Kods | RA0609 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vispārīgā un attīstības psiholoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ēriks Kalvāns, Irina Strazdiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šajā studiju kursā klausītāji iepazīstas ar kognitīvās sfēras un personības struktūru un attīstības galvenajām likumsakarībām, personības attīstības teorijām un vecumposmu attīstības īpatnībām, kā arī dažādu sociālo, ekonomisko un vides faktoru mijiedarbības un ietekmi uz indivīdu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķi un uzdevumi: šī kursa mērķis ir veidot studējošo iemaņas un prasmes vispārīgās un attīstības psiholoģijas atziņu izmantošanā darbībā ar dažādu vecumposmu klientiem. Prasmes: spēj formulēt un analītiski raksturot nozares problēmas, argumentēti diskutējot gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem; -) identificē veselīgas personības veidošanās likumsakarības un to ietekmējošos faktorus, pielietojot personības teoriju atziņas savas un citu cilvēku uzvedības interpretācijā; prot pētīt personības un kognitīvās attīstības procesu. Kompetences: spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kā arī izmantot to; izvērtē savas profesionālās darbības ietekmi uz sociālās rehabilitācijas subjektiem; izprot harmoniskas personības veidošanās likumsakarības un to ietekmējošos faktorus; pielieto apgūtās cilvēka psihiskās attīstības likumsakarības praktiskajā darbībā; spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas, kas saistītas ar personības motivāciju un labvēlīga psiholoģiskā klimata nodrošināšanu ar sociālās rehabiltācijas subjektiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Z1 Demonstrē nozares raksturīgās pamata zināšanas un to kritisku izpratni;
Z2 Spēj kritiski izvērtēt un salīdzināt psiholoģijas pamatvirzienu atziņas, projicējot tās uz pašpieredzi;
Z3 Identificē indivīda kognitīvās sfēras un personības īpašību saikni ar uzvedību sabiedrībā;
Z4 Izprot cilvēka psihiskās attīstības likumsakarības. - Z1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni.
Z2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi
un attīstību.
Z3 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi
un attīstību.
Z4 Seminārs, eksāmens. Z1 un Z2 minētie kritēriji. Prasmes: P1 Spēj formulēt un analītiski raksturot nozares problēmas, argumentēti diskutējot gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem; P2 Identificē veselīgas personības veidošanās likumsakarības un to ietekmējošos faktorus, pielietojot personības teoriju atziņas savas un citu cilvēku uzvedības interpretācijā; P3 Prot pētīt personības un kognitīvās attīstības procesu. - P1 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par P2 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. P3 Seminārs, eksāmens. P1 un P2 minētie kritēriji. Veic patstāvīgius pētījumus kognitīvās un personības attīstības sfērā. Kompetences: K1 spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kā arī izmantot to; K2 izvērtē savas profesionālās darbības ietekmi uz sociālās rehabilitācijas subjektiem; K3 Izprot harmoniskas personības veidošanās likumsakarības un to ietekmējošos faktorus; pielieto apgūtās cilvēka psihiskās attīstības likumsakarības praktiskajā darbībā; K4 spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas, kas saistītas ar personības motivāciju un labvēlīga psiholoģiskā klimata nodrošināšanu ar sociālās rehabiltācijas subjektiem. - K1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. K2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. K3 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. K4 Seminārs, eksāmens. Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Seminārs “Personības un kognitīvā attīstība personības teoriju skatījumā”. - 20%
Seminārs “Kognitīvā un personības attīstība pirmsskolas vecumposmā”. - 20% Seminārs “Kognitīvās un personības attīstības īpatnības pusaudža un jaunieša vecumposmā”. - 20% Eksāmens. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|