RA0551 Saskarsme darbā ar klientiem

Kods RA0551
Nosaukums Saskarsme darbā ar klientiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Irina Strazdiņa, Rita Orska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Izglītības procesā ir iespējas apgūt zināšanas un prasmes: veidot profesionālu saskarsmi ar dažādām klientu mērķgrupām, ar dažādiem saskarsmes partneru tipiem, sarežģītiem komunikācijas partneriem, argumentēt, strādāt ar iebildumiem, risināt konfliktsituācijas..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Saskarsmes būtība, struktūra. Verbālā un neverbālā saskarsme. Uztveres un komunikācijas barjeras 4 0 2 0
Saskarsme ar dažādām klientu mērķgrupām. Speciālista un klienta attiecību veidošanas pamatprincipi. Profesionālās saskarsmes kultūra. Klientu apkalpošanas standarts. Klientu tipoloģija ņemot vērā uzvedību saskarsmē . Saskarsme ar agresīvu klientu 6 14 3 18
Ētikas jautājumi profesionālajā saskarsmē ar klientu. Ētika un konfidencialitāte, klienta individuālās vajadzības. Privātās dzīves neaizskaramība. Starpkultūru komunikācija multukulturālā vidē. Emociju izpausme un uztvere dažādās kultūrās. Kultūras ietekme uz neverbālo uzvedību un tās praktiskās sekas saskarsmē. 6 12 3 16
Pieejas, metodes, tehnoloģijas saskarsmē ar klientu. Personorientētā un psihosociālā konsultēšana. Intervija, motivējošā intervija, atgriezeniskā saite. Konsultēšanas metodes. Problēmsituāciju analīze. Praktiskās nodarbības. 8 12 4 16
Konflikti saskarsmē ar klientu. Konfliktu iemesli, norise, risinājumi. Mediācija kā konflikta risināšanas process. Praktiskās intervences metodes konfliktu risināšanā. Mobings kā neatrisināta konflikta turpinājums. Viktimoloģija. Stresa un konflikta vadība. 8 14 4 18
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: Izpratne par lietišķās komunikācijas procesa sastāvdaļām, komunikācijas stratēģijām, efektīvas saskarsmes nodrošināšanas iespējām, par klientu īpatnībām, viņu izvēles motivāciju, mērķgrupām un pilnveidotas saskarsmes prasmes profesionālai pakalpojumu sniegšanai - Izprot komunikācijas pamatnosacījumos un ietekmējošos faktorus saskarsmē profesionālam darbam ar klientiem - Izprot attieksmes nozīmīgumu saskarsmē ar klientiem; - Spēj veidot komunikāciju ar dažādu mērķgupu, dažādu psiholoģisko tipu klientiem - Prot izskaidrot klientam nepieciešamo aktivitāšu, darbību veikšanas nepieciešamību - Spēj nodrošināt efektīvu saskarsmi ar klientu un profesionāli komunicēt ar citiem profesionāļiem , veicot darbu komandā problēmu risināšanā
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas - Izprot komunikācijas pamatnosacījumos un ietekmējošos faktorus saskarsmē profesionālam darbam ar klientiem. - Izprot attieksmes nozīmīgumu saskarsmē ar klientiem - Formatīvā vērtēšana. Aktīva dalība semināros, diskusijās, grupu patstāvīgā darba izpilde.
Prasmes - Spēj veidot komunikāciju ar dažādu mērķgupu, dažādu psiholoģisko tipu klientiem; - Prot izskaidrot klientam nepieciešamo aktivitāšu, darbību veikšanas nepieciešamību - Formatīvā vērtēšana. Dalība praktiskajās nodarbībās ( situāciju modelēšana, analīze, motivējošā intervija, tās analīze)
Kompetences Spēj nodrošināt efektīvu saskarsmi ar klientu un profesionāli komunicēt ar citiem profesionāļiem , veicot darbu komandā problēmu risināšanā. - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. Semināru, praktisko nodarbību apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Dalība semināros un praktiskajās nodarbībās - 30%
Patstāvīgo darbu izpilde - 30%
Eksāmena darbs: saskarsmes ar klientu ( dažāda tipoloģija) situācijas modelēšana, analīze - 40%
 
Priekšzināšanas Izpratne par saskarsmes procesa norisi, par dažādu sociālo mērķgrupu, ar kurām strādā sociālais rehabilitētājs, īpatnībām
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]