācību līdzekļu izmantošana (uzskate, atgādnes u.c.). Mācību spēles. Darba lapas. Mācību līdzekļu izstrāde. 6 10 2 12
4.Mācību metodes sociālo zinību, Latvijas un pasaules vēstures apguvei. Verbālās metodes. Pētnieciskās metodes (projekts, mācību ekskursija, muzejstunda, intervēšana u.c.). Spēles elementu izmantošana sociālo zinību, Latvijas un vēstures stundās. Radošie uzdevumi. Jēdzienu mācīšana. Darbs ar interneta resursiem, uzziņu literatūru. Praktiskie uzdevumi. Grupu, pāru darbs. Diskusijas, debates. Mācību metožu, paņēmienu, mācību līdzekļu izvēle un izmantošana stundās. 6 8 2 12
5.Izglītojamo sasniegumu izvērtēšana Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetos. Formatīvā vērtēšana.. Summatīvā vērtēšana. Diagnosticējošā vērtēšana. Vienota pieeja vērtējuma izteikšanai. Sasniedzamie rezultāti. Vērtēšanas kritēriji, izglītojamo izvērtējums. Atgriezeniskā saite. Refleksija. Pašvērtējums. Vērtēšanas kritēriju izstrāde. Atgriezeniskās saites izvēle mācību stundās. 6 8 2 12
6. Ganjē mācību stundas plānošanas modeļa izmantošana Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetos. Mācību stundas struktūra. 9 mācību notikumi stundā pēc Ganjē mācību stundas plānošanas modeļa. Mācību stundas izstrāde pēc Ganjē. 6 10 2 13
Kopā: 32 49 12 69
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: sniegt studentiem teorētiskos un praktiskos priekšstatus par Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetu (sociālās zinības, Latvijas un pasaules vēsture) saturu, mācīšanas metodiku. Uzdevumi: 1. Izpētīt, analizēt un veidot izpratni par Sociālās un pilsoniskās jomas skolotāja darba didaktisko sistēmu (mācību programmas, standarts, mācību metožu un līdzekļu izvēle, mācību stundas plānošana, vērtēšana u.c.). 2. Apgūt praktiskās iemaņas mācību stundas plānošanā, izmantojot atbilstošus mācību līdzekļus, metodes, darba formas. 3. Apgūt praktiskās iemaņas izglītojamo izvērtēšanai, vērtēšanas kritēriju izstrādei.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1.Pārzina valsts izglītības standartus un paraugprogrammas Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetos. 2.Izprot Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetu tēmām piemērotākos apguves organizēšanas paņēmienus, mācību metodes un līdzekļus, mācību procesa izvērtēšanu atbilstoši skolēnu vecumposma īpatnībām. 3.Izprot Sociālo un pilsonisko zinību jomas mācību priekšmetu vietu un lomu izglītības sistēmā. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
PRASMES: 1.Izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus Sociālās un pilsoniskās jomas saturā un metodikās, spēj plānot un veikt mācību procesu, atbilstoši izvirzītajam mācību mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem. 2.Spēj analizēt un izvērtēt izglītības standartus un paraugprogrammas, spēj saskatīt, aktualizēt un risināt mācību priekšmetu satura aktivitātes un apguves problēmas. 3.Prot izvērtēt mācību procesa norisi, izvēloties piemērotākās mācību snieguma pārbaudes formas un vērtēšanas kritējus un, saņemot atgriezenisko saiti, plāno turpmāko mācību procesu skolēniem un skolotāja darba pilnveidei un profesionālajai izaugsmei, kā arī sniedz skolēniem atgriezenisko saiti. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
KOMPETENCE: 1.Spēj veidot intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi. 2.Spēj integrēt kursā gūtās zināšanas un prasmes praktiskā darbībā, piedāvājot izglītojamiem atbilstošu mācību procesu Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetos. 3.Spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas profesionālās darbības pilnveidei, ievērojot profesionālo ētiku un balstoties uz patstāvīgi iegūto, kritiski atlasīto un analizēto informāciju un pieredzes izvērtējumu. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas, materiālu izstrāde, ieskaites darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta, vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgie darbi - 30%
Semināri (prezentācijas) - 30%
Ieskaites darba izpilde - 40%
 
Priekšzināšanas Zināšanas bērnu psiholoģijā un pedagoģijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]