Kods | RA0522 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pārtikas mikrobioloģija un biotehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rasma Tretjakova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz zināšanas par vispārīgo mikrobioloģiju, pārtikas nozīmīgiem mikroorganismiem, mikroorganismiem pārtikas izejvielās un to pārstrādes procesos, pārtikas mikrobioloģisko analīžu pamatmetodēm un biotehnoloģiju pielietojumu pārtikas rūpniecībā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apgūt zināšanas par mikroorganismiem pārtikas izejvielās, to pārstrādes procesos un biotehnoloģijas pamatprocesiem. Uzdevumi: Demonstrēt zināšanas un izpratni par pārtikas mikrobioloģijas un biotehnoloģiju pamatjēdzieniem un likumsakarībām. Identificēt un izprast pārtikas mikrobioloģiskā piesārņojuma veidus un to riskus. Praktiski pielietot pārtikas produktu ražošanas higiēnas normatīvus, nodrošinot to ievērošanu ražošanas procesos. Organizēt un uzraudzīt sanitāro stāvokli ražošanas un palīgtelpās, kā arī izejvielu un gatavā produkta noliktavās. Veikt vidējā parauga ņemšanu un marķēšanu atbilstoši produkta veidam, nodrošinot kvalitātes izvērtēšanu laboratorijā. Izvērtēt iespējamās pārtikas mikrobioloģiskās drošības risku un nodrošināt to novēršanu. Veikt kvantitatīvu un kvalitatīvu piegādāto izejvielu un materiālu novērtējumu ražošanas procesā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj demonstrēt zināšanas un svarīgāko jēdzienu, likumsakarību izpratni pārtikas mikrobioloģijā un biotehnoloģijās. Izprot un zina pārtikas mikrobioloģiskā piesārņojuma veidus. - Praktiskā pārbaude. Kolokvijs. Precizitāte un atbilstība. Zināšanu pielietojums reālās situācijās. Spēj piemērot nozares pārtikas produktu ražošanas higiēnas normatīvo aktu prasību izpildi ražošanas posmos. Spēj nodrošināt sanitāro stāvokli ražošanas un palīgtelpās, izejvielu un gatavās produkcijas noliktavās. - Prezentācija. Prezentēšanas un komunikācijas prasmes Spēj izvērtēt iespējamos riskus pārtikas mikrobioloģiskai drošībai un nodrošināt to novēršanu. - Grupu darbs un diskusija. Loģiskā argumentācija un analīze. Radošums, oriģinalitāte. Spēj nodrošināt vidējā parauga ņemšana un marķēšanu, atbilstoši produkta veidam, to kvalitātes izvērtēšanai laboratorijā. - Laboratorijas darbi, to protokoli. Spēj novērtēt kvantitatīvi un kvalitatīvi piegādātās ražošanas izejvielas un materiālus. - Laboratorijas darbi, to protokoli. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi. - 10%
Prezentācija. - 30% Grupu darbs un diskusija. - 10% Laboratorijas darbi, to protokoli. - 20% Kolokvijs. - 10% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dabaszinību cikla priekšmeti vidusskolas kursa apjomā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|