RA0609 Vispārīgā un attīstības psiholoģija

Kods RA0609
Nosaukums Vispārīgā un attīstības psiholoģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Ēriks Kalvāns, Irina Strazdiņa
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Šajā studiju kursā klausītāji iepazīstas ar kognitīvās sfēras un personības struktūru un attīstības galvenajām likumsakarībām, personības attīstības teorijām un vecumposmu attīstības īpatnībām, kā arī dažādu sociālo, ekonomisko un vides faktoru mijiedarbības un ietekmi uz indivīdu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Psihe un apziņa. Apziņa un zemapziņa. Psihes fizioloģiskais pamats. 2 4 0 0
Kognitīvā sfēra, tās attīstība. 2 4 0 0
Personības struktūra, tās attīstība. 4 6 0 0
Psihiskās attīstības galvenās likumsakarības. 1 2 0 0
Darbības un saskarsmes loma psihiskajā attīstībā. 1 2 0 0
Personības attīstība dažādu psiholoģijas virzienu skatījumā. 6 8 0 0
Kognitīvā un personības attīstība pirmsskolas vecumposmā. 4 6 0 0
Kognitīvā un personības attīstība jaunākajā skolas vecumā. 4 5 0 0
Psihiskās attīstības īpatnības pusaudža vecumposmā. 4 6 0 0
Psihiskā attīstība jauniešu vecumposmā. 4 6 0 0
Kopā: 32 49 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķi un uzdevumi: šī kursa mērķis ir veidot studējošo iemaņas un prasmes vispārīgās un attīstības psiholoģijas atziņu izmantošanā darbībā ar dažādu vecumposmu klientiem. Prasmes: spēj formulēt un analītiski raksturot nozares problēmas, argumentēti diskutējot gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem; -) identificē veselīgas personības veidošanās likumsakarības un to ietekmējošos faktorus, pielietojot personības teoriju atziņas savas un citu cilvēku uzvedības interpretācijā; prot pētīt personības un kognitīvās attīstības procesu. Kompetences: spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kā arī izmantot to; izvērtē savas profesionālās darbības ietekmi uz sociālās rehabilitācijas subjektiem; izprot harmoniskas personības veidošanās likumsakarības un to ietekmējošos faktorus; pielieto apgūtās cilvēka psihiskās attīstības likumsakarības praktiskajā darbībā; spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas, kas saistītas ar personības motivāciju un labvēlīga psiholoģiskā klimata nodrošināšanu ar sociālās rehabiltācijas subjektiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Z1 Demonstrē nozares raksturīgās pamata zināšanas un to kritisku izpratni; Z2 Spēj kritiski izvērtēt un salīdzināt psiholoģijas pamatvirzienu atziņas, projicējot tās uz pašpieredzi; Z3 Identificē indivīda kognitīvās sfēras un personības īpašību saikni ar uzvedību sabiedrībā; Z4 Izprot cilvēka psihiskās attīstības likumsakarības. - Z1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. Z2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. Z3 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. Z4 Seminārs, eksāmens. Z1 un Z2 minētie kritēriji.
Prasmes: P1 Spēj formulēt un analītiski raksturot nozares problēmas, argumentēti diskutējot gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem; P2 Identificē veselīgas personības veidošanās likumsakarības un to ietekmējošos faktorus, pielietojot personības teoriju atziņas savas un citu cilvēku uzvedības interpretācijā; P3 Prot pētīt personības un kognitīvās attīstības procesu. - P1 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par P2 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. P3 Seminārs, eksāmens. P1 un P2 minētie kritēriji. Veic patstāvīgius pētījumus kognitīvās un personības attīstības sfērā.
Kompetences: K1 spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kā arī izmantot to; K2 izvērtē savas profesionālās darbības ietekmi uz sociālās rehabilitācijas subjektiem; K3 Izprot harmoniskas personības veidošanās likumsakarības un to ietekmējošos faktorus; pielieto apgūtās cilvēka psihiskās attīstības likumsakarības praktiskajā darbībā; K4 spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas, kas saistītas ar personības motivāciju un labvēlīga psiholoģiskā klimata nodrošināšanu ar sociālās rehabiltācijas subjektiem. - K1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. K2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. K3 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. K4 Seminārs, eksāmens. Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Seminārs “Personības un kognitīvā attīstība personības teoriju skatījumā”. - 20%
Seminārs “Kognitīvā un personības attīstība pirmsskolas vecumposmā”. - 20%
Seminārs “Kognitīvās un personības attīstības īpatnības pusaudža un jaunieša vecumposmā”. - 20%
Eksāmens. - 40%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 32.0 49.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]