Kods | RA0551 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Saskarsme darbā ar klientiem | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Irina Strazdiņa, Rita Orska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Izglītības procesā ir iespējas apgūt zināšanas un prasmes: veidot profesionālu saskarsmi ar dažādām klientu mērķgrupām, ar dažādiem saskarsmes partneru tipiem, sarežģītiem komunikācijas partneriem, argumentēt, strādāt ar iebildumiem, risināt konfliktsituācijas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Izpratne par lietišķās komunikācijas procesa sastāvdaļām, komunikācijas stratēģijām, efektīvas saskarsmes nodrošināšanas iespējām, par klientu īpatnībām, viņu izvēles motivāciju, mērķgrupām un pilnveidotas saskarsmes prasmes profesionālai pakalpojumu sniegšanai - Izprot komunikācijas pamatnosacījumos un ietekmējošos faktorus saskarsmē profesionālam darbam ar klientiem - Izprot attieksmes nozīmīgumu saskarsmē ar klientiem; - Spēj veidot komunikāciju ar dažādu mērķgupu, dažādu psiholoģisko tipu klientiem - Prot izskaidrot klientam nepieciešamo aktivitāšu, darbību veikšanas nepieciešamību - Spēj nodrošināt efektīvu saskarsmi ar klientu un profesionāli komunicēt ar citiem profesionāļiem , veicot darbu komandā problēmu risināšanā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
- Izprot komunikācijas pamatnosacījumos un ietekmējošos faktorus saskarsmē profesionālam darbam ar klientiem.
- Izprot attieksmes nozīmīgumu saskarsmē ar klientiem - Formatīvā vērtēšana. Aktīva dalība semināros, diskusijās, grupu patstāvīgā darba izpilde. Prasmes - Spēj veidot komunikāciju ar dažādu mērķgupu, dažādu psiholoģisko tipu klientiem; - Prot izskaidrot klientam nepieciešamo aktivitāšu, darbību veikšanas nepieciešamību - Formatīvā vērtēšana. Dalība praktiskajās nodarbībās ( situāciju modelēšana, analīze, motivējošā intervija, tās analīze) Kompetences Spēj nodrošināt efektīvu saskarsmi ar klientu un profesionāli komunicēt ar citiem profesionāļiem , veicot darbu komandā problēmu risināšanā. - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. Semināru, praktisko nodarbību apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros un praktiskajās nodarbībās - 30%
Patstāvīgo darbu izpilde - 30% Eksāmena darbs: saskarsmes ar klientu ( dažāda tipoloģija) situācijas modelēšana, analīze - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Izpratne par saskarsmes procesa norisi, par dažādu sociālo mērķgrupu, ar kurām strādā sociālais rehabilitētājs, īpatnībām | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|