RA0623 Digitālo tehnoloģiju un interaktīvo metožu pielietojums speciālajā izglītībā

Kods RA0623
Nosaukums Digitālo tehnoloģiju un interaktīvo metožu pielietojums speciālajā izglītībā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Lāsma Ulmane-Ozoliņa, Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz topošajiem pedagogiem teorētiskas un praktiskas zināšanas par interaktīvo mācību metožu un digitālo tehnoloģiju izmantošanu mācību materiālu izstrādē, pielāgojot tos skolēnu individuālajām izglītības vajadzībām speciālajā izglītībā. Kursā īpaša uzmanība tiek pievērsta iekļaujošai pieejai, personalizētas mācību vides veidošanai un digitālo rīku invertējumam, lai veicinātu skolēnu aktīvu iesaisti un mācīšanās motivāciju..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Digitālo tehnoloģiju nozīme mūsdienu izglītībā. Digitālo rīku klasifikācija, priekšrocības, ierobežojumi. 4 4 1 7
Speciālās izglītības pamatprincipi un skolēnu vajadzības. Skolēnu attīstības traucējumi, IZM vadlīnijas, Iekļaujošā izglītība. 4 4 1 7
Interaktīvas mācību metodes speciālajā izglītībā. Didaktisko spēļu, vizuālās, kustību un sadarbības metodes. 4 4 1 7
Digitālie rīki mācību materiālu veidošanai. 4 6 1 9
Multisensorā pieeja un tās īstenošana ar tehnoloģijām. Skaņa, attēls, kustība, pieskāriens – piemēri praksē. 4 4 1 7
Digitālo rīku pielāgošana dažādiem attīstības līmeņiem. Individuālā pieeja, diferenciācija, uzdevumu varianti. 4 9 1 12
Mācību materiālu izstrāde un praktiskā pielietošana. Individuāls un/vai grupas darbs – izveidot pielāgotu uzdevumu komplektu. 4 10 1 13
Refleksija un izvērtēšana. Prezentācijas, pašnovērtējums, grupu diskusijas. 5 7 5 7
Kopā: 33 48 12 69
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Pilnveidot topošo pedagogu profesionālo kompetenci, nodrošinot zināšanas un prasmes digitālo tehnoloģiju un interaktīvo mācību metožu efektīvā pielietošanā speciālās izglītības procesā, lai veidotu iekļaujošu, skolēnu vajadzībām atbilstošu un pedagoģiski pamatotu mācību vidi. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar digitālo tehnoloģiju un interaktīvo metožu teorētiskajiem pamatiem un to nozīmi speciālajā izglītībā. 2. Attīstīt prasmi analizēt un izvērtēt digitālos rīkus un metodes, atbilstoši skolēnu individuālajām vajadzībām un attīstības līmenim. 3. Veicināt spēju izstrādāt un pielāgot mācību materiālus, izmantojot digitālās tehnoloģijas un interaktīvas pieejas. 4. Pilnveidot pedagoģisko refleksiju un kritisko domāšanu, izvēloties mācību metodes, kas veicina iekļaušanu un aktīvu līdzdalību. 5. Nodrošināt praktiskas iespējas plānot, īstenot un izvērtēt mācību aktivitātes, izmantojot digitālos rīkus speciālās izglītības kontekstā. Studiju rezultāti (students spēs): 1. Raksturot digitālo tehnoloģiju un interaktīvo metožu lomu un pielietojuma iespējas speciālajā izglītībā. 2. Izvērtēt dažādas mācību platformas, digitālos rīkus un to atbilstību skolēnu speciālajām vajadzībām. 3. Plānot un veidot mācību materiālus, izmantojot tehnoloģiski radošas un pedagoģiski pamatotas pieejas. 4. Pielāgot mācību procesus, izmantojot tehnoloģijas, lai nodrošinātu iekļaujošu izglītības vidi. 5. Demonstrēt praktiskas iemaņas digitālo un interaktīvo rīku integrācijā mācību procesā, balstoties uz konkrētiem skolēnu attīstības piemēriem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: Teorētiskā izpratne par jomu. Raksturo digitālo tehnoloģiju un interaktīvo metožu lomu un pielietojuma iespējas speciālajā izglītībā. - Digitālā rīka analīze – tā priekšrocību un ierobežojumu izvērtējums attiecībā uz konkrētām speciālās izglītības vajadzībām. / Studējošais zina, kādas ir tehnoloģiju iespējas un kā tās var izmantot speciālajā izglītībā.
PRASMES: Spēja izmantot zināšanas praksē. Izvērtē dažādas mācību platformas, digitālos rīkus un to atbilstību skolēnu speciālajām vajadzībām. Plāno un veido mācību materiālus, izmantojot tehnoloģiski radošas un pedagoģiski pamatotas pieejas. Pielāgo mācību procesus, izmantojot tehnoloģijas, lai nodrošinātu iekļaujošu izglītības vidi. - Praktiskā darba ieskaite / Prezentācija par praktisko darbu vai izstrādāto materiālu.
KOMPETENCE: Kompleksa spēja rīkoties atbilstoši situācijai. Demonstrē praktiskas iemaņas digitālo un interaktīvo rīku integrācijā mācību procesā, balstoties uz konkrētiem skolēnu attīstības piemēriem. - Refleksijas raksts par mācību procesa laikā apgūto un iegūto pieredzi un spēju darboties profesionāli un mērķtiecīgi ar tehnoloģijām reālā izglītības vidē.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība nodarbībās (diskusijas, uzdevumu izpilde, dalība grupu darbā). - 30%
Teorētiska eseja par interaktīvajām metodēm un digitālajām tehnoloģijām. - 30%
Praktiskais darbs (mācību materiāla izstrāde) - digitāli veidots materiāls konkrētai mērķgrupai; prezentācija un invertējums (grupas vai individuāla prezentācija + refleksija). - 40%
 
Priekšzināšanas Pamatizpratne par speciālās izglītības jēdzienu un skolēnu ar speciālām vajadzībām attīstības īpatnībām. Zināšanas par pedagoģijas un izglītības psiholoģijas pamatiem, īpaši par individualizētas pieejas nozīmi mācību procesā. Digitālās pratības pamati: spēja izmantot datoru, internetu, izplatītākās programmas (Word, PowerPoint, u.c.) un elementāras prasmes darbā ar digitāliem rīkiem. Sākotnējas prasmes informācijas meklēšanā un kritiskā izvērtēšanā tiešsaistē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]