Kods | RA0614 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālās rehabilitācijas darba metodes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tamāra Pīgozne, Madara Lapsa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst teorētiskās zināšanas par sociālās rehabilitācijas darba metodēm, to pielietojumu sociālās rehabilitācijas darba praksē, kā arī attīsta prasmes un pilnveido kompetences, kas nepieciešamas dažādu sociālās rehabilitācijas mērķgrupu klientu objektīvai novērtēšanai un efektīvai intervencei.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Papildināt un praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par sociālās rehabilitācijas darba metodēm, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences izmantot tās sociālās rehabilitācijas darba praksē. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par sociālās rehabilitācijas darba metožu izmantošanu sociālās rehabilitācijas darba praksē; • Pilnveidot studentu prasmi pielietot sociālās rehabilitācijas darba metodes klientu sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju novērtēšanā un uzlabošanā; • Attīstīt kompetenci pamatot atbilstošu sociālās rehabilitācijas darba metodes izvēli un izmantošanas nepieciešamību indivīda līmenī un sociālās rehabilitācijas darba mikro, mezo un makropraksē; reflektēt, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Raksturo sociālās rehabilitācijas pakalpojumus un darba metodes;
2. Izprot sociālās rehabilitācijas pakalpojumu un darba metožu sasaisti ar sociālās rehabilitācijas darba praksi. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. PRASMES: 1. Klasificē sociālās rehabilitācijas darba metodes; 2. Prot analizēt un salīdzināt dažādas sociālās rehabilitācijas darba metodes, to priekšrocības un ierobežojumus; 3. Demonstrē sociālās rehabilitācijas darba metodes; 4. Spēj izvēlēties un pielietot sociālās rehabilitācijas darba metodes klientu sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju novērtēšanā un uzlabošanā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. KOMPETENCE: 1. Analizē sociālās rehabilitācijas darba metožu efektivitāti sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju novērtēšanā un uzlabošanā; 2. Spēj patstāvīgi izvērtēt klienta situāciju un noteikt vispiemērotāko intervences metodi; 4. Prot pamatot izvēlēto sociālās rehabilitācijas darba metodi, argumentējot to ar zinātniskiem un praktiskiem apsvērumiem; 5. Reflektē un kritiski novērtē savu un kolēģu sniegumu metodes izvēlē un metožu demonstrēšanā; 6. Spēj reflektēt par savu profesionālo praksi un lēmumpieņemšanu par metožu piemērotību un pielietojumu; 7. Izmanto inovatīvas pieejas sociālās rehabilitācijas darba praksē, pielāgojot metodes un programmas mērķgrupas vajadzībām. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 5. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 6. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 7. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 8. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 9. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 10. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 11. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 0% Eksāmens – projekta prezentācija - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nepieciešamās priekšzināšanas Zināšanas par sociālā darba un rehabilitācijas teorijām un cilvēku ar speciālām vajadzībām sociālo rehabilitāciju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|