Kods | BM0980 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mehatronika cilvēkcentrētām ierīcēm (TEDS semestra modulis III) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Marina Čerpinska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz ieskatu mehatronisko sistēmu izmantošanai cilvēkcentrētās inženiertehniskās pielietojuma jomās, īpašu uzmanību pievēršot palīdztehnoloģijām un biomedicīnas ierīcēm, piemēram, protēzēm. Studenti gūs praktiskas iemaņas ar mehatronisko sistēmu pamatkomponentēm – sensoriem, aktuatoriem un vadības loģiku – un to integrēšanu TED School projektā izstrādātajos dizainos. Studiju kurss ietver lekcijas, simulācijās balstītas laboratorijas un prototipu izstrādi, lai sagatavotu studentus nēsājamu, drošu un ilgtspējīgu mehānisko ierīču vadības sistēmu projektēšanai un testēšanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Study kursa mērķis ir nodrošināt studentiem praktiskas zināšanas mehatronikā, piemērojot tās palīdztehnoloģiju un ilgtspējīgu ierīču projektēšanā. Galvenie studiju kursa uzdevumi: - iepazīstināt studentus ar sensoru un aktuatoru izvēles principiem cilvēkcentrētām sistēmām; - attīstīt prasmes signālu apstrādē un vadības elementu integrācijā mehāniskajā projektēšanā; - iemācīt vadības loģikas pielietošanu un simulāciju integrētiem aktuatoru risinājumiem; - atbalstīt izstrādāto risinājumu validāciju, izmantojot modelēšanu un prototipu testēšanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot un spēj izskaidrot mehatroniskās sistēmas uzbūvi cilvēka mijiedarbībai. - Tests + simulācijas uzdevums. Spēj izvēlēties un konfigurēt atbilstošus sensorus/aktuatorus nēsājamām ierīcēm. - Laboratorijas darbs + refleksijas uzdevums. Spēj izstrādāt pamata vadības loģiku protēžu prototipiem. - Simulācija + prototipa prezentācija. Spēj integrēt mehatronisko risinājumu TED School mehāniskā dizaina kontekstā. - Mutvārdu aizstāvēšana + tehniskais žurnāls. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbs (simulācija un praktiskais darbs) - 40%
Neatkarīgais dizaina uzdevums ar sasaisti ar TED projektu - 30% Zināšanu pārbaudes tests - 20% Aktivitāte un refleksijas žurnāls - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nepieciešamas pamatzināšanas fizikā, elektronikā, mehānikā un projektēšanā. Noderīgas iepriekšējas iemaņas darbā ar SolidWorks, MATLAB/Simulink vai Arduino. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|