Kods | RA0544 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālie un emocionālie traucējumi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rita Orska, Ingūna Griškēviča | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss iepazīstina ar bērnu attīstības traucējumu problemātiku, psihiskās attīstības traucējumu iedalījumu ( SSK-10 klasifikācija), sociālo, emocionālo traucējumu veidiem, simptomiem, kā arī pedagoģiski psiholoģiskās korekcijas darba iespējām atbalsta sniegšanā bērniem ar šiem traucējumiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: izveidota izpratne par sociālajiem, emocionāliajiem un mācīšanās traucējumiem, attīstītas parsmes saskatīt bērna attīstības traucējumu simptomus un izpētīt cēļoņus un izstrādāt plānu pedagoģiski psiholoģiskajai korekcijai Zināšanas: Spēj izskaidrot bērna attīstības traucējumu bioloģisko un sociālo cēloņu būtību un argumentēti diskutēt par to Izpratne Spēj identificēt traucējumu, balstoties uz simptomiem, Pielietošana Spēj atpazīt traucējumu pazīmes,simptomus , Analīze Spēj analizēt bērna ar sociālajiem un emocionālajiem traucējumiem uzvedības īpatnības Sintēze: Prot sastādīt individuālo korekcijas plānu, pielietojot dažādas metodes korekcijas darba veikšanā, Izvērtēšana Spēj izvērtēt korekcijas darba ieguvumus, pilnveidot korekciju | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Z1 Spēj izskaidrot bērna attīstības traucējumu bioloģisko un sociālo cēloņu būtību un argumentēti diskutēt par to
Z2 Spēj identificēt traucējumu, balstoties uz simptomiem - Z1 Formatīvā vērtēšana. Semināros prot precīzi noformulēt domu, izmanto zinātniskos jēdzienus, terminus
Z2 Formatīvā vērtēšana. Prot identificēt traucējumu, argumentēt savu viedokli Prasmes P1 Spēj atpazīt traucējumu pazīmes ,simptomus , P2 Spēj , analizēt bērna ar sociālajiem un emocionālajiem traucējumiem uzvedības īpatnības - P1 Formatīvā vērtēšana. Praktiskajās nodarbībās prot atpazīt traucējuma pazīmes simptomus P2Formatīvā vērtēšana. Praktiskajās nodarbībās prot, balstoties uz sniegto faktu apkopojumu, analizēt bērna uzvedības īpatnības Kompetence K1 Prot sastādīt individuālo korekcijas plānu, pielietojot dažādas metodes korekcijas darba veikšanā K2 Spēj izvērtēt korekcijas darba ieguvumus, pilnveidot korekciju - K1 un K2 Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. Vērtēšanas kritēriji: Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Noslēguma darbā atspoguļoti fakti, precīzi komentāri, loģiski secinājumi Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Uzstāšanās semināros - 15%
Praktisko darbu izpilde - 15% Patstāvīgais darbs - 40% Eksāmena darbs - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bērnu attīstības īpatnības dažādos vecumposmos | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|