RA0635 Mācību tehnoloģijas iekļaujošajā izglītībā: Valodu joma

Kods RA0635
Nosaukums Mācību tehnoloģijas iekļaujošajā izglītībā: Valodu joma
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Regīna Ogriņa, Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Topošie skolotāji apgūs nepieciešamās zināšanas par didaktikas pamatprincipiem, kvalitātes kritērijiem un vērtēšanu, gūst priekšstatu par lasīšanas un rakstīšanas prasmēm, to praktisku pielietojumu mācību darbā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Ievads. Latviešu valodas un literatūras integrēta kursa pamatnostādnes. Latviešu valodas un literatūras mācīšanas metodikas, attīstības aspekti – vēsturisks aspekts. Holistiskā pieeja valodas mācīšanā mūsdienās. 4 6 1 9
2. Kompetenču pieeja valodas mācīšanā. Mācību saturs. 21.gadsimta prasmes. Skolotāja pamatfunkcijas mācību procesā. Seminārs: pieredzes apmaiņa 4 6 1 9
3. Integrēta latviešu valodas mācību satura didaktiskie pamatprincipi:caurviju un veseluma, sistemātiskuma, individualizācijas, teorijas un prakses vienotības, uzskatāmības, aktualitātes, koncentriskuma, pieejamības principi. 4 6 1 9
4. Valodas prasmju raksturojums: valodas prasmju kritēriji, rādītāji, līmeņi. Zināšanu apguves līmeņi. Saziņas prasmes. 4 6 1 9
5. Prasme klausīties (klausīšanās un uztvere, klausīšanās un izpratne) 4 6 2 8
6. Lasītprasmes kvalitātes kritēriji un vērtēšana. Rakstītprasme. Lasīšana un dators. 4 6 2 8
7. Mācīšana un mācīšanās. Savstarpēja sadarbība mācību metožu un formu izvēlē, kas atbilst personības attīstības nosacījumiem. 4 7 2 8
8.Iekļaujošā izglītība. Latviešu valodas stundas metodiskie risinājumi. Latviešu valodas pamatprasmes citos mācību priekšmetos 4 6 2 9
Kopā: 32 49 12 69
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir sekmēt topošo skolotāju izpratni par mācīšanās procesa likumsakarībām, par valodas jomas uzdevumu plānošanu un sasniegto rezultātu novērtēšanu. Kursa uzdevumi: 1. Veidot izpratni par latviešu valodas un literatūras mācību satura didaktiskajiem pamatprincipiem; 2. Gūt izpratni par mācīšanas un mācīšanās savstarpējās saistības nozīmi valodu jomas mācību priekšmetu apguvē; 3. Sniegt ievadu latviešu valodas stundu metodiskajā risinājumā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1.Izprot kompetenču pieejas daudzveidīgās stratēģijas. 2. Izprot valodas prasmju nozīmi un pielietojumu saziņas veidošanā bērniem ar speciālajām vajadzībām. 3. Zina didaktikas pamatprincipus, prot pamatot to pielietojumu bērniem ar speciālajām vajadzībām. - Patstāvīgās darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusija semināros, praktisko materiālu izstrāde, diferencētās ieskaites darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
PRASMES: 1.Analizē valodas pielietojumu dažādās situācijās, atbilstoši bērnu spējām un attīstībai. 2. Analizē pozitīvo un negatīvo iekļaujošajā izglītībā. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūtās izpratnes un apgūto prasmju kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
KOMPETENCE: 1.Prot akcentēt uzmanību uz savstarpējās sadarbības mācību metožu un formu izvēli mācību darbā. 2. Spēj diskutēt par valodas daudzveidīgu pielietojumu saziņas veidošanā un nostiprināšanā. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūtās izpratnes un apgūto prasmju kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgais darbs - 25%
Seminārs - 25%
Ieskaite - 50%
 
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]