Kods | RA0632 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latviešu nedzirdīgo zīmju valoda | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz studentiem pamatīgas zināšanas Latvijas zīmju valodā un tās praktisko pielietojumu darbā ar cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt informāciju par zīmju valodu un apgūt Latvijas zīmju valodas pamatus, nodrošinot prasmes sazināties Latvijas zīmju valodā. Studiju kurss veicinās aktīvu komunikācijas procesu, attīstot prasmes zīmju valodas praktiskā pielietojumā, izmantojot informācijas tehnoloģijas. Uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar zīmju valodas būtību un tās lomu komunikācijā ar cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem. 2. Apgūt Latvijas zīmju valodas pamatprasmes, tostarp pamatzinātnisko un ikdienas vārdu krājumu. 3. Attīstīt praktiskās iemaņas Latvijas zīmju valodas lietošanā ikdienas un profesionālajā vidē. 4. Veicināt aktīvu komunikāciju Latvijas zīmju valodā, izmantojot dažādus informācijas tehnoloģiju rīkus un resursus. 5. Attīstīt spēju saprast un izmantot zīmju valodu kā efektīvu saziņas līdzekli darbā ar cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- pārzina latviešu zīmju valodas gramatisko struktūru;
- izprot komunikācijas procesu zīmju valodas vidē un tā metodoloģiju. - Novērtēšana tiek veikta, balstoties uz apgūto zināšanu apjomu un kvalitāti, apgūto prasmju kvalitāti un attīstīto kompetenci atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Neatkarīgie darba uzdevumi, rezultātu prezentācija, aktivitāte un diskusijas lekciju un praktisko darbu laikā. Prasmes: - spēj komunicēt latviešu zīmju valodā; - spēj izmantot informācijas tehnoloģijas, īstenojot apgūtās zīmju valodas pamatzināšanas. - Novērtēšana tiek veikta, balstoties uz apgūto zināšanu apjomu un kvalitāti, apgūto prasmju kvalitāti un attīstīto kompetenci atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Neatkarīgie darba uzdevumi, rezultātu prezentācija, aktivitāte un diskusijas lekciju un praktisko darbu laikā. Kompetence: - ir kompetents nodrošināt komunikācijas procesu, izmantojot zīmju valodu; - ir kompetents veidot piemērotu darba vidi, pārvaldot latviešu zīmju valodas pamatus. - Novērtēšana tiek veikta, balstoties uz apgūto zināšanu apjomu un kvalitāti, apgūto prasmju kvalitāti un attīstīto kompetenci atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Neatkarīgie darba uzdevumi, rezultātu prezentācija, aktivitāte un diskusijas lekciju un praktisko darbu laikā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starpposma testa rezultāti - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|