RA0542 Attīstības traucējumu pedagoģiskā novērtēšana

Kods RA0542
Nosaukums Attīstības traucējumu pedagoģiskā novērtēšana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Rita Orska, Irita Kovaļska
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss iepazīstina ar bērnu attīstības traucējumu novērtēšanas problemātiku, ar diagnostikas jautājumiem no pedagoģijas un psiholoģijas dažādu autoru teoriju aspektiem. Studenti mācās salīdzināt un analizēt tajos paustos viedokļus. Mācās veikt bērna izpēti, izmantojot pedagoģiskās izpētes metodes, veido bērnu ar attīstības traucējumiem pedagoģiski – psiholoģiskos raksturojumus un balstoties uz tiem, tālāk var izstrādāt pedagoģiskās intervences plānus.
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Bērna ar attīstības traucējumiem izpētes procesa īpatnības. Reglamentējošie dokumenti bērna attīstības izpētē. Izpētes ētiskie jautājumi un izpētes mērķtiecīgums. Pedagoģiski medicīnisko komisiju darbība.. 8 12 4 16
Komandas darba pieeja pedagoģiskās novērtēšanas veikšanā. 2 0 1 0
Izpētes metodes. Metožu izvēles jautājums. 6 0 3 0
Izpētes plāna veidošana. Gadījuma izpētes plāns. Eksperimentālie plāni atsevišķiem gadījumiem. Longitūdie izpētes plāni. Izpētes problēmas apzināšana. Hipotēzes, prognozes. 6 0 3 0
Izziņas procesu īpatnības bērnien ar attīstības traucējumiem. 6 16 3 20
Personības veidošanās īpatnības bērniem ar attīstības traucējumiem 6 16 3 20
Novērtēšanas pamatkritēriji dažādos attīstības traucējumos 4 0 2 0
Bērna ar attīstības traucējumiem pedagoģiski – psiholoģiskā raksturojuma izveide 6 20 3 30
Kopā: 44 64 22 86
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: izveidota izpratne par attīstības traucējumu pedagoģiskās novērtēšanas procesu, attīstītas parsmes pielietot dažādas izpētes metodes, veidot bērna pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu Zināšanas: Prot raksturot bērnu ar attīstības traucējumiem pedagoģiskās novērtēšanas svarīgākos jēdzienus un likumsakarības. Izpratne:, Spēj izskaidrot attīstības traucējumu novērtēšanas problemātiku dažādu mūsdienu psiholoģijas teoriju skatījumā un argumentēti diskutēt par to Pielietošana: prot pielietot dažādas izpētes metodes, prot saskatīt bērna attīstības traucējumu simptomus. Analīze: Spēj analizēt bērna ar attīstības traucējumiem sasniegumus , Sintēze Spēj izveidot bērna ar attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu Izvērtēšana: Spēj izvērtēt bērna izpētē iegūtos rezultātus un spriest par attīstības traucējumu simptoemiem
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Z1 Prot raksturot bērnu ar attīstības traucējumiem pedagoģiskās novērtēšanas svarīgākos jēdzienus un likumsakarības Z2 Spēj izskaidrot attīstības traucējumu novērtēšanas problemātiku dažādu mūsdienu psiholoģijas teoriju skatījumā un argumentēti diskutēt par to - Z1 Formatīvā vērtēšana. Semināros prot precīzi noformulēt domu, izmanto zinātniskos jēdzienus, terminus Z2 Formatīvā vērtēšana. Prot salīdzināt dažādās teorijas, argumentēt savu viedokli
Prasmes P1 prot pielietot dažādas izpētes metodes, prot saskatīt bērna attīstības traucējumu simptomus. P2 Spēj analizēt bērna ar attīstības traucējumiem sasniegumus - P1 Formatīvā vērtēšana. Praktiskajās nodarbībās prot izmantot bērna izziņas procesu darbības izpētes metodes P2Formatīvā vērtēšana. Praktiskajās nodarbībās prot izmantot bērna personības iezīmju izpētes metodes, veidot faktu apkopojumu par bērna personības iezīmēm
Kompetence K1 Spēj izveidot bērna ar attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu K2 Spēj izvērtēt bērna izpētē iegūtos rezultātus un spriest par attīstības traucējumu simptoemiem - K1 un K2 Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. Vērtēšanas kritēriji: Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Noslēguma darbā atspoguļoti fakti, precīzi komentāri, loģiski secinājumi Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Uzstāšanās seminārnodarbībās - 15%
Darbs praktiskajās nodarbībās - 15%
Patstāvīgo darbu izpilde - 40%
Eksāmena darbs - 30%
 
Priekšzināšanas Bērnu attīstības īpatnības
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 28.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]