RA0626 Agrīnā intervence

Kods RA0626
Nosaukums Agrīnā intervence
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde, Inese Tīģere
Kredītpunkti 2.0
Daļas 1
Anotācija Kurss attīsta speciālā pedagoga kompetenci saskatīt bērna attīstības traucējumu simptomus un plānot agrīno intervenci sadarbībā ar atbilstošiem speciālistiem, mediķiem un vecākiem..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Agrīnās intervences būtība, mērķi, uzdevumi izglītības procesā. 2 2 1 3
Globāla attīstības aizture. 2 4 1 5
Diagnosticēti neiroloģiski traucējumi. Epilepsija, muskuļu slimības, bērnu cerebrālā trieka u.c. traucējumi. 2 4 1 5
Autiskā spektra traucējumi. 2 4 1 5
Valodas un runas attīstības aizture. 2 4 1 5
Specializētas, prasmju trūkumam atbilstīgas intervences. 2 4 1 5
Starpprofsionāļu un starpinstitucionāla sadarbība agrīnā intervencē. Ergoterapeits. Logopēds, mikrologopēds. Fizioterapeits. Uzvedības terapijas speciālisti. Lietišķās uzvedības analīzes (ABA) speciālisti. 2 4 1 5
Pedagoģiskās korekcijas programmas. (Praktiskā nodarbība). 8 6 1 13
Kopā: 22 32 8 46
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: Paaugstināt speciālā pedagoga profesionālo kompetenci agrīnās intervences sniegšanas jautājumos dažādu attīstības traucējumu gadījumos. Uzdevumi: sniegt zināšanas par agrīnās diagnostikas un intervences nozīmi un norisi; sniegt zināšanas agrīnās intervences nozīmē un norisē atsevišķām traucējumu grupām; mācīt praktiski izstrādāt individuālos agrīnās intervences pasākumus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS Zina agrīnās attīstības traucējumu diagnostikas un agrīnās intervences nozīmi, norisi un problemātiku. - Atbilde un diskusija ieskaitē
PRASMES Spēj analizēt bērna ar attīstības traucējumiem sasniegumus, prot pielietot dažādas izpētes metodes, prot saskatīt bērna attīstības traucējumu simptomus. Spēj izveidot bērna ar attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu un atbilstoši veikt pedagoģisko intervenci mācību procesā. - Tēmas par agrīnās intervences iespējām un nodrošinājumu izvēlētai attīstības traucējumu grupai izstrāde un prezentācija seminārā. Intervences programmas shēmas izveide diviem ( pēc studenta izvēles) attīstības traucējumiem
KOMPETENCE Izprot iegūto zināšanu pielietošanas iespējas nākamajā profesionālajā darbībā. - Atbilde un diskusija ieskaitē
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Intervences programmas shēmas izveide diviem ( pēc studenta izvēles) attīstības traucējumiem - 30%
Tēmas par agrīnās intervences iespējām un nodrošinājumu izvēlētai attīstības traucējumu grupai izstrāde un prezentācija seminārā - 30%
Atbilde ieskaitē - 40%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas vispārējā un speciālajā psiholoģijā, bērnu attīstības traucējumu noteikšanā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 10.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]