Kods | RA0631 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Neiroloģija, neirofizioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz studentiem mūsdienu līmenī pamatzināšanas par nervu sistēmas darbību, funkcijām, anatomiju, fizioloģiju, pataloģijām, liekot pamatu izvēlētajai profesijai. Apgūstot šo kursu studenti iegūst speciālās izglītības skolotāja profesijai nepieciešamās pamatzināšanas neirofizioloģijā un neiroloģijā un sapratni par pielāgojumiem savā profesionālajā darbībā atbilstoši skolēna nervu sistēmas darbībai. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sniegt pamatzināšanas par nervu sistēmas anatomiju, darbību, funkcijām, iespējamām funkciju pataloģijām un to izpausmēm cilvēka uzvedībā un darbībā. Uzdevumi: 1.Sniegt zināšanas par centrālās un perifēriskās nervu sistēmas darbību, darbības funkcionāliem traucējumiem un to ietekmi izglītojamā mācību procesā; 2. Mācīt pielāgot savu darbību, pielāgot mācību metodiku atbilstoši izglītojamā traucējumu raksturam un vajadzībām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
Zina centrālās nervu sistēmas un perifēriskās nervu sistēmas traucējumu izraisīto īpatnību izpausmes cilvēka dzīvesdarbībā. - Seminārs par nervu sistēmas pataloģiju izpausmēm cilvēka/bērna dzīvesdarbībā. Tēmas izstrāde un prezentācija seminārā.
Ieteikumu skolotāju darbam ar studenta izvēlētu nervu sistēmas pataloģijas variantu sagatavošana un prezentācija.
Ieskaites darbs un diskusija. PRASMES: Spēj pielāgot mācību metodiku atbilstoši izglītojamā bioloģiskajiem resursiem, CNS darbībai, individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot un personalizējot mācību procesu. Zina un spēj praktiski pielietot speciālās izglītības skolotāja profesijai nepieciešamās studiju kursā iegūtās zināšanas. Spēj formulēt un kritiski analizēt cilvēku ar dažādiem sociāliem, garīgiem, fiziskiem traucējumiem problēmas socializācijas procesā, kas saistītas ar neiroloģiju. - Seminārs par nervu sistēmas pataloģiju izpausmēm cilvēka/bērna dzīvesdarbībā. Tēmas izstrāde un prezentācija seminārā. Ieteikumu skolotāju darbam ar studenta izvēlētu nervu sistēmas pataloģijas variantu sagatavošana un prezentācija. Ieskaites darbs un diskusija. KOMPETENCE: Prot darboties patstāvīgi, radoši, inovatīvi un sadarboties komandā. Spēj plānot starpdisciplināru, individualizētu un personalizētu, elastīgu mācību procesu, nodrošinot izglītojamā individuālo mācīšanās mērķu sasniegšanu. Spēj radoši, analītiski kritiski domāt, vērtēt savu un citu veikumu profesionālajā darbībā. - Seminārs par nervu sistēmas pataloģiju izpausmēm cilvēka/bērna dzīvesdarbībā. Tēmas izstrāde un prezentācija seminārā. Ieteikumu skolotāju darbam ar studenta izvēlētu nervu sistēmas pataloģijas variantu sagatavošana un prezentācija. Ieskaites darbs un diskusija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Seminārs par nervu sistēmas pataloģiju izpausmēm cilvēka/bērna dzīvesdarbībā. - 40%
Ieteikumu skolotāju darbam ar studenta izvēlētu nervu sistēmas pataloģijas variantu sagatavošana un prezentācija - 40% Ieskaites darbs - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Cilvēku anatomijā, fizioloģijā un pataloģijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|