| Kods | RA0569 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Stresa menedžments | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rita Orska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursā tiek apskatīti stresa rašanās, ietekmes, vadīšanas jautājumi. Dzimuma faktora nozīme stresa jautājumos. Cilvēka stresori un stresa līmeņi. Stresa vadīšanas nosacījumi. Stresa vadīšanas prasmju veidošana un attīstīšana cilvēkiem dažādos vecumposmos. Coping stratēģiju vadīšanas prasmes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Izpratnes par stresa būtību veidošana un prasmju stresa vadīšanā pilnveide. - izprot, var izskaidrot un argumentēti diskutēt par stresa rašanos,līmeņiem,vadīšanas nosacījumiem; - orientējas jaunākajā informācijā par coping stratēģijām; - prot noteikt cēloņus savam stresa līmenim; - attīsta savus paņēmienus, stratēģijas stresa vadīšanā; - spēj parūpēties par sevi, laicīgi pamanīt izdegšanas sindroma pirmās pazīmes; - spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas stresa vadīšanas stratēģijas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
- Izprot, var izskaidrot un argumentēti diskutēt par stresa rašanos, līmeņiem, vadīšanas nosacījumiem.
- Orientējas jaunākajā informācijā par coping stratēģijām. - Formatīvā vērtēšana.
Kritēriji: apkopoto materiālu strukturēšanas prasme, galveno atziņu izdalīšanas prasme, prasme izskaidrot, pamatot savus atzinumus par pētāmo jautājumu. Prasmes - Prot noteikt cēļoņus savam stresa līmenim - Attīsta savus paņēmienus, stratēģijas stresa vadīšanā - Formatīvā vērtēšana Kritēriji: stresa pašanaližes prasmes, personības resursu apzināšanās stresa pārvarēšanai. Kompetences - Spēj parūpēties par sevi, laicīgi pamanīt izdegšanas sindroma pirmās pazīmes. - Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas stresa vadīšanas stratēģijas - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalīšanās semināros, praktiskajās nodarbībās - 30%
Patstāvīgo darbu izpilde - 30% Eksāmena darbs. Stresa pašregulācijas programmas teorētiskais pamatojums - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | cilvēka attīstības psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||