Kods | RA0626 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Agrīnā intervence | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde, Inese Tīģere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss attīsta speciālā pedagoga kompetenci saskatīt bērna attīstības traucējumu simptomus un plānot agrīno intervenci sadarbībā ar atbilstošiem speciālistiem, mediķiem un vecākiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Paaugstināt speciālā pedagoga profesionālo kompetenci agrīnās intervences sniegšanas jautājumos dažādu attīstības traucējumu gadījumos. Uzdevumi: sniegt zināšanas par agrīnās diagnostikas un intervences nozīmi un norisi; sniegt zināšanas agrīnās intervences nozīmē un norisē atsevišķām traucējumu grupām; mācīt praktiski izstrādāt individuālos agrīnās intervences pasākumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS
Zina agrīnās attīstības traucējumu diagnostikas un agrīnās intervences nozīmi, norisi un problemātiku. - Atbilde un diskusija ieskaitē PRASMES Spēj analizēt bērna ar attīstības traucējumiem sasniegumus, prot pielietot dažādas izpētes metodes, prot saskatīt bērna attīstības traucējumu simptomus. Spēj izveidot bērna ar attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu un atbilstoši veikt pedagoģisko intervenci mācību procesā. - Tēmas par agrīnās intervences iespējām un nodrošinājumu izvēlētai attīstības traucējumu grupai izstrāde un prezentācija seminārā. Intervences programmas shēmas izveide diviem ( pēc studenta izvēles) attīstības traucējumiem KOMPETENCE Izprot iegūto zināšanu pielietošanas iespējas nākamajā profesionālajā darbībā. - Atbilde un diskusija ieskaitē |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Intervences programmas shēmas izveide diviem ( pēc studenta izvēles) attīstības traucējumiem - 30%
Tēmas par agrīnās intervences iespējām un nodrošinājumu izvēlētai attīstības traucējumu grupai izstrāde un prezentācija seminārā - 30% Atbilde ieskaitē - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas vispārējā un speciālajā psiholoģijā, bērnu attīstības traucējumu noteikšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|