RA0628 Bērnu attīstības bioloģiskie resursi

Kods RA0628
Nosaukums Bērnu attīstības bioloģiskie resursi
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Bioloģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Rasma Tretjakova, Dina Berloviene
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Apgūstot šo kursu studenti iegūst speciālās izglītības skolotāja profesijai nepieciešamās zināšanas par bērna attīstības vispārējo gaitu, kas pakļauta bioloģiskajām likumībām. Veicot patstāvīgos darbus studenti tiek rosināti aktīvi iesaistīties iegūto zināšanu paplašināšanā un zinātniskās literatūras izmantošanā bērna attīstības bioloģisko resursu izzināšanā, analīzē, problēmu risināšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Bērna augšana un attīstība. Bērna attīstības periodi. Augšanas un attīstības vispārīgās likumsakarības. 2 2 1 2
2. Augšanu un attīstību ietekmējošie faktori. Uzvedības un uzvedības traucējumus noteicošie bioloģiskie faktori. 4 2 2 4
3. Iedzimtības materiālais pamats. Ģenētikas pamatlikumi. Cilvēka ģenētika. Rekombinācijas. Mutācijas. Gēnu inženierija. 8 4 2 10
4. Nervu sistēma, tās uzbūves un darbības īpatnības dažādos vecumposmos. Endokrīnā sistēma, tās uzbūves un darbības īpatnības dažādos vecumposmos. 2 4 1 6
5. Dzimumorgānu sistēma, tās uzbūves un darbības īpatnības dažādos vecumposmos, higiēna. Segaudu sistēma, tās uzbūves un darbības īpatnības dažādos vecumposmos, higiēna. 2 4 0 6
6. Balsta un kustību orgānu sistēma, tās uzbūves un darbības īpatnības dažādos vecumposmos, higiēna. 1 4 1 4
7. Elpošanas sistēma, tās uzbūves un darbības īpatnības dažādos vecumposmos, higiēna. 1 4 0 4
8. Asinsrites sistēma, tās uzbūves un darbības īpatnības dažādos vecumposmos, higiēna. Limfrites sistēma, tās uzbūves un darbības īpatnības dažādos vecumposmos, higiēna. 2 4 1 4
9. Gremošanas orgānu sistēma, tās uzbūves un darbības īpatnības dažādos vecumposmos, higiēna. Vielu un enerģijas maiņa. Uztura higiēna. 1 4 1 4
10. Izvadorgānu sistēma, tās uzbūves un darbības īpatnības dažādos vecumposmos, higiēna. 1 6 0 4
11. Psihomotorā un sociālā attīstība dažādos vecumposmos. 2 5 1 4
12. Attīstības stimulācija dažādos vecumposmos. 2 4 0 10
13. Patstāvīgā darba prezentācija. 4 2 2 4
Kopā: 32 49 12 66
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir sniegt studentiem mūsdienīgas un zinātniski pamatotas zināšanas par bērnu attīstības bioloģiskajiem resursiem, veicinot izpratni par to nozīmi speciālās izglītības kontekstā un liekot stabilu pamatu izvēlētās profesionālās darbības attīstībai. Uzdevumi: 1.Izpētīt un formulēt problēmas, kas saistītas ar cilvēku ar dažādiem sociāliem, garīgiem un fiziskiem traucējumiem socializācijas procesā. 2. Kritiski analizēt sociālās iekļaušanās risinājumus, ņemot vērā dažādu traucējumu specifiku. 3. Apzināties un izskaidrot bērna individuālo radošo, fizisko un attīstības potenciālu, balstoties uz bioloģiskajiem resursiem. 4. Izstrādāt un pielāgot mācību metodiku atbilstoši izglītojamā bioloģiskajiem resursiem un individuālajām attīstības vajadzībām. 5. Individualizēt un personalizēt mācību procesu, ņemot vērā sasniedzamos mācīšanās rezultātus. 6. Praktiski piemērot dažādus pedagoģiskos paņēmienus, kas atbilst bērnu ar traucējumiem bioloģiskajai attīstībai. 7. Radoši un kritiski izvērtēt savu un kolēģu profesionālo darbību. 8. Praktiski izmantot kursā iegūtās zināšanas speciālās izglītības skolotāja darbā. 9. Darboties patstāvīgi un inovatīvi, veicinot sadarbību komandā. 10. Plānot un īstenot starpdisciplināru, elastīgu un individualizētu mācību procesu, kas atbalsta izglītojamā individuālo attīstību un mācīšanās mērķu sasniegšanu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj formulēt un kritiski analizēt cilvēku ar dažādiem sociāliem, garīgiem, fiziskiem traucējumiem socializācijas procesā problēmas. Spēj saprast un apzināties bērna kā individualitātes radošās, fiziskās un attīstības potenciālu. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējamie darbi: 1. Konspekts par bērna normālas attīstības anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām dažādos vecumposmos. 2. Prezentācija par izplatītākajām bērna attīstības novirzēm. 3. Situācijas analīze.
Spēj pielāgot mācību metodiku atbilstoši izglītojamā bioloģiskajiem resursiem, individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot un personalizējot mācību procesu. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējamie darbi: 1. Konspekts par bērna normālas attīstības anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām dažādos vecumposmos. 2. Prezentācija par izplatītākajām bērna attīstības novirzēm. 3. Situācijas analīze.
Spēj radoši, analītiski kritiski domāt, vērtēt savu un citu veikumu profesionālajā darbībā. Zina un spēj praktiski pielietot speciālās izglītības skolotāja profesijai nepieciešamās studiju kursā iegūtās zināšanas. Prot darboties patstāvīgi, radoši, inovatīvi un sadarboties komandā. Spēj plānot starpdisciplināru, individualizētu un personalizētu, elastīgu mācību procesu, nodrošinot izglītojamā individuālo mācīšanās mērķu sasniegšanu. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējamie darbi: 1. Konspekts par bērna normālas attīstības anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām dažādos vecumposmos. 2. Prezentācija par izplatītākajām bērna attīstības novirzēm. 3. Situācijas analīze.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Grupu darbs un diskusija. Situācijas analīze. - 10%
Konspekts par bērna normālas attīstības anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām dažādos vecumposmos. - 30%
Prezentācija par izplatītākajām bērna attīstības novirzēm. - 40%
Eksāmens. - 20%
 
Priekšzināšanas Dabaszinību cikla priekšmeti vidusskolas kursu apjomā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]