RA0550 Sociālā rehabilitācija darbā ar mērķa grupām

Kods RA0550
Nosaukums Sociālā rehabilitācija darbā ar mērķa grupām
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Rita Orska, Undīne Vēvere
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz zināšanas par sociālā darba īpatnībām darbā ar dažādām mērķgrupām, paplašinot klientu rīcības kompetenci un personīgo brīvību. Kursa ietvaros tiek apskatītas marģinālo grupu sociālās problēmas un sociālās rehabilitācijas darbs to mazināšanā.
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Studiju kursa saturs, būtība, mērķi un uzdevumi. Atšķirību un dažādību pieņemšana sociālā darba praksē 2 0 1 0
Sociālās rehabilitācijas klientu – personu/ sociālo grupu sociālās problēmas, to identificēšanas kritēriji. Praktiskais darbs: sociālās grupas(pēc izvēles) sociālo problēmu identificēšana. 4 0 2 0
Stigmatizācija, resocializācija 4 0 2 0
Vardarbības upuri- bērni un jaunieši. Vardarbības pret bērnu riska faktori, veidi, pazīmes, sekas un novēršanas iespējas. Vardarbība pieaugušo vidū. Vardarbības riska faktori, veidi, pazīmes, sekas un novēršanas iespējas. Sociālā rehabilitācija vardarbībā cietušajiem un vardarbību veikušajiem. Praktiskais darbs: Balstoties uz metodiskā materiāla analīzi -izveidot argumentētu pārskatu par sociālā rehabilitētāja kompetenci sociālās rehabilitācijas darbā ar mērķa grupu. Praktiskais darbs: sociālo prasmju attīstīšanas nodarbības no vardarbības cietušiem bērniem un jauniešiem. Praktiskais darbs: sociālās rehabilitācijas aktivitātes vardarbīgas uzvedības mazināšanai 8 9 4 14
Atkarības un līdzatkarības problēmas. Alkoholatkarība . Minesotas programma. Anonīmie alkoholiķi. Sociālās rehabilitācijas iespējas Atkarīgie no psihotropām vielām. Sociālās rehabilitācijas iespējas. Spēļu un datoratkarība kā sociāla problēma. Sociālā rehabilitācija. Praktiskais darbs: sociālās rehabilitācijas aktivitātes atkarīgām (pēc izvēles)personām 4 9 2 12
Personu ar garīga rakstura traucējumiem sociālā rehabilitācija. Bērnu ar garīga rakstura traucējumiem sociālā rehabilitācija. Vieglās valodas lietojums. Atgādnes. Komunikatori. Praktiskais darbs: Balstoties uz metodiskā materiāla analīzi -izveidot argumentētu pārskatu par sociālā rehabilitētāja kompetenci sociālās rehabilitācijas darbā ar mērķa grupu. 6 9 3 14
Cilvēki ar funkcionāliem traucējumiem. Sociālās rehabilitācijas iespējas. 2 0 1 0
HIV/AIDS slimnieki. Sociālā rehabilitācija 2 9 1 10
Paliatīvās aprūpes klienti. Sociālās rehabilitācijas iespējas Praktiskais darbs: sociālās rehabilitācijas aktivitātes paliatīvās aprūpes klientiem. 2 9 1 12
Prostitūcijas un cilvēktirdzniecības upuru atpazīšana un identificēšana, aizsardzība un rehabilitācija 2 9 1 10
Bēgļi un to sociālā rehabilitācija 2 9 1 10
Bezpajumtnieki un ielu sociālā darba uzdevumi. Sociālās rehabilitācijas iespējas 2 9 1 10
Kopā: 40 72 20 92
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: sniegt zināšanas un attīstīt prasmes par sociālās rehabilitācijas procesu un sociālās rehabilitācijas plāna izstrādi dažādām klientu mērķa grupām. Studiju kursa uzdevumi: • sniegt zināšanas par resursiem profesionālajā darbībā, • sniegt zināšanas par sociālās rehabilitācijas metodēm, • veicināt spēju izvērtēt rezultātus un formulēt priekšlikumus sociālās rehabilitācijas pilnveidē, • veidot izpratni par sociālās rehabilitācijas mērķa grupām, par normalizācijas principiem un attīstīt prasmes to realizēšanai praksē, • veidot teorētiskās zināšanas par sociālās rehabilitācijas plāna sagatavošanu un attīstīt prasmes sagatavot sociālās rehabilitācijas plānu dažādām mērķa grupām.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Z1 Spēj diskutēt par sociālās politikas jautājumiem attiecībā uz dažādām klientu mērķgrupām Z2 Spēj argumentēti novērtēt sociālās politikas efektivitāti, sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības kvalitāti, sociālās rehabilitācijas metodes, rezultātus un formulēt priekšlikumus sociālās rehabilitācijas pilnveidē - 1. Praktiskais darbs: sociālās grupas(pēc izvēles) sociālo problēmu identificēšana. 2. Balstoties uz metodiskā materiāla analīzi -izveidot argumentētu pārskatu par sociālā rehabilitētāja kompetenci sociālās rehabilitācijas darbā ar mērķa grupu.
P1 – Spēj veikt klienta sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju novērtēšanu un, balstoties uz to, veikt sociālās rahabilitācijas pakalpojuma plānošanu P2 – Prot noteikt sociālās rehabilitācijas pakalpojuma pasākumu kopumu, izstrādāt individuālo sociālās rehabilitācijas plānu sadarbojoties ar sociālā darba speciālistiem un balstoties uz profesijas ētiskajām normām, reglamentējošajiem likumiem un normatīvajiem aktiem. - 1. Praktiskais darbs: sociālo prasmju attīstīšanas nodarbības no vardarbības cietušiem bērniem un jauniešiem. 2. Praktiskais darbs: sociālās rehabilitācijas aktivitātes vardarbīgas uzvedības mazināšanai 3. Praktiskais darbs: sociālās rehabilitācijas aktivitātes atkarīgām (pēc izvēles)personām. 4. Praktiskais darbs: sociālās rehabilitācijas aktivitātes paliatīvās aprūpes klientiem.
K1 Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas sociālās rehabilitācijas realizēšanā K2 Spēj pieņemt lēmumus sociālā rehabilitētāja profesionālās kompetences ietvaros un rast radošus risinājumus klienta sociālās aktivizēšanas darbā, ievērojot profesionālo ētiku. - 1. Balstoties uz metodiskā materiāla analīzi -izveidot argumentētu pārskatu par sociālā rehabilitētāja kompetenci sociālās rehabilitācijas darbā ar mērķa grupu. 2. Praktiskais darbs: sociālās rehabilitācijas aktivitātes vardarbīgas uzvedības mazināšanai
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskais darbs: sociālās grupas(pēc izvēles) sociālo problēmu identificēšana. - 10%
Praktiskais darbs: Balstoties uz metodiskā materiāla analīzi -izveidot argumentētu pārskatu par sociālā rehabilitētāja kompetenci sociālās rehabilitācijas darbā ar mērķa grupu - 20%
Praktiskais darbs: sociālās rehabilitācijas aktivitātes dažādām mērķa grupām(4) - 40%
Pētījuma projekta izstrāde eksāmenam: Problēmsituāciju izvēlas pats students vai pieņem docētāja ieteikto. Sastāda plānu izpētes veikšanai. Modelē divus variantus sociālās rehabilitācijas sniegšanai ( formas, metodes). Prezentācijā pamato variantu izvēli - 30%
 
Priekšzināšanas Studentam nepieciešamas pamatzināšanas par sociālās rehabilitācijas būtību, mērķiem, uzdevumiem, sociālā rehabilitētāja kompetenci.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 20.0 20.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]