Kods | RA0530 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pārtikas kvalitātes vadība un nodrošināšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pārtikas apstrāde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lienīte Litavniece | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss studentiem sniedz zināšanas un prasmes par pārtikas kvalitātes vadības un nodrošināšanas jautājumiem. Apgūstot studiju kursa saturu, tā dalībnieki pilnveido savu profesionālo kompetenci, lai spētu pilnvērtīgi darboties pārtikas pārstrādes jomā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studējošajiem teorētisko zināšanu apguvi pārtikas kvalitātes vadības un nodrošināšanas jautājumos un veicināt izpratni par teorētisko nostādņu praktisku izmantošanu. Studiju kursa uzdevumi: - veidot izpratni par pārtikas kvalitātes nodrošināšanas nepieciešamību un tās nozīmīgo ietekmi visos pārtikas produktu ražošanas posmos; - attīstīt spēju analizēt veiktos pierakstus (elektroniski vai citā formātā) kvalitātes dokumentā produktu ražošanas tehnoloģiskajā procesā un veikt korektīvās darbības neatbilstošu tehnoloģisko parametru konstatācijas gadījumos; - attīstīt spēju izvērtēt riska analīzes un kritisko kontroles punktu principus un ieviešanas posmus; - veidot izpratni par priekšnosacījumu programmas (tīrīšana, mazgāšana un dezinfekcija u.c.) veidošanu, kontroli un vadīšanu; - attīstīt spēju izvērtēt piegādātāja izsniegto izejvielu specifikāciju vai sertifikātu atbilstību uzņēmuma normatīvi tehniskajai dokumentācijai; - veidot izpratni par gatavās produkcijas uzskaiti un atbilstošo darbību veikšanu ar neatbilstošas kvalitātes gala produktu. - attīstīt spēju pārbaudīt iepakojumu un preces marķējumu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un izstrādāt marķējuma informāciju saskaņā ar normatīvo dokumentu prasībām; - attīstīt spēju īstenot pārtikas produktu izsekojamības prasības visos pārtikas aprites posmos uzņēmumā; - attīstīt spēju patstāvīgi aprakstīt konkrētu produktu tehnoloģiskos procesus, to kvalitātes kontroles un vadības sistēmu, to nodrošināsanu pārtikas aprites uzņēmumā; - attīstīt spēju kontrolēt un vadīt starpproduktu un galaproduktu izgatavošanu atbilstoši normatīvi tehniskai dokumentācijai; - attīstīt spēju uzraudzīt saražotās produkcijas kvalitātes atbilstību kvalitātes prasībām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj parādīt zināšanas par pārtikas apriti reglamentējošo normatīvo aktu prasībām un izpratni par to pielietošanu dažādos pārtikas aprites uzņēmumos. - Prezentācija - formatīvā vērtēšana
Tests - summatīvā vērtēšana Spēj parādīt zināšanas par pārtikas produktu ražošanas procesiem, to mijiedarbību, vadīt un kontrolēt ražošanas higiēnu un sanitāriju, un prot veikt ražošanas vides un personāla higiēnas kontroles pasākumu organizēšanu visos pārtikas produktu ražošanas posmos. - Grupu darbi un diskusijas - diagnostiskā vērtēšana Tests - summatīvā vērtēšana Spēj analizēt veiktos pierakstus (elektroniski vai citā formātā) kvalitātes dokumentā produktu ražošanas tehnoloģiskajā procesā un veikt korektīvās darbības neatbilstošu tehnoloģisko parametru konstatācijas gadījumos. - Grupu darbi un diskusijas - diagnostiskā vērtēšana Tests - summatīvā vērtēšana Spēj izvērtēt riska analīzes un kritisko kontroles punktu principus un ieviešanas posmus, kā arī zina pārtikas drošības pārvaldības sistēmas jebkurai pārtikas aprites ķēdes organizācijai. - Prezentācija - formatīvā vērtēšana Tests - summatīvā vērtēšana Spēj uzraudzīt priekšnosacījumu programmas (tīrīšana, mazgāšana un dezinfekcija u.c.) . - Grupu darbi un diskusijas - diagnostiskā vērtēšana Tests - summatīvā vērtēšana Spēj izvērtēt piegādātāja izsniegto izejvielu specifikāciju vai sertifikātu atbilstību uzņēmuma normatīvi tehniskajai dokumentācijai. - Grupu darbi un diskusijas - diagnostiskā vērtēšana Tests - summatīvā vērtēšana Spēj veikt gatavās produkcijas uzskaiti , identificēt un veikt darbības ar neatbilstošas kvalitātes gala produktu. - Grupu darbi un diskusijas - diagnostiskā vērtēšana Tests - summatīvā vērtēšana Spēj pārbaudīt iepakojumu un preces marķējumu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un izstrādāt marķējuma informāciju saskaņā ar normatīvo dokumentu prasībām. - Grupu darbi un diskusijas - diagnostiskā vērtēšana Tests - summatīvā vērtēšana |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Tests - 60%
Prezentācija par normatīvajiem aktiem studenta izvēlētajā pārtikas ražošanas jomā - 10% KKP un risku analīze - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas pārtikas ražošanā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|