Kods | RA0623 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālo tehnoloģiju un interaktīvo metožu pielietojums speciālajā izglītībā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Ulmane-Ozoliņa, Mārīte Rozenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz topošajiem pedagogiem teorētiskas un praktiskas zināšanas par interaktīvo mācību metožu un digitālo tehnoloģiju izmantošanu mācību materiālu izstrādē, pielāgojot tos skolēnu individuālajām izglītības vajadzībām speciālajā izglītībā. Kursā īpaša uzmanība tiek pievērsta iekļaujošai pieejai, personalizētas mācību vides veidošanai un digitālo rīku invertējumam, lai veicinātu skolēnu aktīvu iesaisti un mācīšanās motivāciju.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Pilnveidot topošo pedagogu profesionālo kompetenci, nodrošinot zināšanas un prasmes digitālo tehnoloģiju un interaktīvo mācību metožu efektīvā pielietošanā speciālās izglītības procesā, lai veidotu iekļaujošu, skolēnu vajadzībām atbilstošu un pedagoģiski pamatotu mācību vidi. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar digitālo tehnoloģiju un interaktīvo metožu teorētiskajiem pamatiem un to nozīmi speciālajā izglītībā. 2. Attīstīt prasmi analizēt un izvērtēt digitālos rīkus un metodes, atbilstoši skolēnu individuālajām vajadzībām un attīstības līmenim. 3. Veicināt spēju izstrādāt un pielāgot mācību materiālus, izmantojot digitālās tehnoloģijas un interaktīvas pieejas. 4. Pilnveidot pedagoģisko refleksiju un kritisko domāšanu, izvēloties mācību metodes, kas veicina iekļaušanu un aktīvu līdzdalību. 5. Nodrošināt praktiskas iespējas plānot, īstenot un izvērtēt mācību aktivitātes, izmantojot digitālos rīkus speciālās izglītības kontekstā. Studiju rezultāti (students spēs): 1. Raksturot digitālo tehnoloģiju un interaktīvo metožu lomu un pielietojuma iespējas speciālajā izglītībā. 2. Izvērtēt dažādas mācību platformas, digitālos rīkus un to atbilstību skolēnu speciālajām vajadzībām. 3. Plānot un veidot mācību materiālus, izmantojot tehnoloģiski radošas un pedagoģiski pamatotas pieejas. 4. Pielāgot mācību procesus, izmantojot tehnoloģijas, lai nodrošinātu iekļaujošu izglītības vidi. 5. Demonstrēt praktiskas iemaņas digitālo un interaktīvo rīku integrācijā mācību procesā, balstoties uz konkrētiem skolēnu attīstības piemēriem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS: Teorētiskā izpratne par jomu.
Raksturo digitālo tehnoloģiju un interaktīvo metožu lomu un pielietojuma iespējas speciālajā izglītībā. - Digitālā rīka analīze – tā priekšrocību un ierobežojumu izvērtējums attiecībā uz konkrētām speciālās izglītības vajadzībām. / Studējošais zina, kādas ir tehnoloģiju iespējas un kā tās var izmantot speciālajā izglītībā. PRASMES: Spēja izmantot zināšanas praksē. Izvērtē dažādas mācību platformas, digitālos rīkus un to atbilstību skolēnu speciālajām vajadzībām. Plāno un veido mācību materiālus, izmantojot tehnoloģiski radošas un pedagoģiski pamatotas pieejas. Pielāgo mācību procesus, izmantojot tehnoloģijas, lai nodrošinātu iekļaujošu izglītības vidi. - Praktiskā darba ieskaite / Prezentācija par praktisko darbu vai izstrādāto materiālu. KOMPETENCE: Kompleksa spēja rīkoties atbilstoši situācijai. Demonstrē praktiskas iemaņas digitālo un interaktīvo rīku integrācijā mācību procesā, balstoties uz konkrētiem skolēnu attīstības piemēriem. - Refleksijas raksts par mācību procesa laikā apgūto un iegūto pieredzi un spēju darboties profesionāli un mērķtiecīgi ar tehnoloģijām reālā izglītības vidē. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība nodarbībās (diskusijas, uzdevumu izpilde, dalība grupu darbā). - 30%
Teorētiska eseja par interaktīvajām metodēm un digitālajām tehnoloģijām. - 30% Praktiskais darbs (mācību materiāla izstrāde) - digitāli veidots materiāls konkrētai mērķgrupai; prezentācija un invertējums (grupas vai individuāla prezentācija + refleksija). - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatizpratne par speciālās izglītības jēdzienu un skolēnu ar speciālām vajadzībām attīstības īpatnībām. Zināšanas par pedagoģijas un izglītības psiholoģijas pamatiem, īpaši par individualizētas pieejas nozīmi mācību procesā. Digitālās pratības pamati: spēja izmantot datoru, internetu, izplatītākās programmas (Word, PowerPoint, u.c.) un elementāras prasmes darbā ar digitāliem rīkiem. Sākotnējas prasmes informācijas meklēšanā un kritiskā izvērtēšanā tiešsaistē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|