Kods | RA0610 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Irina Strazdiņa, Rita Orska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studentiem tiks pilnveidotas zināšanas par sociālās psiholoģijas nozīmi savstarpējā mijiedarbībā, pētījumiem sociālajā psiholoģijā, sociālo percepciju, sociālo izziņu, nostādnēm, sociālo identitāti, sociālajiem priekšstatiem, aizspriedumiem, stereotipiem, diskrimināciju, agresijas lomu starppersonu attiecību sistēmā, grupu darbības sociāli psiholoģiskajiem mehānismiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Pilnveidot studentiem izpratni par sociālās psiholoģijas specifiku un nozīmi sociālajā darbā, lai atbilstoši klientu vajadzībām veiktu sociālo darbu ar grupu. Kursa uzdevumi: Pilnveidot studentu zināšanas, izpratni un kompetenci par sociālās psiholoģijas atziņām, to pielietošanu profesionālajā darbībā. Attīstīt studentiem prasmes praktiski pielietot teorētiskās zināšanas, lai plānotu grupas darbu atbilstoši klientu vajadzībām un spējām, ietverot mērķa grupas raksturojumu, grupas veidu, regularitāti, ilgumu, metodes, saturu, novērtēšanu. Kompetences un prasmes: • izpratīs sociālās psiholoģijas jomā veikto pētījumu nozīmi; • pilnveidos savas zināšanas un prasmes sociālajā psiholoģijā; • padziļinās zināšanas par savas personības īpatnībām, lomu sabiedrībā un sabiedrību kopumā; • spēs labāk izprast un novērtēt sevi un citus cilvēkus; • padziļinās zināšanas par grupu darbības mehānismiem; • pratīs praktiski pielietot teorētiskās zināšanas profesionālajā darbībā un reālās dzīves situācijās | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Spēj strukturēti izklāstīt savu viedokli, pamatot un aizstāvēt savus argumentus, faktus par sociālo normu un vērtību, kā arī uzvedības modeļu apguvi savā dzīvē
Pilnveidota izpratne par identifikācijas, identitātes sociāli psiholoģiskajiem aspektiem - Formatīvā vērtēšana: aktīva dalība semināros, teorētisko atziņu izmantošana argumentējot savu domu Prasmes Izprot un spēj analizēt grupas attīstības dinamiku, cilvēku rīcību, izturēšanos grupās atbilstoši sociālām lomām un sociālajam statusam Spēj novērtēt to, kā daudzveidīgas attieksmes ietekmē attiecības dažādās dzīves sfērās, profesionālajā darbībā - Formatīvā vērtēšana. Aktīva dalība praktiskajās nodarbībās, prasme analizēt, pamatot savu domu, rīcību. Kompetence Spēj izmantot grupu un komandas veidošanas un veidošanās sociāli psiholoģiskos aspektus, komandas vadīšanu praktiskajā darbībā. Spēj pašrefleksēt par savu saskarsmi grupā, pamatot savu viedokli ar teorētiskajām atziņām - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. Vērtēšanas kritēriji: Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana – 25%; studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu – 25%; Studiju kursa gala pārbaudījuma darba prezentēšana – 50 %. Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgo darbu izpilde - 25%
Piedalīšanās semināros, praktiskajās nodarbībās, nodarbību apmeklējums – 80% - 25% Eksāmena darbs: izpētīt vienu mazo sociālo grupu ( reālu, studentam labi zināmu) un izveidot aprakstu par šo grupu , prezentēt eksāmenā. - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Iegūta vidējā izglītība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|