Kods | RA0536 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Uzturs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pārtikas apstrāde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rasma Tretjakova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek sniegtas zināšanas uzturmācībā, ņemot vērā jaunākos un aktuālākos pētījumus. Tiek iztirzāts cilvēka organisma metabolisms, uztura fizioloģija. Tiek apskatītas uztura iespējas dažādos fizioloģiskos stāvokļos, sniegta izpratne par diētām un ieteicamajām uztura normām dažāda vecuma grupu iedzīvotājiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt zināšanas un izpratni par uztura fizioloģiju, veselīgu uzturu, par uzturvielām, uzturlīdzekļiem, vesela cilvēka uzturu, uztura nozīmi slimību profilaksē un ārstēšanā. Uzdevumi. 1.Spēj parādīt uztura jautājumu un ar to saistīto jēdzienu un likumsakarību izpratni, kā arī spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot pārtikas produktu ražošanā. 2. Spēj veikt produktu uzturvērtības aprēķinu. 3. Spēj izvērtēt un izmantot uzturvērtības un veselīguma norāžu informāciju uz pārtikas produkta iepakojuma 4. Spēj orientēties pārtikas piedevu pielietojumā pārtikas rūpniecībā. 5. Spēj orientēties pārtikas piesārņojuma veidos, to ietekmē uz veselību, izvērtēt iespējamos riskus pārtikas drošībai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj parādīt uztura jautājumu un ar to saistīto jēdzienu un likumsakarību izpratni, kā arī spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot pārtikas produktu ražošanā. - Grupu darbs un diskusija. Loģiskā argumentācija un analīze. Radošums, oriģinalitāte
Prezentācija. Prezentācijas saturs, prezentēšanas un komunikācijas prasmes. Spēj veikt produktu uzturvērtības aprēķinu. Spēj izvērtēt un izmantot uzturvērtības un veselīguma norāžu informāciju uz pārtikas produkta iepakojuma Spēj orientēties pārtikas piedevu pielietojumā pārtikas rūpniecībā. - Laboratorijas darbs. Laboratorijas darba protokols. Praktiskais darbs. Spēj orientēties pārtikas piesārņojuma veidos, to ietekmē uz veselību, izvērtēt iespējamos riskus pārtikas drošībai. - Grupu darbs un diskusija. Loģiskā argumentācija un analīze. Radošums, oriģinalitāte Prezentācija. Prezentācijas saturs, prezentēšanas un komunikācijas prasmes. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācija - 30%
Semināra nodarbības, praktiskās nodarbības - 20% Laboratorijas darbu aizstāvēšana - 10% Ieskaite - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dabaszinību cikla priekšmeti vidusskolas kursu apjomā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|