RA0568 Sociālās problēmas

Kods RA0568
Nosaukums Sociālās problēmas
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Tamāra Pīgozne, Madara Lapsa
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa ietvaros tiek analizētas dažādas sociālās problēmas un tādi ar tām saistīti koncepti kā sociālo vērtību sistēma, klientu sociālās vajadzības, dzīves kvalitāte, sociālā labklājība, krīze, sociālā inovācija, sociālā uzņēmējdarbība, kā arī identificēti sociālo problēmu cēloņi un sociālā rehabilitētāja resursi sociālo problēmu mazināšanai, prognozētas īstermiņa un ilgtermiņa sekas, piedāvāti risinājumi to mazināšanā. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.temats Sociālās problēmas sabiedrībā, to identificēšana un izpēte. 1. lekcija Sociālo problēmu būtība, struktūra, raksturojums, paradoksi, izaicinājumi. 2 0 1 0
2.lekcija Sociālo problēmu klasifikācijas kritēriji sociālā darba un rehabilitācijas mikropraksē un makropraksē. 2 0 1 0
3.lekcija Sociālo vērtību sistēma, to veidošanās process. Sociālās vajadzības. 2 0 1 0
4.lekcija Dzīves kvalitāte, tās statiskā un dinamiskā izpratne. 2 0 1 0
5.lekcija Dzīves kvalitātes kritēriji un rādītāji. Dzīves kvalitātes novērtēšana. 2 0 1 0
1. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Izvēlētās mērķgrupas dzīves kvalitāte”. 0 8 0 9
Seminārs: pētījuma par izvēlētās mērķgrupas dzīves kvalitāti prezentācija un diskusija. 2 0 1 0
6.lekcija Krīzes un to izpausmes. Krīze kā iespēja. 2 0 1 0
2.temats Normatīvā bāze sociālo problēmu risināšanā. 7.lekcija Ar sociālo problēmu risināšanu saistītie LR likumi, iekšējie un ārējie normatīvie akti. 2 0 1 0
3.temats Sociālo problēmu mazināšanas / novēršanas iespējas. 8.lekcija Marģinālo grupu sociālās problēmas un to risinājumi. 2 0 1 0
9.lekcija Nevalstisko organizāciju un nodibinājumu resursi sociālo problēmu mazināšanā un klientu dzīves kvalitātes uzlabošanā. 2 0 1 0
2.patstāvīgais darbs: nevalstisko organizāciju un nodibinājumu resursi sociālo problēmu mazināšanā un klientu dzīves kvalitātes uzlabošanā labās prakses piemēru identificēšana. 0 8 0 9
Seminārs “Nevalstisko organizāciju un nodibinājumu resursi sociālo problēmu mazināšanā un klientu dzīves kvalitātes uzlabošanā labās prakses piemēru prezentācija”. 2 0 1 0
10.lekcija Sociālās inovācijas, sociālā uzņēmējdarbība, universālais dizains kā resursi sociālo problēmu mazināšanai. 2 0 1 0
3. patstāvīgais darbs: sociālo inovāciju, sociālās uzņēmējdarbības un universālā dizaina labās prakses piemēri. 0 8 0 9
Seminārs “Sociālo inovāciju, sociālās uzņēmējdarbības un universālā dizaina labās prakses piemēru prezentācija”. 2 0 1 0
4. temats Sociālo problēmu pētniecība. 11. lekcija Jaunākie pētījumi par sociālajām problēmām, to cēloņiem, sekām, iespējamajiem risinājumiem un mazināšanas iespējām. 2 0 1 0
4. patstāvīgais darbs: izvēlētā pētījuma par sociālajām problēmām prezentācijas sagatavošana. 0 8 0 9
Seminārs “Izvēlētā pētījuma par sociālajām problēmām prezentācija”. 4 0 2 0
5. patstāvīgais darbs: gatavošanās eksāmenam - sociālās problēmas izpēte un risinājumu piedāvājums tās novēršanā. 0 20 0 32
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Papildināt un praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par sociālajām problēmām un to risināšanas iespējām, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences izmantot tās sociālā rehabilitētāja darba praksē. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par sociālajām problēmām, to izpēti un mazināšanas iespējām sociālās rehabilitācijas kontekstā; • Pilnveidot studentu prasmi veikt sociālo problēmu izpēti un piedāvāt risinājumus sociālo problēmu mazināšanā/novēršanā sociālās rehabilitācijas kontekstā; • Attīstīt kompetenci iesaistīties sociālo problēmu identificēšanā, analīzē un risināšanā indivīda līmenī un sociālā darba mikro, mezo un makropraksē; reflektēt, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Identificē dažādas sociālās problēmas; 2. Raksturo sociālās problēmas; 3. Izprot sociālo problēmu sasaisti ar sociālā darba praksi. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
PRASMES: 1. Klasificē sociālās problēmas; 2. Prot analizēt dažādas sociālās problēmas; 3. Izvēlas un pielieto atbilstošus sociālā darba un rehabilitācijas resursus sociālo problēmu identificēšanā, analīzē un risināšanā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
KOMPETENCE: 1. Pieņem lēmumus un pamato sociālo problēmu risinājuma izvēli, argumentējot to ar zinātniskiem un praktiskiem apsvērumiem; 2. Reflektē, vērtē un analizē savu un kolēģu sniegumu; 3. Demonstrē sociālo problēmu risināšanas iespējas dažādām klientu grupām. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
5. patstāvīgais darbs un prezentācija eksāmenā - 0%
Eksāmens – projekta prezentācija - 60%
 
Priekšzināšanas Zināšanas par sociālo psiholoģiju un sociālo pētījumu metodēm.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 22.0 10.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]