Kods | RA0552 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālais darbs ar gadījumu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tamāra Pīgozne, Madara Lapsa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz padziļinātas zināšanas un praktisku izpratni par sociālo darbu ar gadījumu sociālā darba un rehabilitācijas praksē. Kurss aptver sociālā darba ar gadījumu teorētiskās pieejas, metodes un procesa posmus, kā arī profesionālas dokumentācijas veidošanu. Studenti praktizēs klienta problēmu identificēšanas metodes, resursu apzināšanu, mērķu formulēšanu, intervences plānošanu un rezultātu novērtēšanu. Īpaša uzmanība tiek pievērsta sociālā darba ar gadījumu specifikai darbā ar dažādām klientu grupām sociālā darba un rehabilitācijas kontekstā un starpprofesionālai sadarbībai darbā ar gadījumu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Papildināt un praktiski izmantot teorētiskās zināšanas, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences sociālajā darbā ar gadījumu sociālā darba un rehabilitācijas praksē. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi par sociālo darbu ar gadījumu sociālā darba un rehabilitācijas praksē; • Padziļināt izpratni par darba ar gadījumu procesu un pilnveidot sociālajā darbā ar gadījumu nepieciešamās prasmes; • Attīstīt kompetenci reflektēt, analizēt un vērtēt sociālā darba ar gadījumu procesu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Definē un raksturo sociālā darba ar gadījumu būtību un pamatprincipus sociālās rehabilitācijas kontekstā;
2. Raksturo teorētiskās pieejas sociālajā darbā ar gadījumu;
3. Raksturo multidisciplināro un starpprofesionālo sadarbību sociālajā darbā ar gadījumu;
4. Identificē klienta vajadzības un problēmas, izmantojot adekvātas novērtēšanas metodes;
5. Klasificē resursus un atbalsta sistēmas sociālajā darbā ar gadījumu. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. PRASMES: 1. Identificē klienta vajadzības un problēmas, izmantojot adekvātas novērtēšanas metodes; 2. Klasificē resursus un atbalsta sistēmas sociālajā darbā ar gadījumu; 3. Demonstrē izpratni par sociālā darba ar gadījumu posmiem un to secību; 4. Demonstrē spēju profesionāli dokumentēt sociālo darbu ar gadījumu; 5. Pielieto dažādas intervences stratēģijas atbilstoši klienta situācijai; 6. Novērtē klientu vajadzības un resursu pieejamību. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. KOMPETENCE: 1. Analizē sociālā darba ar gadījumu dinamiku; 2. Sistematizē informāciju par klienta sistēmu un vidi; 3. Plāno atbilstošas intervences stratēģijas dažādās klientu situācijās dažādām mērķgrupām; 4. Noformē sociālā darba ar gadījumu dokumentāciju atbilstoši profesionālajiem standartiem; 5. Vērtē intervences plāna izpildi. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 5. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 6. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 7. patstāvīgais darbs un prezentācija eksāmenā - 0% Eksāmens – projekta prezentācija - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par sociālajām problēmām, sociālā darba un rehabilitācijas teorijām, sociālās rehabilitācijas metodēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|