Kods | RA0627 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mācīšanās traucējumi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde, Ilona Saule | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz ieskatu par mācīšanās traucējumu veidiem, sekām un likumsakarībām; par individuālās izglītības programmas apguves plāna veidošanas un īstenošanas posmiem; pedagoģiskā personālā sadarbību individuālās izglītības programmas apguves plāna īstenošanas procesā; par pedagoģiskā darba organizēšanu, metožu un paņēmienu izvēli mācību satura apgūšanā; skolēnu zināšanu vērtēšanu, skolotāju, vecāku un sabiedrības sadarbības modeļu veidošanu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis – veicināt studentu izpratni par mācīšanas traucējumu veidiem, cēloņiem un likumsakarībām, kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanai. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nostiprināt studentu zināšanas par daudzveidīgiem mācīšanās traucējumiem, skolēnu psiholoģiski pedagoģiskais raksturojums. 2. Iepazīstināt studentus ar individuālā izglītības programma attīstības plāna veidošanas un īstenošanas posmi.. 3. Sekmēt studējošo izpratni par metožu, paņēmienu un vides ietekmes nozīmi organizējot mācību procesu. 4. Iepazīstināt studentus ar atbalsta komandas darbību, katra speciālista pienesumu mācīšanās traucējuma korekcijā/traucējuma mazināšanā. 5. Gūt izpratni par skolas-pedagoga-vecāku sadarbības iespējam un nozīmīgumu. 6. Veicināt studējošo prasmes izgūt nepieciešamo informāciju no zinātniskās literatūras un jaunākajiem pētījuma datiem. 7. Ar gadījumsituācijas analīzes starpniecību, sekmēt studējošo problēmās balstīta mācīšanās, veicinot praktiski vērtēt atbalsta nodrošinājumu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem vispārizglītojošajā skolā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS
Izprot bērnu ar sociālajiem, emocionālajiem un mācīšanās traucējumiem svarīgākos jēdzienus un likumsakarības. - Semināri, praktiskie darbi, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, izglītības projekta idejas un pieteikuma materiālu izstrāde, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. PRASMES Spēj izskaidrot bērna attīstības traucējumu bioloģisko un sociālo cēloņu būtību un argumentēti diskutēt par to studentu grupā. Spēj atpazīt, analizēt bērna ar sociālajiem, emocionālajiem un mācīšanās traucējumiem pazīmes, simptomus, prot pielietot dažādas metodes korekcijas darba veikšanā. Spēj izveidot bērna ar sociālajiem, emocionālajiem un mācīšanās traucējumiem atbalsta speciālistu komandu un atbilstoši veikt pedagoģiski psiholoģisko intervenci mācību procesā. - Semināri. Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūtās izpratnes un apgūto prasmju kvalitātes, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. KOMPETENCE Var pielietot iegūtās zināšanas profesionālajā darbībā, apzinās nepieciešamību pilnveidot savas zināšanas profesionālajā izaugsmē. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija un diskusijas semināros, eksāmena darba izpilde. Vērtēšana tiek veikta vadoties pēc iegūto zināšanu apjoma un kvalitātes, apgūto prasmju kvalitātes un attīstītās kompetences, atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
6 praktiskie darbi un aktīva dalība semināros (katrs 5% apmērā) - 30%
2 korekcijas plāna izstrādnes - mācīšanās traucējuma un sociālā un emocionālā traucējuma mazināšanai. - 30% Rakstiska eksāmena darba izpilde - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas vispārējā un speciālajā psiholoģijā un pedagoģijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|