Kods | RA0616 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā rehabilitētāja profesionālais raksturojums | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Santa Meļķe, Rita Orska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par sociālās rehabilitācijas nozīmi cilvēku socializācijas procesa veicināšanā, sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanas tiesiskajiem aspektiem, sociālā darba ētikas jautājumiem, komandas darba specifiku.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Sniegt priekšstatu un zināšanas par sociālās rehabilitācijas būtību, mērķiem, uzdevumiem, sociālā rehabilitētāja kompetenci. Studiju kursa uzdevumi veidot izpratni: - par sociālā rehabilitētāja profesionālo kompetenci darbībai profesionāļu komandā (teorētiski un praktiski); - sociālā rehabilitētāja spēju identificēt klienta problēmas, izstrādāt rehabilitācijas plānu klienta un klienta ģimenes locekļu dzīves kvalitātes sekmēšanai; - spēju analizēt un risināt sociālās problēmas, izmantojot sociālās rehabilitācijas darba paņēmienus. Zināšanas: - Zina sociālās rehabilitācijas mērķus un uzdevumus, profesionālos terminus un definīcijas. - Pārzina sociālās rehabilitācijas profesijas ētiskās normas. - Zina sociālā rehabilitētāja profesijas standarta darbības principus, profesionālos pienākumus un tiesības; Prasmes: - Pārzina rehabilitācijas dienestu modeļus un kārtību, kādā personas saņem profesionālā rehabilitētāja pakalpojumus. - Spēj izvērtēt rehabilitētāja pakalpojumu nozīmi darbā ar klientu problēmām. - Spēj noteikt savu vietu, lomu starpprofesionāļu komandas darbā Kompetences: - Spēj rast radošus risinājumus klienta sociālās aktivizēšanas darbā, ievērojot profesionālo ētiku. - Spēj vērtēt sociālā rehabilitētāja darbu klienta sociālo prasmju veicināšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Zina sociālās rehabilitācijas mērķus un uzdevumus, profesionālos terminus un definīcijas.
Pārzina sociālās rehabilitācijas profesijas ētiskās normas.
Zina sociālā rehabilitētāja profesijas standarta darbības principus, profesionālos pienākumus un tiesības. - 1. Praktiskais darbs: Diskusija- Sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu likuma normas.
2. Praktiskais darbs: Bērnu sociālās rehabilitācijas likumiskie aspekti. Pārspriedums. Prasmes Pārzina rehabilitācijas dienestu modeļus un kārtību, kādā personas saņem profesionālā rehabilitētāja pakalpojumus. Spēj izvērtēt rehabilitētāja pakalpojumu nozīmi darbā ar klientu problēmām. Spēj noteikt savu vietu, lomu starpprofesionāļu komandas darbā. - 1. Praktiskais darbs: Argumentēta eseja “Sociālā rehabilitētāja profesionālā identitāte”. 2. Praktiskais darbs: iepazīties ar Latvijas sociālo darbinieku ētikas kodeksu, sniegt atgriezenisko saikni. Kompetence Spēj rast radošus risinājumus klienta sociālās aktivizēšanas darbā, ievērojot profesionālo ētiku. Spēj vērtēt sociālā rehabilitētāja darbu klienta sociālo prasmju veicināšanā. - 1. Praktiskais darbs: Problēmsituācijas analīze, nosakot esošās problēmas un nepieciešamās profesionālās prasmes to risināšanai, atbilstoši profesijas standartam. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi -esejas, pārspriedumi. - 15%
Praktiskie darbi - diskusijas - 15% Praktiskais darbs -problēmsituācijas analīze. - 30% Eksāmena/ieskaites darbs. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Iegūta vidējā izglītība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|