Kods | RA0568 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālās problēmas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tamāra Pīgozne, Madara Lapsa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek analizētas dažādas sociālās problēmas un tādi ar tām saistīti koncepti kā sociālo vērtību sistēma, klientu sociālās vajadzības, dzīves kvalitāte, sociālā labklājība, krīze, sociālā inovācija, sociālā uzņēmējdarbība, kā arī identificēti sociālo problēmu cēloņi un sociālā rehabilitētāja resursi sociālo problēmu mazināšanai, prognozētas īstermiņa un ilgtermiņa sekas, piedāvāti risinājumi to mazināšanā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Papildināt un praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par sociālajām problēmām un to risināšanas iespējām, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences izmantot tās sociālā rehabilitētāja darba praksē. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par sociālajām problēmām, to izpēti un mazināšanas iespējām sociālās rehabilitācijas kontekstā; • Pilnveidot studentu prasmi veikt sociālo problēmu izpēti un piedāvāt risinājumus sociālo problēmu mazināšanā/novēršanā sociālās rehabilitācijas kontekstā; • Attīstīt kompetenci iesaistīties sociālo problēmu identificēšanā, analīzē un risināšanā indivīda līmenī un sociālā darba mikro, mezo un makropraksē; reflektēt, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Identificē dažādas sociālās problēmas;
2. Raksturo sociālās problēmas;
3. Izprot sociālo problēmu sasaisti ar sociālā darba praksi. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. PRASMES: 1. Klasificē sociālās problēmas; 2. Prot analizēt dažādas sociālās problēmas; 3. Izvēlas un pielieto atbilstošus sociālā darba un rehabilitācijas resursus sociālo problēmu identificēšanā, analīzē un risināšanā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. KOMPETENCE: 1. Pieņem lēmumus un pamato sociālo problēmu risinājuma izvēli, argumentējot to ar zinātniskiem un praktiskiem apsvērumiem; 2. Reflektē, vērtē un analizē savu un kolēģu sniegumu; 3. Demonstrē sociālo problēmu risināšanas iespējas dažādām klientu grupām. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 5. patstāvīgais darbs un prezentācija eksāmenā - 0% Eksāmens – projekta prezentācija - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par sociālo psiholoģiju un sociālo pētījumu metodēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|