Kods | RA0555 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Atbalsts krīžu situācijās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Irina Strazdiņa, Rita Orska, Svetlana Lanka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai veicinātu studentu zināšanas par krīžu iedalījumu, pazīmēm, fāzēm, priekšnoteikumiem, kuri jāņem vērā veiksmīgai krīzes pārvarēšanai; par aizsardzības mehānismiem krīzes situācijās un to ietekmi krīzes intervences procesā; par posttraumatiskā stresa sindroma simptomātiku; par sociālā darba teorijām krīžu intervencē, pieejām darbā ar klientu un psiholoģisko atbalstu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veicināt izpratni par krīzēm, to cēloņiem, attīstības gaitu un dažāda veida krīžu intervenci sociālā darba praksē 1. Pārzina un ir izpratne par krīžu iedalījumu, pazīmēm, fāzēm, priekšnoteikumiem, kuri jāņem vērā veiksmīgai krīzes pārvarēšanai; par aizsardzības mehānismiem krīzes situācijās un to ietekmi krīzes intervences procesā; par posttraumatiskā stresa sindroma simptomātiku; par sociālā darba teorijām krīžu intervencē, pieejām darbā ar klientu. 2. Prot – atpazīt krīzes pazīmes un krīzes intervences plānošana un vadīšana sociālā darba prakses ietvaros. 3. Prasme noteikt klienta vajadzības, pieejamos un piesaistāmos resursus un plānot krīzes intervenci. 4. Pilnveidotas saskarsmes prasmes ar cilvēkiem krīzes situācijā. 5. Prot veikt krīzes intervenci 6. Ir zināšanas, atbilstoši klientu vajadzībām, sensitīvi un efektīvi sniegt profesionālu atbalstu un piesaistīt atbilstošus pakalpojumus krīzes intervencē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina un ir izpratne par krīžu iedalījumu, pazīmēm, fāzēm, priekšnoteikumiem, kuri jāņem vērā veiksmīgai krīzes pārvarēšanai; par aizsardzības mehānismiem krīzes situācijās un to ietekmi krīzes intervences procesā; par posttraumatiskā stresa sindroma simptomātiku; par sociālā darba teorijām krīžu intervencē, pieejām darbā ar klientu. - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde 1. Prot – atpazīt krīzes pazīmes un krīzes intervences plānošana un vadīšana sociālā darba prakses ietvaros. Prasme noteikt klienta vajadzības, pieejamos un piesaistāmos resursus un plānot krīzes intervenci. Prasme modelēt krīzes intervences plānu. Pilnveidotas saskarsmes prasmes ar cilvēkiem krīzes situācijā. 2. Izmanto zināšanas par krīzes gaitu 3. Prot veikt krīzes intervenci 4. Māk izmantot zināšanas par krīzes vadību - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde Ir zināšanas, atbilstoši klientu vajadzībām, sensitīvi un efektīvi sniegt profesionālu atbalstu un piesaistīt atbilstošus pakalpojumus krīzes intervencē. - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskā nodarbība un semināri - 20%
3.Patstāvīgais darbs - 20% 4.Patstāvīgais darbs - 20% Eksāmens: teorētiskā daļa un praktiskā daļa - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Personības psiholoģija, attīstības psiholoģija, sociālā darba un rehabilitācijas metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|