RA0621 Mācīšana un mācīšanās

Kods RA0621
Nosaukums Mācīšana un mācīšanās
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Maija Ročāne, Jānis Dzerviniks, Dina Bethere
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kursa mērķis ir sekmēt topošo skolotāju izpratni par mācīšanās procesa likumsakarībām un skolotāja lomu mācību procesa plānošanā, organizēšanā un sasniegto rezultātu novērtēšanā. Studiju kursa ietvaros tiks apgūtas mācību procesa likumsakarības, zināšanu, prasmju un kompetenču veidošanās nosacījumi, mācību nodarbību modelēšana, kā arī analītiskā darbība mācību procesa organizēšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads mācīšanās procesa likumsakarībās. 6 10 2 14
Mācīšanās mērķu taksonomijas. 10 14 4 20
Mācīšanās procesa paradigmas. 10 18 4 24
Zināšanu, prasmju un kompetenču veidošanās nosacījumi. 8 10 2 16
Attieksmju un motivācijas loma mācīšanās procesā. 6 10 2 14
Mācību procesa sasniedzamo mērķu izvirzīšana un sasniegto rezultātu vērtēšanas veidi. 10 10 4 16
Mācību nodarbības modelēšana. 10 22 4 28
Analītiskā darbība mācīšanās procesa organizēšanā. 4 10 2 12
Kopā: 64 104 24 144
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sekmēt topošo skolotāju izpratni par mācīšanās procesa likumsakarībām un skolotāja lomu mācību procesa plānošanā, organizēšanā un sasniegto rezultātu novērtēšanā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Iepazīstināt studentus ar mācīšanās procesa plānošanas, organizēšanas un vadīšanas likumsakarībām; 2. Iepazīstināt studentus ar zināšanu, prasmju un kompetenču attīstības nosacījumiem; 3. Sekmēt pedagoģiskās kompetences attīstību, lai studenti prastu izmantot iegūtās zināšanas praktiskā darbā ar skolēniem un palīdzētu viņiem attīstīt noteiktas zināšanas, prasmes un kompetences.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums.
1.Izprot mācīšanās procesa likumsakarības - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums.
2.Izprot zināšanu, prasmju un kompetenču attīstības sekmēšanas nosacījumus - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums.
3.Izprot dažādu vērtēšanas formu nozīmi mācīšanās sekmēšanā - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums.
Prasmes - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums.
4.Sistēmiski analizē un interpretē dažādas perspektīvas mācīšanās procesa organizēšanā - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums.
5.Izprot kā sekmēt zināšanu, prasmju un kompetenču attīstību, ņemot vērā dažādas mācīšanās vajadzības un mācīšanās kontekstus - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums. Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums. Eksāmens.
6.Nosaka potenciālās sakarības starp izglītības zinātņu teorētiskajiem aspektiem un to implikācijām pedagoģiskajā praksē - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums. Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums. Eksāmens.
7.Izprot pētnieciskā procesa analītiskos nosacījumus, lai reflektētu par savu pedagoģisko praksi - Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums. Eksāmens.
8.Pieņem pedagoģiski pamatotus lēmumus, lai sekmētu mācīšanās procesus - Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums. Eksāmens.
Kompetence - Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums. Eksāmens
9.Patstāvīgi un atbildīgi plāno, organizē un vada mācīšanās procesu - Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums. Eksāmens
10.Analizē savu pedagoģisko praksi un modelē savā darbā izmantotās metodes, lai sekmētu zināšanu, prasmju un kompetenču attīstību dažādos mācīšanās kontekstos - Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums. Eksāmens
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums. - 15%
Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums (konkrētas tēmas izvēle; savas izvēles argumentēšana; tēmas apguves plānojums, izvirzot gan sasniedzamos mērķus, uzdevumus, definējot vērtēšanas veidus un izstrādājot vērtēšanas kritērijus; temata plānojuma prezentēšana, diskusijas ar grupas biedriem, lai pamatotu izvēlēto mācīšanās paradigmu, pamatotu izvirzīto mērķu un uzdevumu saistību ar kādu no mācīšanās taksonomijām un spētu atbildēt uz jautājumiem par izstrādātajiem vērtēšanas kritērijiem). - 35%
Eksāmens. - 50%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]