LA1500 Vācu valodas prasmju mācību metodika

Kods LA1500
Nosaukums Vācu valodas prasmju mācību metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Paula Sekača
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek apgūtas zināšanas un prasmes vācu valodas prasmju apguvē: darbs ar dažāda veida mācību līdzekļiem, mācību stundas plānošana un īstenošana..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Studentu priekšzināšanu un pieredzes vācu valodas mācību metodikā aktivizēšana. Iepazīšanās ar kursa pamata terminiem.? Kursa satura izklāsts, balstoties uz studentu iepriekšējām zināšanām pedagoģijā, psiholoģijā un mācību metodikā, veidojot priekšstatu par jau zināmo un praktizēto lietu saistību ar konkrētā studiju kursa ieguldījumu esošo zināšanu, prasmju un iemaņu papildināšanā. Iepazīšanās ar kursā lietotajiem pamatterminiem. 6 10 2 12
Vācu valodas prasmju (lasīšanas, klausīšanās, runāšanas, rakstīšanas) mācīšanas īpatnības.? Lasīšanas, klausīšanās, runāšanas un rakstīšanas prasmju loma svešvalodu apguvē. Potenciālās problēmas un to risināšanas iespējas. 6 10 2 12
Klausīšanās prasmju attīstība. Klausīšanās prasmju veidi atkarībā no klausīšanās mērķa; tos attīstoši uzdevumi. Nosacījumi labu klausīšanās uzdevumu izstrādei. Klausīšanās aktivitāšu posmi un tiem atbilstoši uzdevumi. Autentisku materiālu izmantošana. 6 8 2 12
Lasīšanas prasmju attīstība. Lasīšanas prasmju salīdzinājums ar klausīšanās prasmēm. Lasīšanas prasmju veidi atkarībā no lasīšanas mērķa; tos attīstoši uzdevumi. Dažādi lasītprasmes pārbaudes veidi. Lasīšanas aktivitāšu posmi, to mērķi un tiem atbilstoši uzdevumi. 6 8 2 12
Runāšanas prasmju attīstība. Komunikatīvā kompetence, tās komponenti. Runātprasmju veidi atkarībā no to mērķa; tos attīstoši uzdevumi. Runas akurātums un plūdums.? Dažādi runātprasmju attīstoši uzdevumi – kontrolēti, vadīti. Brīvas runas attīstoši uzdevumi – diskusija, lomu spēles, debates, simulācija, dialogi. 6 8 2 12
Rakstītprasmju attīstība. Rakstītprasmes attīstoši uzdevumi – to secība – pārrakstīšana, uzdevumi, skolotāja virzītā rakstīšana, brīva rakstīšana. Laba rakstītprasmi attīstoša uzdevuma izstrādes kritēriji. Divas pieejas rakstītprasmju attīstībai stundā – procesa un produkta pieejas, to salīdzinājums. Dažādi diktātu veidi. Kļūdu labošana. 6 8 2 12
Vācu valodas prasmju veidošana un integrēšana vācu valodas stundās.? Reproduktīvās (klausīšanās un lasīšana) un produktīvās (runāšana un rakstīšana) prasmes. Lasīšanas un klausīšanās stratēģijas, to izmantošanas iespējas. Vizuālo uzskates līdzekļu izmantošana runāšanas prasmju attīstībai. Labu runātprasmju attīstošu uzdevumu kritēriji un nosacījumi. Kļūdu labošana. 6 12 4 14
Vācu valodas apguve jaunākajā skolas vecumā. Jaunākā skolas vecumposma raksturojums, balstoties uz ŽŽ. Piažē un E. Ēriksona teorijām, kā arī īpatnības, kas jāņem vērā vācu valodas stundās. Galveno nostādņu apkopojums. Dažādu aktivitāšu izmantošana. Uzdevumi ar kustībām un mūziku. Starppriekšmetu saiknes nozīme vācu valodas apguvē jaunākajā skolas vecumā. Stāstu un pasaku izmantošana vācu valodas stundās. 6 10 4 12
Skolēnu sasniegumu vērtēšana. Skolēnu darba vērtēšana. Kļūdu klasifikācijas. Novērtēšana, izvērtēšana. Novērtējuma veidi. Pārbaudes formas. Kontroldarbu izveide, to veidi. Centralizētie eksāmeni. Formatīvā vērtēšana – tās veidi, pašvērtējums. Skolēnu tipi – vizuālais, audiālais un kinestētiskais – balstoties uz neirolingvistisko programmēšanu, kas uzsver cilvēka vadošās reprezentatīvās sistēmas nozīmi informācijas uztveres procesā. Hovarda Gārdnera Daudzveidīgo spēju teorija un tās nozīme mācību procesā. 6 10 4 12
Mācību vides un līdzekļu izpēte. Skolotāja loma. Domu kartes veidošana par svarīgākajiem aspektiem mācību vidē (telpa, atmosfēra, mācību grāmatas, mācību saturs, motivācija, darba metodes, vērtēšana, kļūdas). Studenta svešvalodu apguves pieredzes analīze (domu kartes papildināšana). Skolotāja/skolēna loma mācību procesā. Kopsavilkums: kas ir labs skolotājs? Mācību līdzekļu izpētes kritēriju veidošana. Patstāvīgais darbs:Izvēlēta mācību līdzekļa kontentanalīze. 6 12 4 14
Kursa apkopojums. Studenti prezentē savu vācu valodas metodikas koncepcijas iestrādi (kursa portfolio), iesniedz mini stundu pašvērtējumu; diskusija, rezultātu apspriešana grupās. Kursa izvērtēšana. 4 8 4 12
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir sniegt studentiem iespēju papildināt zināšanas un uzlabot prasmes vācu valodas mācību metodikā, veidot attieksmi pret izvēlēto profesiju, rosinot pilnveidot savu personīgo vācu valodas mācību metodikas filozofiju. Kursa uzdevumi: 1. Padziļināt studentu izpratni par vācu valodas stundu plānošanu, palīdzēt izprast stundas gaitu, mērķus, skolēnu darbību, pielietotos mācību līdzekļus; 2. Palīdzēt studentiem izprast vācu valodas prasmju (lasīšanas, klausīšanās, runāšanas, rakstīšanas) mācīšanas specifiku.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: Izprot vācu valodas stundu plānošanas pamatprincipus un vācu valodas prasmju (lasīšanas, klausīšanās, runāšanas, rakstīšanas) mācīšanas īpatnības.? - Pārbaudes veids: rakstisks eksāmens Kritēriji: students saprot vācu valodas stundu plānošanas pamatprincipus un vācu valodas prasmju (lasīšanas, klausīšanās, runāšanas, rakstīšanas) mācīšanas specifiku.
Izprot kompetenču pieeju izglītībā un zināšanas par mācību nodarbību plānošanu, realizēšanu un izvērtēšanu, izmantojot kompetencēs balstīta mācību satura uzdevumus. - Pārbaudes veids: rakstisks eksāmens Kritēriji: students pārzin kompetenču pieeju izglītībā un zināšanas par mācību nodarbību plānošanu, realizēšanu un izvērtēšanu, izmantojot kompetencēs balstīta mācību satura uzdevumus.
PRASMES: Spēj sintezē iepriekšējās zināšanas vācu valodas mācīšanas metodikā ar jaunām teorētiskām zināšanām par vācu valodas prasmju mācīšanas specifiku. - Pārbaudes veids: rakstisks eksāmens Kritēriji: students sintezē savas iepriekšējās zināšanas vācu valodas mācīšanas metodikā ar jaunām teorētiskām zināšanām par vācu valodas prasmju mācīšanas specifiku.
Spēj veidot atbilstošu uzdevumu gaitu vācu valodas prasmju (lasīšanas, klausīšanās, runāšanas, rakstīšanas) attīstīšanai mācību stundā. - Pārbaudes veids: uzdevumu izstrādes Kritēriji: students veido atbilstošu uzdevumu gaitu vācu valodas prasmju (lasīšanas, klausīšanās, runāšanas, rakstīšanas) attīstīšanai mācību stundā.
Spēj izvēlēties un piemērot vērtēšanas formas atbilstoši vācu valodas stundas noteiktajiem mērķiem. - Pārbaudes veids: rakstisks eksāmens Kritēriji: Izvēlas vērtēšanas formas atbilstoši vācu valodas stundas noteiktajiem mērķiem.
Prot pamatot savus pedagoģiskos lēmumus un izvērtēt tos, izmantojot „Europäisches Portfolio für Sprachlehrende in Ausbildung”. - Pārbaudes veids: mutisks eksāmens Kritēriji: students pamato savus pedagoģiskos lēmumus un izvērtē tos, izmantojot „Europäisches Portfolio für Sprachlehrende in Ausbildung”.
KOMPETENCE: Ir izpratne par vācu valodas skolotāja darba specifiku, strādājot ar jaunākā un vidējā skolas vecumposma skolēniem un skolēnu sasniegumu vērtēšanu. - Pārbaudes veids: rakstisks izstrādāšana Kritēriji: students pārzin vācu valodas skolotāja darba specifiku, strādājot ar jaunākā un vidējā skolas vecumposma skolēniem un skolēnu sasniegumu vērtēšanu.
Spēj strādāt komandā mācību nodarbību plānošanā, īstenošanā un izvērtēšanā. - Pārbaudes veids: mutisks eksāmens Kritēriji: students strādā komandā mācību nodarbību plānošanā, īstenošanā un izvērtēšanā.
Spēj izvērtēt savu pedagoģisko darbību. - Pārbaudes veids: mutisks eksāmens Kritēriji: students izvērtē savu pedagoģisko darbību.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Rakstisks eksāmens - 40%
Mutisks eksāmens - 40%
Uzdevumu izstrāde - 20%
 
Priekšzināšanas Ar priekšzināšanām vismaz B2 līmenī vācu valodā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]