Kods | RA0542 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Attīstības traucējumu pedagoģiskā novērtēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rita Orska, Irita Kovaļska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss iepazīstina ar bērnu attīstības traucējumu novērtēšanas problemātiku, ar diagnostikas jautājumiem no pedagoģijas un psiholoģijas dažādu autoru teoriju aspektiem. Studenti mācās salīdzināt un analizēt tajos paustos viedokļus. Mācās veikt bērna izpēti, izmantojot pedagoģiskās izpētes metodes, veido bērnu ar attīstības traucējumiem pedagoģiski – psiholoģiskos raksturojumus un balstoties uz tiem, tālāk var izstrādāt pedagoģiskās intervences plānus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: izveidota izpratne par attīstības traucējumu pedagoģiskās novērtēšanas procesu, attīstītas parsmes pielietot dažādas izpētes metodes, veidot bērna pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu Zināšanas: Prot raksturot bērnu ar attīstības traucējumiem pedagoģiskās novērtēšanas svarīgākos jēdzienus un likumsakarības. Izpratne:, Spēj izskaidrot attīstības traucējumu novērtēšanas problemātiku dažādu mūsdienu psiholoģijas teoriju skatījumā un argumentēti diskutēt par to Pielietošana: prot pielietot dažādas izpētes metodes, prot saskatīt bērna attīstības traucējumu simptomus. Analīze: Spēj analizēt bērna ar attīstības traucējumiem sasniegumus , Sintēze Spēj izveidot bērna ar attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu Izvērtēšana: Spēj izvērtēt bērna izpētē iegūtos rezultātus un spriest par attīstības traucējumu simptoemiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Z1 Prot raksturot bērnu ar attīstības traucējumiem pedagoģiskās novērtēšanas svarīgākos jēdzienus un likumsakarības
Z2 Spēj izskaidrot attīstības traucējumu novērtēšanas problemātiku dažādu mūsdienu psiholoģijas teoriju skatījumā un argumentēti diskutēt par to - Z1 Formatīvā vērtēšana. Semināros prot precīzi noformulēt domu, izmanto zinātniskos jēdzienus, terminus
Z2 Formatīvā vērtēšana. Prot salīdzināt dažādās teorijas, argumentēt savu viedokli Prasmes P1 prot pielietot dažādas izpētes metodes, prot saskatīt bērna attīstības traucējumu simptomus. P2 Spēj analizēt bērna ar attīstības traucējumiem sasniegumus - P1 Formatīvā vērtēšana. Praktiskajās nodarbībās prot izmantot bērna izziņas procesu darbības izpētes metodes P2Formatīvā vērtēšana. Praktiskajās nodarbībās prot izmantot bērna personības iezīmju izpētes metodes, veidot faktu apkopojumu par bērna personības iezīmēm Kompetence K1 Spēj izveidot bērna ar attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu K2 Spēj izvērtēt bērna izpētē iegūtos rezultātus un spriest par attīstības traucējumu simptoemiem - K1 un K2 Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. Vērtēšanas kritēriji: Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Noslēguma darbā atspoguļoti fakti, precīzi komentāri, loģiski secinājumi Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Uzstāšanās seminārnodarbībās - 15%
Darbs praktiskajās nodarbībās - 15% Patstāvīgo darbu izpilde - 40% Eksāmena darbs - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bērnu attīstības īpatnības | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|