| Kods | RA0519 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Ķīmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Ērika Teirumnieka, Rasma Tretjakova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursā tiek sniegtas zināšanas par organisko un neorganisko vielu uzbūvi, īpašībām, . liekot uzsvaru uz attiecīgo vielu esamību pārtikas produktos, to avotiem, ķīmiskajām . pārvērtībām un ietekmi uz produkta kvalitāti. Tiek apgūtas zināšanas analītiskajā . ķīmijā, apgūtas prasmes pārtikas produktu paraugu ņemšanā, pārtikas produktu fizikāli . ķīmisko parametru pārbaudei laboratorijā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir nodrošinātpārtikas produktu pārstrādē nepieciešamo zināšanu apgūšanu neorganiskās, organiskās un analītiskās ķīmijas jomās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Spēj demonstrē zināšanas par pārtikas izejvielu sastāvu un pārtikas produktu sastāvdaļu ķīmiskās pārvērtības pārtikas produktu pārstrādē, uzglabāšanā un lietošanā. - Patstāvīgie darbi, uzdevumu risināšana,
eksāmens.
Prasmes: - Spēj izvērtē izejvielu, starpproduktu, gatavā produkta fizikāli - ķīmiskos rādītājus un demonstrē instrumentālo, analītisko, gravimetrisko u.c. metožu pielietošanas prasmes. - Spēj nodrošināt vidējā parauga ņemšanu un marķēšanu, atbilstoši produkta veidam, to kvalitātes izvērtēšanai laboratorijā. - Laboratorijas darbu izpilde, laboratorijas darbu protokolu aizstāvēšana. Kompetences: Spēj novērtēt kvalitatīvi piegādātās ražošanas izejvielas un materiālus. - Patstāvīgie darbi, uzdevumu risināšana, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbu izstrādāšana un aizstāvēšana. - 20%
Kontroldarbi semestra laikā. - 20% Eksāmena novērtējums. Noslēguma pārbaudījuma prasības: Eksāmena darbs ar slēgtajiem un atvērtajiem jautājumiem. - 60% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Vidējā izglītība. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||