Kods | RA0550 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā rehabilitācija darbā ar mērķa grupām | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rita Orska, Undīne Vēvere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz zināšanas par sociālā darba īpatnībām darbā ar dažādām mērķgrupām, paplašinot klientu rīcības kompetenci un personīgo brīvību. Kursa ietvaros tiek apskatītas marģinālo grupu sociālās problēmas un sociālās rehabilitācijas darbs to mazināšanā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: sniegt zināšanas un attīstīt prasmes par sociālās rehabilitācijas procesu un sociālās rehabilitācijas plāna izstrādi dažādām klientu mērķa grupām. Studiju kursa uzdevumi: • sniegt zināšanas par resursiem profesionālajā darbībā, • sniegt zināšanas par sociālās rehabilitācijas metodēm, • veicināt spēju izvērtēt rezultātus un formulēt priekšlikumus sociālās rehabilitācijas pilnveidē, • veidot izpratni par sociālās rehabilitācijas mērķa grupām, par normalizācijas principiem un attīstīt prasmes to realizēšanai praksē, • veidot teorētiskās zināšanas par sociālās rehabilitācijas plāna sagatavošanu un attīstīt prasmes sagatavot sociālās rehabilitācijas plānu dažādām mērķa grupām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Z1 Spēj diskutēt par sociālās politikas jautājumiem attiecībā uz dažādām klientu mērķgrupām
Z2 Spēj argumentēti novērtēt sociālās politikas efektivitāti, sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības kvalitāti, sociālās rehabilitācijas metodes, rezultātus un formulēt priekšlikumus sociālās rehabilitācijas pilnveidē - 1. Praktiskais darbs: sociālās grupas(pēc izvēles) sociālo problēmu identificēšana.
2. Balstoties uz metodiskā materiāla analīzi -izveidot argumentētu pārskatu par sociālā rehabilitētāja kompetenci sociālās rehabilitācijas darbā ar mērķa grupu. P1 – Spēj veikt klienta sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju novērtēšanu un, balstoties uz to, veikt sociālās rahabilitācijas pakalpojuma plānošanu P2 – Prot noteikt sociālās rehabilitācijas pakalpojuma pasākumu kopumu, izstrādāt individuālo sociālās rehabilitācijas plānu sadarbojoties ar sociālā darba speciālistiem un balstoties uz profesijas ētiskajām normām, reglamentējošajiem likumiem un normatīvajiem aktiem. - 1. Praktiskais darbs: sociālo prasmju attīstīšanas nodarbības no vardarbības cietušiem bērniem un jauniešiem. 2. Praktiskais darbs: sociālās rehabilitācijas aktivitātes vardarbīgas uzvedības mazināšanai 3. Praktiskais darbs: sociālās rehabilitācijas aktivitātes atkarīgām (pēc izvēles)personām. 4. Praktiskais darbs: sociālās rehabilitācijas aktivitātes paliatīvās aprūpes klientiem. K1 Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas sociālās rehabilitācijas realizēšanā K2 Spēj pieņemt lēmumus sociālā rehabilitētāja profesionālās kompetences ietvaros un rast radošus risinājumus klienta sociālās aktivizēšanas darbā, ievērojot profesionālo ētiku. - 1. Balstoties uz metodiskā materiāla analīzi -izveidot argumentētu pārskatu par sociālā rehabilitētāja kompetenci sociālās rehabilitācijas darbā ar mērķa grupu. 2. Praktiskais darbs: sociālās rehabilitācijas aktivitātes vardarbīgas uzvedības mazināšanai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskais darbs: sociālās grupas(pēc izvēles) sociālo problēmu identificēšana. - 10%
Praktiskais darbs: Balstoties uz metodiskā materiāla analīzi -izveidot argumentētu pārskatu par sociālā rehabilitētāja kompetenci sociālās rehabilitācijas darbā ar mērķa grupu - 20% Praktiskais darbs: sociālās rehabilitācijas aktivitātes dažādām mērķa grupām(4) - 40% Pētījuma projekta izstrāde eksāmenam: Problēmsituāciju izvēlas pats students vai pieņem docētāja ieteikto. Sastāda plānu izpētes veikšanai. Modelē divus variantus sociālās rehabilitācijas sniegšanai ( formas, metodes). Prezentācijā pamato variantu izvēli - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studentam nepieciešamas pamatzināšanas par sociālās rehabilitācijas būtību, mērķiem, uzdevumiem, sociālā rehabilitētāja kompetenci. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|