Kods | RA0611 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā ētika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ēriks Kalvāns, Santa Meļķe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa satura apguve ļauj studējošajiem izprast ētisko vērtību nozīmīgumu cilvēka dzīvē un izraudzītajā profesijā; atklāj saikni starp dažādu cilvēku sociālajām problēmām, kas jārisina sociālajam darbiniekam; sekmē sociālā darbinieka profesionālās ētikas pamatprincipu un morālās pozīcijas pamatnostādņu iepazīšanu, to izvērtēšanu un salīdzināšanu ar starptautiskajām sociālo darbinieku profesionālās darbības ētikas kodeksu normām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķi un uzdevumi: studiju kursa mērķis ir apgūt zināšanas par ētikas zinātnes un morāles normu nozīmi sabiedrības dzīvē, padziļināt izpratni par sociālā darbinieka profesijas ciešo saikni ar ētisko vērtību atšķirīgajām izpausmēm, to vietu un lomu gan profesionālajā darbā, gan arī komunicējot ar klientiem – dažādu sociālo grupu pārstāvjiem. Zināšanas: Izprot sociālā darba lomu un rehabilitācijas lomu sabiedrības attīstībā, sociālo problēmu risināšanā; Spēj parādīt sociālās politikas, sociālās likumdošanas un sociālā rehabilitētāja profesijai raksturīgās zināšanās un šo zināšanu kritisku izpratni; Pārzina sociālās labklājības sistēmas pamatprincipu un pamatelementu funkcionēšanas mehānismus, sociālā darba jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni Prasmes: Izmantojot apgūtos sociālās rehabilitācijas teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu darbību sociālā rehabilitētāja profesionālās kompetences ietvaros. Formulēt un kritiski analizēt problēmas: sociālās aprūpes un pakalpojumu pieejamībā un kvalitātē, cilvēku ar dažādiem sociāliem, garīgiem, fiziskiem traucējumiem socializācijas procesā. Patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli vai komandā. Kompetences: Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas sociālās rehabilitācijas realizēšanā Pieņemt lēmumus sociālā rehabilitētāja profesionālās kompetences ietvaros un rast radošus risinājumus klienta sociālās aktivizēšanas darbā, ievērojot profesionālo ētiku. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Z1 Spēj izskaidrot ētisko vērtību problemātiku dažādu ētisko teoriju skatījumā un argumentēti diskutēt par to studentu grupā.
Z2 Spēj parādīt sociālajai ētikai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni;
Z3 Apgūti aksioloģijas pamati un ētikas teorija. - Z1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni.
Z2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi
un attīstību.
Z3 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi
un attīstību. Prasmes P1 Izprot sociālās ētikas svarīgākos P2 jēdzienus un likumsakarības. P3 Ir apguvis sociālā darbinieka profesionālās ētikas kodeksu. P4 Ievēro klientu un kolēģu pašnoteikšanos, profesijas robežas. P5 Rīkojas saskaņā ar profesionālās ētikas pamatprincipiem. P6 Ievēro cieņu un konfidencialitāti tiešajā un digitālajā komunikācijā P7 Spēj analizēt personas rīcības morālās sekas. P8 Veido profesionālu refleksiju par iespējamām ētiskajām dilemmām sociālā rehabilitētāja profesionālajā darbībā. - P1 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. P2 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. P3 Seminārs, eksāmens. P1 un P2 minētie kritēriji. P4 Seminārs, referāts. P1 un P2 minētie kritēriji P5 Seminārs, referāts. P1 un P2 minētie kritēriji P6 Seminārs, referāts. P1 un P2 minētie kritēriji P7 Seminārs, referāts. P1 un P2 minētie kritēriji P8 Seminārs, referāts. P1 un P2 minētie kritēriji Kompetences: K1 Izprot iegūto sociālās ētikas zināšanu pielietošanas iespējas nākamajā profesionālajā darbībā. K2 Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu, inovatīvu vai pētniecisku darbību. - K1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. K2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Seminārs „Ētiskās vērtības profesionālajā darbībā un sadzīvē”. - 10%
Seminārs „Svarīgākie ētikas principi sociālajā rehabilitācijā”. - 15% Seminārs „Sociālā rehabilitētāja profesionāli – ētiskā kultūra. Ētiskie stili sociālajā darbā.” - 15% Seminārs “Ētika manā profesionālajā darbībā”. - 15% Referāts “Sociālais darbs – vērtībās balstīta darbības joma”. - 15% Eksāmens. - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|