RA0555 Atbalsts krīžu situācijās

Kods RA0555
Nosaukums Atbalsts krīžu situācijās
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Irina Strazdiņa, Rita Orska, Svetlana Lanka
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai veicinātu studentu zināšanas par krīžu iedalījumu, pazīmēm, fāzēm, priekšnoteikumiem, kuri jāņem vērā veiksmīgai krīzes pārvarēšanai; par aizsardzības mehānismiem krīzes situācijās un to ietekmi krīzes intervences procesā; par posttraumatiskā stresa sindroma simptomātiku; par sociālā darba teorijām krīžu intervencē, pieejām darbā ar klientu un psiholoģisko atbalstu.
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Krīzes jēdziens, klasifikācija, norise, stadijas Krīzes pārvarēšana, normāla krīzes gaita, pārdeterminēta krīze. Attīstības krīzes cilvēka dzīvē. Dzīves jeb traumatiskās krīzes 8 10 4 0
Posttraumatiskā stresa sindroms (PTSS), cēloņi, simptomātika. Posttraumatiskā stresa sindroma ietekmes sfēras Kompleksais PTSS Dažādu terapeitisko metožu pielietojums pēctraumatiskā stresa sindroma gadījumā 4 10 2 14
Cilvēks krīzes situācijā. Aizsargreakcijas akūtajā krīzē. Trauksme ka aizsargsignāls dzīves grītībās. Fizioloģiskās rekacijas krīzē. 2 0 2 0
Krīžu intervence.Krīzes intervences modelis Latvijas sociālajos dienestos.Saruna ar cilvēku krīzes situācijā. Darbs ar pamatpārliecībām. 10 12 6 24
Suicīda fenomens. Skumju cikla stadijas. Sērošana – normāla un patoloģiska. 2 0 0 0
Sociālā rehabilitētāja kompetences darbā ar klientu krīzē.Profesionālās ētikas aspekti, strādājot ar klientu krīzē.Sociālā rehabilitētāja personības īpašības, kas nepieciešamas krīzes intervences veikšanai 6 20 2 30
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Veicināt izpratni par krīzēm, to cēloņiem, attīstības gaitu un dažāda veida krīžu intervenci sociālā darba praksē 1. Pārzina un ir izpratne par krīžu iedalījumu, pazīmēm, fāzēm, priekšnoteikumiem, kuri jāņem vērā veiksmīgai krīzes pārvarēšanai; par aizsardzības mehānismiem krīzes situācijās un to ietekmi krīzes intervences procesā; par posttraumatiskā stresa sindroma simptomātiku; par sociālā darba teorijām krīžu intervencē, pieejām darbā ar klientu. 2. Prot – atpazīt krīzes pazīmes un krīzes intervences plānošana un vadīšana sociālā darba prakses ietvaros. 3. Prasme noteikt klienta vajadzības, pieejamos un piesaistāmos resursus un plānot krīzes intervenci. 4. Pilnveidotas saskarsmes prasmes ar cilvēkiem krīzes situācijā. 5. Prot veikt krīzes intervenci 6. Ir zināšanas, atbilstoši klientu vajadzībām, sensitīvi un efektīvi sniegt profesionālu atbalstu un piesaistīt atbilstošus pakalpojumus krīzes intervencē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina un ir izpratne par krīžu iedalījumu, pazīmēm, fāzēm, priekšnoteikumiem, kuri jāņem vērā veiksmīgai krīzes pārvarēšanai; par aizsardzības mehānismiem krīzes situācijās un to ietekmi krīzes intervences procesā; par posttraumatiskā stresa sindroma simptomātiku; par sociālā darba teorijām krīžu intervencē, pieejām darbā ar klientu. - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde
1. Prot – atpazīt krīzes pazīmes un krīzes intervences plānošana un vadīšana sociālā darba prakses ietvaros. Prasme noteikt klienta vajadzības, pieejamos un piesaistāmos resursus un plānot krīzes intervenci. Prasme modelēt krīzes intervences plānu. Pilnveidotas saskarsmes prasmes ar cilvēkiem krīzes situācijā. 2. Izmanto zināšanas par krīzes gaitu 3. Prot veikt krīzes intervenci 4. Māk izmantot zināšanas par krīzes vadību - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde
Ir zināšanas, atbilstoši klientu vajadzībām, sensitīvi un efektīvi sniegt profesionālu atbalstu un piesaistīt atbilstošus pakalpojumus krīzes intervencē. - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskā nodarbība un semināri - 20%
3.Patstāvīgais darbs - 20%
4.Patstāvīgais darbs - 20%
Eksāmens: teorētiskā daļa un praktiskā daļa - 40%
 
Priekšzināšanas Personības psiholoģija, attīstības psiholoģija, sociālā darba un rehabilitācijas metodes
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]