Kods | RA0628 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bērnu attīstības bioloģiskie resursi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rasma Tretjakova, Dina Berloviene | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Apgūstot šo kursu studenti iegūst speciālās izglītības skolotāja profesijai nepieciešamās zināšanas par bērna attīstības vispārējo gaitu, kas pakļauta bioloģiskajām likumībām. Veicot patstāvīgos darbus studenti tiek rosināti aktīvi iesaistīties iegūto zināšanu paplašināšanā un zinātniskās literatūras izmantošanā bērna attīstības bioloģisko resursu izzināšanā, analīzē, problēmu risināšanā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt studentiem mūsdienīgas un zinātniski pamatotas zināšanas par bērnu attīstības bioloģiskajiem resursiem, veicinot izpratni par to nozīmi speciālās izglītības kontekstā un liekot stabilu pamatu izvēlētās profesionālās darbības attīstībai. Uzdevumi: 1.Izpētīt un formulēt problēmas, kas saistītas ar cilvēku ar dažādiem sociāliem, garīgiem un fiziskiem traucējumiem socializācijas procesā. 2. Kritiski analizēt sociālās iekļaušanās risinājumus, ņemot vērā dažādu traucējumu specifiku. 3. Apzināties un izskaidrot bērna individuālo radošo, fizisko un attīstības potenciālu, balstoties uz bioloģiskajiem resursiem. 4. Izstrādāt un pielāgot mācību metodiku atbilstoši izglītojamā bioloģiskajiem resursiem un individuālajām attīstības vajadzībām. 5. Individualizēt un personalizēt mācību procesu, ņemot vērā sasniedzamos mācīšanās rezultātus. 6. Praktiski piemērot dažādus pedagoģiskos paņēmienus, kas atbilst bērnu ar traucējumiem bioloģiskajai attīstībai. 7. Radoši un kritiski izvērtēt savu un kolēģu profesionālo darbību. 8. Praktiski izmantot kursā iegūtās zināšanas speciālās izglītības skolotāja darbā. 9. Darboties patstāvīgi un inovatīvi, veicinot sadarbību komandā. 10. Plānot un īstenot starpdisciplināru, elastīgu un individualizētu mācību procesu, kas atbalsta izglītojamā individuālo attīstību un mācīšanās mērķu sasniegšanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj formulēt un kritiski analizēt cilvēku ar dažādiem sociāliem, garīgiem, fiziskiem traucējumiem socializācijas procesā problēmas.
Spēj saprast un apzināties bērna kā individualitātes radošās, fiziskās un attīstības potenciālu. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Vērtējamie darbi:
1. Konspekts par bērna normālas attīstības anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām dažādos vecumposmos.
2. Prezentācija par izplatītākajām bērna attīstības novirzēm.
3. Situācijas analīze. Spēj pielāgot mācību metodiku atbilstoši izglītojamā bioloģiskajiem resursiem, individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot un personalizējot mācību procesu. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējamie darbi: 1. Konspekts par bērna normālas attīstības anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām dažādos vecumposmos. 2. Prezentācija par izplatītākajām bērna attīstības novirzēm. 3. Situācijas analīze. Spēj radoši, analītiski kritiski domāt, vērtēt savu un citu veikumu profesionālajā darbībā. Zina un spēj praktiski pielietot speciālās izglītības skolotāja profesijai nepieciešamās studiju kursā iegūtās zināšanas. Prot darboties patstāvīgi, radoši, inovatīvi un sadarboties komandā. Spēj plānot starpdisciplināru, individualizētu un personalizētu, elastīgu mācību procesu, nodrošinot izglītojamā individuālo mācīšanās mērķu sasniegšanu. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējamie darbi: 1. Konspekts par bērna normālas attīstības anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām dažādos vecumposmos. 2. Prezentācija par izplatītākajām bērna attīstības novirzēm. 3. Situācijas analīze. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupu darbs un diskusija. Situācijas analīze. - 10%
Konspekts par bērna normālas attīstības anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām dažādos vecumposmos. - 30% Prezentācija par izplatītākajām bērna attīstības novirzēm. - 40% Eksāmens. - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dabaszinību cikla priekšmeti vidusskolas kursu apjomā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|