RA0616 Sociālā rehabilitētāja profesionālais raksturojums

Kods RA0616
Nosaukums Sociālā rehabilitētāja profesionālais raksturojums
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Santa Meļķe, Rita Orska
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par sociālās rehabilitācijas nozīmi cilvēku socializācijas procesa veicināšanā, sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanas tiesiskajiem aspektiem, sociālā darba ētikas jautājumiem, komandas darba specifiku..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Studiju kursa saturs, būtība, mērķi un uzdevumi. Sociālā rehabilitētāja profesionālā identitāte, to veidojošie faktori un izaicinājumi. Praktiskais darbs: Argumentēta eseja “Sociālā rehabilitētāja profesionālā identitāte” 2 4 1 6
Cilvēktiesības un sociālais darbs. 2 4 1 6
Sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus reglamentējošā juridiskā bāze Latvijā. Praktiskais darbs: Diskusija- Sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu likuma normas. 4 6 2 6
Bērnu tiesību aizsardzības likums. Praktiskais darbs: Bērnu sociālās rehabilitācijas likumiskie aspekti. Pārspriedums. 2 6 1 6
Ētiskie aspekti sociālās rehabilitācijas procesā. Praktiskais darbs: iepazīties ar Latvijas sociālo darbinieku ētikas kodeksu, sniegt atgriezenisko saikni. 2 2 1 4
Sociālās rehabilitācijas vēsture Latvijā un pasaulē. 2 2 1 4
Rehabilitācijas jēdziens, principi, adresāti, veicamie pasākumi. 4 4 2 4
Rehabilitācijas veidi 1.lekcija.Medicīniskās rehabilitācijas pamatprincipi. 2.lekcija. Sociālās rehabilitācijas pamatprincipi. 3.lekcija. Profesionālās rehabilitācijas pamatprincipi. 6 12 3 14
Sociālā rehabilitētāja profesijas standarts. 1.lekcija. Profesionālās darbības pamatuzdevumi un pienākumi. 2.lekcija. Profesionālās darbības pamatuzdevumu un pienākumu izpildei nepieciešamās prasmes un attieksmes, Profesionālās zināšanas un kompetences 3.lekcija. Profesionālās darbības pamatuzdevumu un pienākumu izpildei nepieciešamās prasmes un attieksmes, Vispārējās zināšanas un kompetences Praktiskais darbs: sagatavot prezentāciju par sociālā rehabilitētāja profesionālās darbības pamatprincipiem. Praktiskais darbs: Problēmsituācijas analīze, nosakot esošās problēmas un nepieciešamās profesionālās prasmes to risināšanai, atbilstoši profesijas standartam. 10 20 5 30
Sociālās rehabilitācijas profesionālie termini (valsts valodā un divās svešvalodās). 4 5 1 6
Rehabilitācijas dienestu modeļi. 1.lekcija. Rehabilitācijas dienestu modeļi. 2.lekcija. Kārtība, kādā personas saņem sociālā rehabilitētāja pakalpojumus. 4 6 2 6
Kopā: 42 71 20 92
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Sniegt priekšstatu un zināšanas par sociālās rehabilitācijas būtību, mērķiem, uzdevumiem, sociālā rehabilitētāja kompetenci. Studiju kursa uzdevumi veidot izpratni: - par sociālā rehabilitētāja profesionālo kompetenci darbībai profesionāļu komandā (teorētiski un praktiski); - sociālā rehabilitētāja spēju identificēt klienta problēmas, izstrādāt rehabilitācijas plānu klienta un klienta ģimenes locekļu dzīves kvalitātes sekmēšanai; - spēju analizēt un risināt sociālās problēmas, izmantojot sociālās rehabilitācijas darba paņēmienus. Zināšanas: - Zina sociālās rehabilitācijas mērķus un uzdevumus, profesionālos terminus un definīcijas. - Pārzina sociālās rehabilitācijas profesijas ētiskās normas. - Zina sociālā rehabilitētāja profesijas standarta darbības principus, profesionālos pienākumus un tiesības; Prasmes: - Pārzina rehabilitācijas dienestu modeļus un kārtību, kādā personas saņem profesionālā rehabilitētāja pakalpojumus. - Spēj izvērtēt rehabilitētāja pakalpojumu nozīmi darbā ar klientu problēmām. - Spēj noteikt savu vietu, lomu starpprofesionāļu komandas darbā Kompetences: - Spēj rast radošus risinājumus klienta sociālās aktivizēšanas darbā, ievērojot profesionālo ētiku. - Spēj vērtēt sociālā rehabilitētāja darbu klienta sociālo prasmju veicināšanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Zina sociālās rehabilitācijas mērķus un uzdevumus, profesionālos terminus un definīcijas. Pārzina sociālās rehabilitācijas profesijas ētiskās normas. Zina sociālā rehabilitētāja profesijas standarta darbības principus, profesionālos pienākumus un tiesības. - 1. Praktiskais darbs: Diskusija- Sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu likuma normas. 2. Praktiskais darbs: Bērnu sociālās rehabilitācijas likumiskie aspekti. Pārspriedums.
Prasmes Pārzina rehabilitācijas dienestu modeļus un kārtību, kādā personas saņem profesionālā rehabilitētāja pakalpojumus. Spēj izvērtēt rehabilitētāja pakalpojumu nozīmi darbā ar klientu problēmām. Spēj noteikt savu vietu, lomu starpprofesionāļu komandas darbā. - 1. Praktiskais darbs: Argumentēta eseja “Sociālā rehabilitētāja profesionālā identitāte”. 2. Praktiskais darbs: iepazīties ar Latvijas sociālo darbinieku ētikas kodeksu, sniegt atgriezenisko saikni.
Kompetence Spēj rast radošus risinājumus klienta sociālās aktivizēšanas darbā, ievērojot profesionālo ētiku. Spēj vērtēt sociālā rehabilitētāja darbu klienta sociālo prasmju veicināšanā. - 1. Praktiskais darbs: Problēmsituācijas analīze, nosakot esošās problēmas un nepieciešamās profesionālās prasmes to risināšanai, atbilstoši profesijas standartam.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskie darbi -esejas, pārspriedumi. - 15%
Praktiskie darbi - diskusijas - 15%
Praktiskais darbs -problēmsituācijas analīze. - 30%
Eksāmena/ieskaites darbs. - 40%
 
Priekšzināšanas Iegūta vidējā izglītība
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 22.0 20.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]