RA0614 Sociālās rehabilitācijas darba metodes

Kods RA0614
Nosaukums Sociālās rehabilitācijas darba metodes
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Tamāra Pīgozne, Madara Lapsa
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst teorētiskās zināšanas par sociālās rehabilitācijas darba metodēm, to pielietojumu sociālās rehabilitācijas darba praksē, kā arī attīsta prasmes un pilnveido kompetences, kas nepieciešamas dažādu sociālās rehabilitācijas mērķgrupu klientu objektīvai novērtēšanai un efektīvai intervencei..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.tēma Sociālās rehabilitācijas pakalpojumi un programmas. 1.lekcija. Sociālā rehabilitācijas pakalpojumu piedāvājums un pieprasījums. Prasības sociālās rehabilitācijas programmu izstrādei. 1 0 1 0
1.patstāvīgais darbs: rehabilitācijas programmu dažādām mērķgrupām salīdzinājums: labās prakses piemēri un kritika. 0 3 0 5
Seminārs “Rehabilitācijas programmu dažādām mērķgrupām salīdzinājums: labās prakses piemēru un trūkumu prezentācija”. 1 0 0 0
Mācību ekskursija: sociālā rehabilitētāja metodoloģijas labās prakses iepazīšana darba vidē. 2 0 0 0
2. patstāvīgais darbs: refleksija par sociālā rehabilitētāja labo praksi darba vidē. 0 3 0 5
Seminārs “Sociālā rehabilitētāja labā prakse darba vidē”. 1 0 0 0
2.tēma Sociālās rehabilitācijas metožu raksturojums. 2.lekcija Sociālās rehabilitācijas metožu veidi. 1 0 1 0
3.tēma Klienta izpētes metodoloģija. 3.lekcija Klienta sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju novērtēšanas metodes. 1 0 1 0
3. patstāvīgais darbs: izvēlētas mērķgrupas klientu sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju izpētes metodes prezentācijas sagatavošana. 0 3 0 5
Seminārs “Izvēlētas mērķgrupas klientu sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju izpētes metodes prezentācija”. 1 0 0 0
4. tēma Intervences metodes sociālajā rehabilitācijā. 4.lekcija Intervences metožu raksturojums un veidi. 1 0 1 0
5.lekcija Animācijas metožu pielietojums sociālajā rehabilitācijā. Sociālkultūras un brīvā laika animācijas metodes. 1 0 8 0
4.patstāvīgais darbs: sociālkultūras un brīvā laika animācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai. 0 3 0 24
Seminārs “Sociālkultūras un brīvā laika animācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai demonstrācija”. 2 0 0 0
6.lekcija Rotaļu un spēļu animācijas metodes. 1 0 0 0
5.patstāvīgais darbs: rotaļu un spēļu animācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai. 0 3 0 0
Seminārs “Rotaļu un spēļu animācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai demonstrācija”. 2 0 0 0
7.lekcija Mūzikas, teātra un muzeja animācijas metodes. 1 0 0 0
6.patstāvīgais darbs: mūzikas, teātra un muzeja animācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai. 0 3 0 0
Seminārs “Mūzikas, teātra un muzeja animācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai demonstrācija”. 2 0 0 0
8.lekcija Veselības un terapijas animācijas metodes. 1 0 0 0
7.patstāvīgais darbs: veselības un terapijas animācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai. 0 3 0 0
Seminārs “Veselības un terapijas animācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai demonstrācija”. 2 0 0 0
9.lekcija Vides animācijas metodes. 1 0 0 0
8.patstāvīgais darbs: vides animācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai. 0 3 0 0
Seminārs “Vides animācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai demonstrācija”. 2 0 0 0
10.lekcija Mācību animācijas metodes. 1 0 0 0
9.patstāvīgais darbs: mācību animācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai. 0 3 0 0
Seminārs “Mācību animācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai demonstrācija”. 2 0 0 0
11.lekcija Multisensorā stimulācija sociālajā rehabilitācijā. 1 0 1 0
10.patstāvīgais darbs: sajūtu stimulācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai. 0 3 0 5
Seminārs “Sajūtu stimulācijas metodes prezentācijas sagatavošana izvēlētajai mērķgrupai demonstrācija”. 2 0 1 0
5.tēma Psihosociālais atbalsts. 12.lekcija Psihosociālā atbalsta veidi. 1 0 1 0
6.tēma Klienta sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju dinamikas noteikšanas metodes. 13.lekcija Klienta sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju dinamikas noteikšanas metožu klasifikācija, rezultātu dokumentēšana un turpmāko mērķu un uzdevumu izvirzīšana. 1 0 1 0
11. patstāvīgais darbs: gatavošanās eksāmenam – “Rehabilitācijas programmas konkrētai mērķgrupai izstrāde”. 0 22 0 24
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Papildināt un praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par sociālās rehabilitācijas darba metodēm, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences izmantot tās sociālās rehabilitācijas darba praksē. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par sociālās rehabilitācijas darba metožu izmantošanu sociālās rehabilitācijas darba praksē; • Pilnveidot studentu prasmi pielietot sociālās rehabilitācijas darba metodes klientu sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju novērtēšanā un uzlabošanā; • Attīstīt kompetenci pamatot atbilstošu sociālās rehabilitācijas darba metodes izvēli un izmantošanas nepieciešamību indivīda līmenī un sociālās rehabilitācijas darba mikro, mezo un makropraksē; reflektēt, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Raksturo sociālās rehabilitācijas pakalpojumus un darba metodes; 2. Izprot sociālās rehabilitācijas pakalpojumu un darba metožu sasaisti ar sociālās rehabilitācijas darba praksi. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
PRASMES: 1. Klasificē sociālās rehabilitācijas darba metodes; 2. Prot analizēt un salīdzināt dažādas sociālās rehabilitācijas darba metodes, to priekšrocības un ierobežojumus; 3. Demonstrē sociālās rehabilitācijas darba metodes; 4. Spēj izvēlēties un pielietot sociālās rehabilitācijas darba metodes klientu sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju novērtēšanā un uzlabošanā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
KOMPETENCE: 1. Analizē sociālās rehabilitācijas darba metožu efektivitāti sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju novērtēšanā un uzlabošanā; 2. Spēj patstāvīgi izvērtēt klienta situāciju un noteikt vispiemērotāko intervences metodi; 4. Prot pamatot izvēlēto sociālās rehabilitācijas darba metodi, argumentējot to ar zinātniskiem un praktiskiem apsvērumiem; 5. Reflektē un kritiski novērtē savu un kolēģu sniegumu metodes izvēlē un metožu demonstrēšanā; 6. Spēj reflektēt par savu profesionālo praksi un lēmumpieņemšanu par metožu piemērotību un pielietojumu; 7. Izmanto inovatīvas pieejas sociālās rehabilitācijas darba praksē, pielāgojot metodes un programmas mērķgrupas vajadzībām. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
5. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
6. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
7. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
8. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
9. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
10. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
11. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 0%
Eksāmens – projekta prezentācija - 50%
 
Priekšzināšanas Nepieciešamās priekšzināšanas Zināšanas par sociālā darba un rehabilitācijas teorijām un cilvēku ar speciālām vajadzībām sociālo rehabilitāciju.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 15.0 17.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]