RA0548 Sociālo pētījumu metodes

Kods RA0548
Nosaukums Sociālo pētījumu metodes
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Tamāra Pīgozne, Arturs Medveckis
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursā tiek padziļinātas zināšanas par sociālo pētījumu dizainiem, zinātniskās literatūras analīzes, datu ieguves un datu apstrādes metodēm; studenti praktizējas anketas izstrādē, fokusgrupas diskusijas sagatavošanā, vadīšanā un iegūto datu analīzē, kā arī sociālā gadījuma un radošo darbu analīzē, vizualizācijā, analīzē un interpretācijā. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.temats Sociālo pētījumu dizaini. 1.lekcija Sociālo pētījumu klasifikācija. Termina „pētījuma dizains” lietojums un tā nozīme. Pētījumu dizainu veidi. Kvantitatīvo un kvalitatīvo pētījumu dizaini. Priekšrocības un ierobežojumi. Jaukto metožu pieeja. 1 0 1 0
2.temats Sociālo pētījumu metodes. 2.lekcija Sociālo pētījuma metožu veidi un raksturojums. 1 0 1 0
3.temats Teorētiskās pētīšanas metodes. 3.lekcija Zinātniskās literatūras un normatīvo aktu analīze. 1 0 1 0
1.patstāvīgais darbs: zinātniskās literatūras analīze izvēlētajā zinātniskajā rakstā par izvēlēto tēmu. 0 3 0 4
Seminārs “Zinātniskās literatūras analīzes izvēlētajā zinātniskajā rakstā prezentācija”. 1 0 1 0
4.temats Empīriskās pētīšanas metodes. Datu ieguves metodes. 4.lekcija Pētījuma metožu izvēles kritēriji. Datu ieguves metožu klasifikācija un raksturojums. 1 0 1 0
5.lekcija Aptauja / anketa izstrāde. 1 0 0 0
2.patstāvīgais darbs: anketas par izvēlēto pētījuma tēmu kritēriju un rādītāju sistēmas izstrāde. 0 3 0 2
Seminārs “Anketas par izvēlēto pētījuma tēmu kritēriju un rādītāju sistēmas prezentācija”. 1 0 1 0
6.lekcija Anketas struktūra un jautājumu veidi. 1 0 1 0
3.patstāvīgais darbs: anketas izstrāde un ievietošana GoogleDocs vidē. 0 3 0 2
Seminārs “Anketas prezentācija”. 1 0 1 0
7.lekcija Intervija, tās veidi, struktūra. 1 3 0 0
4.patstāvīgais darbs: intervijas par izvēlēto tēmu jautājumu izstrāde. 0 3 0 4
Seminārs “Intervijas par izvēlēto tēmu jautājumu prezentācija un intervijas simulācija”. 1 0 0 0
8.lekcija Fokusgrupas diskusija, tās struktūra. 1 0 1 0
5.patstāvīgais darbs: fokusgrupas diskusijas par izvēlēto tēmu sagatavošana. 0 3 0 0
Seminārs “Fokusgrupas diskusijas par izvēlēto tēmu sagatavošana un simulācija”. 1 0 0 0
9.lekcija Naratīvs. 1 0 0 0
6.patstāvīgais darbs: dzīvesstāsta par izvēlēto tēmu sagatavošana. 0 3 0 0
Seminārs “Dzīvesstāsta par izvēlēto tēmu prezentācija”. 1 0 0 0
10.lekcija Novērojums. Kritēriju izstrāde. 1 0 0 0
7.patstāvīgais darbs: novērojuma protokola sagatavošana. 0 3 0 0
Seminārs “Novērojuma protokola prezentācija”. 1 0 0 0
11.lekcija Dokumentu analīze. Gadījuma analīze. 1 0 0 0
8.patstāvīgais darbs: kritēriju izstrāde dokumentu un gadījuma analīzei. 0 3 0 4
Seminārs “Kritēriju dokumentu un gadījuma analīzei prezentācija”. 1 0 1 0
12.lekcija Radošo darbu analīzes iespējas (foto, video). 1 0 0 0
9.patstāvīgais darbs: radošo darbu analīzes modeļa izstrāde. 0 3 0 0
Seminārs “Radošo darbu analīzes modeļa prezentācija”. 1 0 0 0
5.temats Datu apstrādes metodes. Datu apstrādes programmas. 13.lekcija Parametriskās un neparametriskās kvantitatīvo datu apstrādes metodes, nosacījumi to izmantošanai. 1 0 1 0
14.lekcija Kvantitatīvo datu apstrāde, vizualizācija, analīze un interpretācija. 2 0 1 0
10.patstāvīgais darbs: kvantitatīvo datu apstrāde, vizualizācija, analīze un interpretācija. 0 3 0 14
Seminārs “Kvantitatīvo datu apstrādes, vizualizācijas, analīzes un interpretācijas prezentācija”. 2 0 1 0
15.lekcija Kvalitatīvo datu apstrāde un interpretācija: vērtību tabulas, mijsakarības, nosacījumu likumsakarības. 2 0 1 0
16.lekcija Kontentanalīze. 2 0 1 0
11.patstāvīgais darbs: kategoriju un apakškategoriju sistēmas izstrāde, kontentanalīzes rezultātu analīze. 0 6 0 14
Seminārs “Kategoriju un apakškategoriju sistēmas un kontentanalīzes rezultātu prezentācija”. 2 0 1 0
12.patstāvīgais darbs: pētnieciskā projekta sagatavošana eksāmenam. 0 13 0 24
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Pilnveidot zināšanas, prasmes un kompetences izvēlēties pētījuma dizainam un koncepcijai atbilstošas pētījuma metodes un pielietot tās sociālo pētījumu veikšanā. Studiju kursa uzdevumi: • Padziļināt zināšanas par sociālo pētījumu dizainiem un metodēm; • Pilnveidot prasmes izvēlēties, pamatot un izmantot pētījuma mērķim atbilstošus pētījuma dizainus un metodes; • Attīstīt kompetenci izstrādāt, reflektēt, analizēt un vērtēt sociālos pētījumus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Raksturo sociālo pētījumu dizainus un metodes; 2. apkopo informāciju par pētījuma dizainu un metožu priekšrocībām un trūkumiem. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
PRASMES: 1. Klasificē sociālo pētījumu dizainus un metodes; 2. Izvēlas sociālo pētījumu dizainus un metodes savam pētījumam; 3. Izstrādā datu ieguves metožu modeļus; 4. Izmanto atbilstošas sociālo pētījumu metodes un kvantitatīvo datu analīzes programmas izmēģinājuma pētījumā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
KOMPETENCE: 1. Argumentē sociālo pētījumu metožu izvēli; 2. Izstrādā pētījuma plānu un veic izmēģinājuma pētījumu 3. Vērtē sociālo pētījumu metožu atbilstību pētījuma dizainam un mērķim; 4. Iegūst, vizualizē un analizē pētījuma rezultātus. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
5. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
6. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
7. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
8. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
9. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
10. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
11. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
12. patstāvīgais darbs un prezentācija eksāmenā - 0%
Eksāmens – projekta prezentācija - 45%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas pētniecībā un informācijas tehnoloģiju lietošanā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 19.0 13.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]