RA0544 Sociālie un emocionālie traucējumi

Kods RA0544
Nosaukums Sociālie un emocionālie traucējumi
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Rita Orska, Ingūna Griškēviča
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss iepazīstina ar bērnu attīstības traucējumu problemātiku, psihiskās attīstības traucējumu iedalījumu ( SSK-10 klasifikācija), sociālo, emocionālo traucējumu veidiem, simptomiem, kā arī pedagoģiski psiholoģiskās korekcijas darba iespējām atbalsta sniegšanā bērniem ar šiem traucējumiem..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Bērna attīstības traucējumi. Bioloģiskie un sociālie iemesli attīstības traucējumiem. Bērna personību ietekmējošie galvenie vides faktori – ģimene un skola (seminārs) 6 19 3 26
Dž. Boulbija pieķeršanās (piesaistes) teorija. Deprivācija – sociālo kontaktu liegums (seminārs) 6 0 3 0
Psihiskās attīstības traucējumi. Emocionālie traucējumi 6 0 3 0
Emocionālie traucējumi bērniem pirmsskolas vecumā un sākumskolas posmā 4 0 2 0
Bērnu un pusaudžu depresija. Distīmija un ciklotīmija. Depresīvas rakstura izmaiņas. Organiski emocionāli labili traucējumi(emocionāla labilitāte). 8 0 4 0
Uzvedības traucējumi. Opozicionāri uzvedības traucējumi. Agresīva uzvedība. 8 19 4 26
Hiperaktivitāte. Uzmanības deficīta sindroms.UDHS 6 0 3 0
„Komunikācija ar ekrānu” – sociāls faktors emocionālo traucējumu attīstībā. Saskarsmes traucējumi bērniem un pusaudžiem. Saskrsmes modeļi starp bērnu pirmskolas vecumā un vecāku. To ietekme negatīvu emocionālo stāvokļu attīstībā bērnam. 6 20 3 26
Organiski personības un uzvedības traucējumi (limbiskās epilepsijas sindroms) 2 0 1 0
Neirotiski, trauksmes un ar stresu saistīti traucējumi. Ģeneralizēta trauksme un citi trauksmes traucējumi - separācijas trauksme, sociālā trauksme, obsesīvi kompulsīvie traucējumi 4 0 2 0
Korekcijas iespējas sociālo un emocionālo traucējumu mazināšanā. Preventīvais un intervences darbs. 4 19 2 26
Praktiskās nodarbības korekcijas plānu izstrādē pie noteiktiem traucējumiem 6 19 3 26
Kopā: 66 96 33 130
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis: izveidota izpratne par sociālajiem, emocionāliajiem un mācīšanās traucējumiem, attīstītas parsmes saskatīt bērna attīstības traucējumu simptomus un izpētīt cēļoņus un izstrādāt plānu pedagoģiski psiholoģiskajai korekcijai Zināšanas: Spēj izskaidrot bērna attīstības traucējumu bioloģisko un sociālo cēloņu būtību un argumentēti diskutēt par to Izpratne Spēj identificēt traucējumu, balstoties uz simptomiem, Pielietošana Spēj atpazīt traucējumu pazīmes,simptomus , Analīze Spēj analizēt bērna ar sociālajiem un emocionālajiem traucējumiem uzvedības īpatnības Sintēze: Prot sastādīt individuālo korekcijas plānu, pielietojot dažādas metodes korekcijas darba veikšanā, Izvērtēšana Spēj izvērtēt korekcijas darba ieguvumus, pilnveidot korekciju
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Z1 Spēj izskaidrot bērna attīstības traucējumu bioloģisko un sociālo cēloņu būtību un argumentēti diskutēt par to Z2 Spēj identificēt traucējumu, balstoties uz simptomiem - Z1 Formatīvā vērtēšana. Semināros prot precīzi noformulēt domu, izmanto zinātniskos jēdzienus, terminus Z2 Formatīvā vērtēšana. Prot identificēt traucējumu, argumentēt savu viedokli
Prasmes P1 Spēj atpazīt traucējumu pazīmes ,simptomus , P2 Spēj , analizēt bērna ar sociālajiem un emocionālajiem traucējumiem uzvedības īpatnības - P1 Formatīvā vērtēšana. Praktiskajās nodarbībās prot atpazīt traucējuma pazīmes simptomus P2Formatīvā vērtēšana. Praktiskajās nodarbībās prot, balstoties uz sniegto faktu apkopojumu, analizēt bērna uzvedības īpatnības
Kompetence K1 Prot sastādīt individuālo korekcijas plānu, pielietojot dažādas metodes korekcijas darba veikšanā K2 Spēj izvērtēt korekcijas darba ieguvumus, pilnveidot korekciju - K1 un K2 Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. Vērtēšanas kritēriji: Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Noslēguma darbā atspoguļoti fakti, precīzi komentāri, loģiski secinājumi Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Uzstāšanās semināros - 15%
Praktisko darbu izpilde - 15%
Patstāvīgais darbs - 40%
Eksāmena darbs - 30%
 
Priekšzināšanas Bērnu attīstības īpatnības dažādos vecumposmos
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 46.0 20.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]