Kods | RA0613 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā darba un rehabilitācijas darba teorijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tamāra Pīgozne, Madara Lapsa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst teorētiskās zināšanas par sociālā darba un rehabilitācijas teorijām un to pielietojumu sociālā darba un rehabilitācijas praksē, kā arī attīsta un pilnveido prasmes, kas nepieciešamas efektīvai intervencei sociālajā darbā ar dažādām mērķgrupām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Papildināt un praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par sociālā darba un rehabilitācijas teorijām, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences izmantot tās sociālā darba un rehabilitācijas praksē. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par sociālā darba un rehabilitācijas teoriju izmantošanu sociālā darba un rehabilitācijas praksē; • Pilnveidot studentu prasmi pielietot sociālā darba un rehailitācijas teorijas sociālo problēmu risināšanā un/vai mazināšanā/novēršanā; • Attīstīt kompetenci pamatot atbilstošu sociālā darba un rehabilitācijas teoriju izvēli un izmantošanas nepieciešamību indivīda līmenī un sociālā darba un rehabilitācijas mikro, mezo un makropraksē; reflektēt, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina un izprot dažādas sociālā darba un rehabilitācijas teorijas un to attīstību;
2. Raksturo sociālā darba un rehabilitācijas teorijas;
3. Izprot sociālā darba un rehabilitācijas teoriju sasaisti ar sociālā darba un rehabilitācijas praksi;
4. Izprot ētiskos un profesionālos apsvērumus, kas saistīti ar sociālā darba un rehabilitācijas teoriju izmantošanu sociālajā darbā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. PRASMES: 1. Klasificē sociālā darba un rehabilitācijas teorijas; 2. Prot analizēt un salīdzināt dažādas sociālā darba un rehabilitācijas teorijas, to priekšrocības un ierobežojumus; 3. Izvēlas un pielieto atbilstošas sociālā darba un rehabilitācijas teorijas sociālā darba un rehabilitācijas praksē; 4. Demonstrē sociālā darba un rehabilitācijas teoriju atbilstību sociālajā darbā un rehabilitācijā ar dažādām klientu grupām. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. KOMPETENCE: 1. Analizē sociālā darba un rehabilitācijas teoriju atbilstību un efektivitāti klienta sociālo grūtību mazināšanā / novēršanā; 2. Patstāvīgi izvērtē klienta situāciju un nosaka vispiemērotāko sociālā darba un rehabilitācijas teorijas ietvaru; 3. Pieņem lēmumus un pamato teorētiskā ietvara izvēli, argumentējot to ar zinātniskiem un praktiskiem apsvērumiem; reflektē, vērtē un analizē savu un kolēģu sniegumu; 4. Izmanto integratīvu pieeju sociālā darba un rehabilitācijas praksē, pielāgojot atbilstošas teorijas mērķgrupas vajadzībām. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 5. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 6. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 7. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 0% Eksāmens – projekta prezentācija - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par sociālā rehabilitētāja profesionālo raksturojumu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|