| Kods | RA0523 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Pārtikas procesi un iekārtas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pārtikas apstrāde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Artūrs Āboliņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa saturs vērsts uz pamatzināšanu fizikā un matemātikā padziļinātu praktisku . pielietojumu pārtikas pārstrādes procesu iekārtu uzbūvē un darbībā. Studējošie gūst zināšanas materiālu uzbūvē, fizikālās īpašībās, šo īpašību noteikšanas paņēmienus, veidojas zināšanas un izpratne par cietu ķermeņu kustību un līdzsvaru, ir prasme veikt atbilstošus aprēķinus. Tiek veidota izpratne par iekārtu iedalījumu pārtikas rūpniecībā, kvalifikāciju un funkcijām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Zina un izprot pārtikas ražošanas procesus un tehnoloģijas. Spēj parādīt zināšanas par pārtikas produktu ražošanas iekārtu mehānisko uzbūvi un izpratni par to elektrotehnisko stāvokli. Spēj pārbaudīt tehnoloģisko iekārtu un aprīkojuma tehnisko stāvokli un gatavību ražošanas procesam. Spēj novērtēt tehnoloģisko iekārtu, aprīkojuma atbilstību tehnoloģiskajam procesam. Spēj lasīt tehnisko dokumentāciju un novērtēt tehnoloģisko iekārtu specifikācijas. Spēj rast radošus risinājumus tehnoloģisko procesu attīstībai. Spēj nodrošināt regulāru iekārtu ikdienas u.c. tehnisko apkopi un mazgāšanu. Spēj plānot ražošanas tehnoloģisko iekārtu noslodzes. Spēj kontrolēt racionālu tehnoloģisko iekārtu, aprīkojuma lietošanu. Spēja nodrošināt produktu ražošanas tehnoloģisko procesu gaitu. Spēj rīkoties ar tehnoloģiskajām iekārtām, instrumentiem un zinātniskajiem datiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Z1 Demonstrēt un pielietot pārtikas produktu ražošanas speciālista profesijai nepieciešamās vispārīgās un specializētās zināšanas priekšstata, izpratnes un lietošanas līmenī. - Praktiskās nodarbības, kontroldarbi, laboratorijas darbi, eksāmens P1 Spēj izvērtēt , pilnveidot savu un citu cilvēku darbību, strādāt sadarbībā ar citiem, plānot un organizēt darbu, lai veiktu konkrētus uzdevumus pārtikas produktu ražošanā un darba organizēšanā pārtikas aprites (pilna un/vai nepilna ražošanas cikla) uzņēmumā un citās saistītajās organizācijās. P2 Spēj rast radošus risinājumus profesionālajām problēmām pārtikas produktu ražošanas jomā, kur iespējamas izmaiņas. P5 Balstoties uz analītisku pieeju, spēj veikt pārtikas produktu ražošanas speciālista kvalifikācijai atbilstošus praktiskus uzdevumus dažāda līmeņa un veida pārtikas aprites (pilna un/vai nepilna ražošanas cikla) uzņēmumā un citās saistītajās organizācijās. - Praktiskās nodarbības, kontroldarbi, laboratorijas darbi, eksāmens K1 Spēj formulēt, aprakstīt , analizēt un risināt praktiskas problēmas pārtikas produktu ražošanas procesu nodrošināšanā. K2 Spēj atlasīt, klasificēt un novērtēt saistītu informāciju ar pārtikas produktu drošu , nekaitīgu ražošanu un izmantot to lēmumu pieņemšanā pārtikas aprites ( (pilna un/vai nepilna ražošanas cikla) uzņēmuma darbības nodrošināšanā. K3 Spēj uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli vai komandā strādājot pārtikas aprites (pilna un/vai nepilna ražošanas cikla) uzņēmumā un citās saistītajās organizācijās. - Praktiskās nodarbības, kontroldarbi, laboratorijas darbi, eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācijas (patstāvīgā, grupu darba , semināru) - 15%
Dalība laboratorijas darbos un tajos paredzēto uzdevumu izpildīšana. - 25% Patstāvīgais darbs - 20% Gala pārbaudījums (eksāmens) - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Vidējā izglītība, sekmīgi apgūts studiju kurss Lietišķā matemātika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||