RA0631 Neiroloģija, neirofizioloģija

Kods RA0631
Nosaukums Neiroloģija, neirofizioloģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Bioloģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss sniedz studentiem mūsdienu līmenī pamatzināšanas par nervu sistēmas darbību, funkcijām, anatomiju, fizioloģiju, pataloģijām, liekot pamatu izvēlētajai profesijai. Apgūstot šo kursu studenti iegūst speciālās izglītības skolotāja profesijai nepieciešamās pamatzināšanas neirofizioloģijā un neiroloģijā un sapratni par pielāgojumiem savā profesionālajā darbībā atbilstoši skolēna nervu sistēmas darbībai. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Nervu sistēmas iedalījums. Nervu sistēmas darbība. Refleksi. 4 4 1 7
Augstākā neirālā darbība. 3 4 1 6
Aizenka tests. Smadzeņu pusložu asimetrijas noteikšana 2 4 1 5
Miegs. Atmiņa. Uzmanība. Emocijas. Stress. 2 4 1 5
Psihisko reakciju pārbaude. 2 4 1 5
Loģiskās domāšanas, atmiņas tipu, spēju noteikšana 2 4 1 6
Augstākās neirālās darbības funkcionāli traucējumi 4 4 1 7
Neiroloģijas pamati. Iedzimtas patoloģijas. 2 5 1 5
Neiroinfekcijas. 2 4 1 5
Ekstrapiramidāli un kustību traucējumi. Centrālās nervu sistēmas primāras sistēmiskas atrofijas, atrofijas un to ietekme izglītojamā mācību procesā. 3 4 1 6
Epizodiski, paroksimāli traucējumi. Polineiropātijas un citas perifēriskās nervu sistēmas slimības, atrofijas un to ietekme izglītojamā mācību procesā. 3 4 1 6
Neiromuskulārās sinapses un muskuļu slimības. Cerebrālā trieka un citi paralītiski sindromi, atrofijas un to ietekme izglītojamā mācību procesā 3 4 1 6
Kopā: 32 49 12 69
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: sniegt pamatzināšanas par nervu sistēmas anatomiju, darbību, funkcijām, iespējamām funkciju pataloģijām un to izpausmēm cilvēka uzvedībā un darbībā. Uzdevumi: 1.Sniegt zināšanas par centrālās un perifēriskās nervu sistēmas darbību, darbības funkcionāliem traucējumiem un to ietekmi izglītojamā mācību procesā; 2. Mācīt pielāgot savu darbību, pielāgot mācību metodiku atbilstoši izglītojamā traucējumu raksturam un vajadzībām.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: Zina centrālās nervu sistēmas un perifēriskās nervu sistēmas traucējumu izraisīto īpatnību izpausmes cilvēka dzīvesdarbībā. - Seminārs par nervu sistēmas pataloģiju izpausmēm cilvēka/bērna dzīvesdarbībā. Tēmas izstrāde un prezentācija seminārā. Ieteikumu skolotāju darbam ar studenta izvēlētu nervu sistēmas pataloģijas variantu sagatavošana un prezentācija. Ieskaites darbs un diskusija.
PRASMES: Spēj pielāgot mācību metodiku atbilstoši izglītojamā bioloģiskajiem resursiem, CNS darbībai, individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot un personalizējot mācību procesu. Zina un spēj praktiski pielietot speciālās izglītības skolotāja profesijai nepieciešamās studiju kursā iegūtās zināšanas. Spēj formulēt un kritiski analizēt cilvēku ar dažādiem sociāliem, garīgiem, fiziskiem traucējumiem problēmas socializācijas procesā, kas saistītas ar neiroloģiju. - Seminārs par nervu sistēmas pataloģiju izpausmēm cilvēka/bērna dzīvesdarbībā. Tēmas izstrāde un prezentācija seminārā. Ieteikumu skolotāju darbam ar studenta izvēlētu nervu sistēmas pataloģijas variantu sagatavošana un prezentācija. Ieskaites darbs un diskusija.
KOMPETENCE: Prot darboties patstāvīgi, radoši, inovatīvi un sadarboties komandā. Spēj plānot starpdisciplināru, individualizētu un personalizētu, elastīgu mācību procesu, nodrošinot izglītojamā individuālo mācīšanās mērķu sasniegšanu. Spēj radoši, analītiski kritiski domāt, vērtēt savu un citu veikumu profesionālajā darbībā. - Seminārs par nervu sistēmas pataloģiju izpausmēm cilvēka/bērna dzīvesdarbībā. Tēmas izstrāde un prezentācija seminārā. Ieteikumu skolotāju darbam ar studenta izvēlētu nervu sistēmas pataloģijas variantu sagatavošana un prezentācija. Ieskaites darbs un diskusija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Seminārs par nervu sistēmas pataloģiju izpausmēm cilvēka/bērna dzīvesdarbībā. - 40%
Ieteikumu skolotāju darbam ar studenta izvēlētu nervu sistēmas pataloģijas variantu sagatavošana un prezentācija - 40%
Ieskaites darbs - 20%
 
Priekšzināšanas Cilvēku anatomijā, fizioloģijā un pataloģijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]